Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mini her er veeeldig matglad, og når hun skal spise selv måker hun så mye hun kan inn i munnen og har skjeldent tid til å tygge maten. Jeg har prøvd å gi henne en halv brødskive, men hun kjører hele inn i munnen. Jeg prøver å få henne til å bite av, men nei, det har hun slettes ikke tid til. Så nå får hun biter,(en og en bit, ellers går alle inn på en gang) men det syns jeg egentlig hun begynner å bli for stor til..? (14 mnd) Hun sier "mer" med en gang jeg har gitt henne en bit, og når jeg sier at hun må spise den hun har først, så svelger hun hele biten..

Hun spiser stort sett middag selv, men også dette er problematisk når hun har innhalert en hel porsjon middag før vi andre har rukket å smake på maten.

Jeg syns det er litt ekkelt, for hun setter ofte mat i halsen, og hun har også mye luft i magen som sikkert kan skyldes at hun spiser for fort?

Men jeg vil jo at hun skal spise selv, så lurer på om noen andre har glupske unger her? Hvordan skal jeg lære henne å tygge maten??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985924-hun-innhalerer-maten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det motsatt problem. Min er 18 mnd og hun har gooood tid på hver bit hun tar. Jeg blir nesten litt utålmodig. Her får hun fortsatt skiva delt opp i biter, ettersom hun tar bittesmå musebiter om hun får for eks. en halv skive. Blir jo aldri ferdig. Middagen går fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...