Gå til innhold

Flere overvektige gravide som har gått ned i vekt/står stille på vekten?

Anbefalte innlegg

Hei alle gravide :)

Jeg er en overvektig jente på 23 år som venter mitt 2 barn i februar. Jeg er i uke 24 nå, og har gått ned 13 kilo. Jeg har ikke vært kvalm, ikke kastet opp, og spist normalt hele veien. Jeg har også en stor gravidmage, høye symfysemål. Jordmor er fornøyd med meg så jeg klager ikke, syns det er kjempedeilig å slippe å ha gått opp noe hittil hvertfall, og babyen vokser som den skal.

Flere? :)

www.idaskulstad.blogg.no

Endret av mammaa89

Fortsetter under...

Gjest Aprikos Syltetøy

Gått ned 13 kilo faktisk :o Så lenge alt er bra med deg og spiren, så er jo det kjempebra :D Jeg for min del har gått opp.. var det 7 kg ved forrige veiing (i beg. av oktober)

Hei, så flott du ser ut! :-) Jeg sniker innom fra 3 tri, men er også overvektig. Har til nå i uke 31 kun lagt på 1 kg totalt siden jeg ble gravert. :-) Det er veldig greit å slippe for mange ekstra kg når en allerede har endel å gå på. Jeg har heller ikke gjort noe anderledes, spist normalt.

Men har en teori om at når en har endel lager at kroppen da ikke lagrer fett på samme måte i forhold til ammingen? Jeg var normalvektig før forrige svangerskap for 5 år siden, da la jeg på meg totalt 18 kg. Denne gangen var jeg 10 kg tyngre enn jeg var dagen før fødsel. Dvs 28 kg tyngre før graviditet... Det sier seg selv om jeg hadde fått 18 til på de har nå hadde jeg slitt enormt i dette svangerskapet tror jeg..

Uansett om en legger på seg mye eller lite, det viktigeste er at barnet har det bra og at det går bra med deg. :-) Vekten er noe en kan gjøre noe med etter fødsel uansett.

Lykke til alle vakre større damer der ute

Annonse

la på meg endel før svangerskapet, av medisin jeg gikk på. nesten 20 kg faktisk :( er vel ikke akkurat overvektig. men da vi begynte å prøve å bli på vei, måtte jeg slutte med medisinene. gikk ikke ned da jeg slutta, men har ikke lagt på meg stort etter jeg ble på vei. 1-2 kg på 18 uker ca. kan virke som kroppen bruker av reservelagrte som kom av medisinene ;)

da jeg gikk med førstemann la jeg på meg 24 kg med han. over 10 kg før halvgått.

Heia!

Jeg er i uke 19 nå og her har vekta stått helt stille. Helt ok egentlig :) Håper å ikke legge på meg noe særlig i løpet av hele svangerskapet (men det skjer neppe;), men lov å håpe. Har stortsett vært normalvektig de siste 10 årene, men har fått litt "samboertillegg" de siste årene som sikkert har dyttet meg over den gyldne bmi-grensen.. Sukk.

Så krysser fingrene for sunn baby og liten vektoppgang på mor :)

Begynte svangerskapet med ca 10 mer enn hva jeg burde hatt. Og nå i uke 23 er jeg ett kg under startvekta. Både lege og jordmor er fornøyde, barnet og magen vokser som det skal.

La på meg ca 20'kg sist svangerskap, så håper at det blir litt mindre denne gangen.

Utenom en runde med omgangsyka så har jeg ikke spydd denne gangen.. :)

Virker som det er mange som opplever og legge på seg lite om man har litt fra før :) Sist la jeg på meg 8 kg totalt. Da var jeg ganske overvektig.

Har ikke lagt på meg noe enda denne gang, er 16 uker. Men så er jeg slankeoperert nå så kan ha litt med det å gjøre for min del :)

uansett, lykke til videre :D:)

Ja sant :) skal ikke klage på det altså.. hehe.. huff, våknet av at jeg lå på magen! I sofaen.. og den er litt hard... håper ikke det har gjort noe :s merker det gjør litt vondt i magen... den er ganske stor også.. eller så er jeg bare hysterisk :P

Har nok fra før, og har så Angst for å legge på meg at jeg fortsatt ikke har vært på vekten...... 15+2 ... Passer fortsatt mine egne bukser da men likevel helt panikk for store tall.... Var normalvektig sist,5 år siden, men la på meg 18 kg og ble bare kvitt 10 av dem... Håper derfor på mye mindre denne gangen...

Annonse

Har nok fra før, og har så Angst for å legge på meg at jeg fortsatt ikke har vært på vekten...... 15+2 ... Passer fortsatt mine egne bukser da men likevel helt panikk for store tall.... Var normalvektig sist,5 år siden, men la på meg 18 kg og ble bare kvitt 10 av dem... Håper derfor på mye mindre denne gangen...

Det er bare å være flink med maten! :) Vannet som kommer får man ikke gjort noe med uansett, det går jo som regel bort etter fødselen og:))

Spis med måte:)

hadde noen kilo for mye før graviditeten.. på fredag starter 2. trimester, og pga. kvalme har jeg gått ned 6 kg. alt er fint med babyen, og så lenge det er det så hadde det vært fint å slippe å gå opp altfor mye. nå ser jeg heller for meg at jeg vil bli litt tynnere etter fødselen, noe jeg har hørt mange blir.

JEG var overvektig med mine 2 første, jeg veide 130 kg på 164 cm. Men gikk ikke opp 1 gram , gikk heller ned i vekt, husker ikke nå hvor mye... Men jeg trykket ikke i meg alt jeg hadde lyst på, og var aktiv... Blir spennede å se hvordan det får denne gang. Når jeg veier 50 kg mindre...

Er i uke 35 nå (så hoppet tilbake til 2 trim. en tur), jeg har gått opp 2,8 kg. Babyen veide 2200 gram på vekstkontroll tidligere i uken. Så jeg er fornøyd, hadde sikkert 10 kg å gå på fra før av så håper det holder seg slik de siste ukene også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...