Gå til innhold

Når puppene ikke er blitt spente/harde etter el for første gang, er det håp om graviditet da?

Anbefalte innlegg

Leste et innlegg her om ei som skrev om spente bryster etter el, og at hun tenkte det var pms som vanlig - men så viste deg seg at hun var gravid.

DA begynte jeg å tenke.. jeg pleier alltid og ha spente bryster fra el mot ikm, men har ikke det nå. Hadde el lørdag/søndag - og enda er ikke puppene tyngre eller harde..

Vi er i 14 pp. hadde vært gøy om det klaffet for oss snart :)

Hva tror du?

Fortsetter under...

Mine pupper ble mer sprengt enn noen gang, allerede fra el dagen. Pleier å komme tre dager etter el ca... Et par dager før ikm ga det verste seg. Som det pleide. Men vanligvis er det helt over på ikm dagen. Nå ble det bare halveis borte, og mensen kom ikke,, har fått ømme brystvorter i tillegg. Det har jeg aldri ellers. Lover ikke veldig godt hvisnikke puppene er ømme i det hele tatt... Trenger jo progresteron for å få til å feste egg, og det er dette som gir ømme pupper.

Mine pupper ble mer sprengt enn noen gang, allerede fra el dagen. Pleier å komme tre dager etter el ca... Et par dager før ikm ga det verste seg. Som det pleide. Men vanligvis er det helt over på ikm dagen. Nå ble det bare halveis borte, og mensen kom ikke,, har fått ømme brystvorter i tillegg. Det har jeg aldri ellers. Lover ikke veldig godt hvisnikke puppene er ømme i det hele tatt... Trenger jo progresteron for å få til å feste egg, og det er dette som gir ømme pupper.

Så det du sier er at man må ha ømme pupper hvis progesteronet er på plass?

se her:

http://www.klikk.no/...an-blir-gravid/

Jeg sier at det er progresteronen, event sammen m østrogenet, som får puppene til å kjennes ømme ut etter el. Dersom man ikke er gravid, vil disse nivåene synke nærmere mens, mens de vil fortsette å øke ved graviditet... Dersom man har veldig sprengte pupper og så forsvinner det totalt, noen dager før mens, er det som regel et tegn på at en ikke er gravid. Noen kvinner får ikke ømme pupper før en stund etter de er blitt gravide, fordi de ikke kjenner det før hormonnivåene har steget ytterligere, som nevnt over. Hilsen sykepleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...