Gå til innhold

Hvor mye gikk dere ned i vekt av selve fødselrn?

Anbefalte innlegg

Dere som har født før, hvor mye vekt mistet dere ifm fødselen? Har lest at d er mellom 5 og 10 kg, syntes bare d var så stort intervall. Kan baby, fostervann og morkake veie så mye i forskjell fra fødende til fødende Skjønner at ungene veier ulikt altså, men..... Noen erfaringer?

Fortsetter under...

Mellom 6-8 kg her, 7 kilo nå siste gang. Ca en kilo i forskjell på selve barna for min del, ellers er det kanskje mest mengden fostervann som skiller? Deretter forsvant ca 4-5 kilo de neste to ukene, muligens pga vann i kroppen?

Annonse

Jeg har gått ned ca 10 kg begge ganger. Har jo litt å si hvor mye vann og man har i kroppen, det forsvinner og fort etter fødsel. I løpet av 14 dager var alle kiloene borte, la på meg ca 14-16kg.

Endret av Mini&Meg

Nå var ikke akkurat det første jeg gjorde å hoppe på vekta men da jeg veide meg et par uker etter så var det ikke mange kiloene som manglet av. mens fasongen selvfølgelig ikke var den samme. Ser ut som de fleste mister en 5-6 kg rett etter ihvertfall.

Annonse

Jeg gikk opp 16, og hadde gått ned 12 dagen etter fødsel. En uke etter hadde jeg gått ned alt. Hadde veldig mye vann i kroppen, som forsvant kjapt. I dag 10 uker etter er jeg to kilo under startvekten. Er normalvektig.

Gikk bare ned 5 av 15 denne gangen. Veide meg igjen i går, baby er en uke, og nå har jeg gått ned 7... Magen er flat igjen, men slapp... Er rompa og lårene det sitter på, men allerede hatt et par turer på trening, så håper resten går fort. Vil inn i buksene mine igjen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...