Gå til innhold

Dere som lager hjemmelaget grøt, vil dere dele oppskriften med meg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Vicky Pollard

, du tar jo bare passe av alt ;) Bruker lage med ganske mye frukt. 1/2 til 1/1 frukt. Har i vann i kjelen har i nan, 1 nan-måleskje med rismel pr 60 ml. Nan. Koker opp til det tykner, moser frukt med stavmixer og har i.

Samme greia med fullkornshvetemel :-)

Jeg lager med kun 120 ml. Nan da, og har i mye frukt.

Endret av Vicky Pollard

Koke havregryn og hirseflak sammen med frukt, eks aprikos, eple, pære, og evt litt mm/mme og mose alt med stavmikser. litt kanel på toppen faller i smak hos mini:)

(Pr 2 dl vann tar jeg ca 1/2 dl havre/hirse)

Vi koker også havregryn og hirseflak. Vi koker det i vann/rismelk/soyamelk, men nå har vi også begynt med litt kumelk (han er ett år). Vi lager en stor porsjon med fruktmos rekker i nesten en måned. Da koker vi aprikos og svisker i 20 min, epler og pærer i noen få min og har i det vi har tilgjengelig (mango, pommes, ferske blåbær osv). Så blander vi det hele og putter i porsonspakninger som varer noen dager. Så fryser vi de ned. Vi bruker også en el banan i grøten. I en periode mente poden at havregrøten var litt grov. Så vi brukte stavmikseren for tynne den ut og blandet da banan oppi. Namnam! Han har blitt en skikkelig grøtelsker :-)

Er det tørkede aprikos og svisker du koker?

Ja! Dersom man ønsker tørkede svisker og aprikos uten konserveringsmidler, så får man kjøpt dette på helsekostbutikker. Vi kjøper litt der innimellom, men stort sett blir det produkter fra dagligvarebutikker... :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...