Gå til innhold

Lurer på en ting rundt el og sex.

Anbefalte innlegg

Hvis vi har sex 6.oktober og jeg får en superpositiv el-test den 7. oktober. Negativ el-test 8. oktober. Da er el den 8.? Og er det mulig at jeg har blitt gravid den dagen, selv om vi ikke hadde sex den dagen og dagen før?

I tilfelle så er jeg hoppende glad fordi da passer hcg-målingene mine veldig bra :) Jeg trodde jeg ble gravid i uken før og da blir målingene veldig lave..

Fortsetter under...

Det er vel fullt mulig :)

Man kan bli gravid ved å ha sex dagene før og dagen etter el.

Etter hva jeg har forstått har man el ca. et døgn pluss minus etter positiv test. Så meget mulig at du hadde el 8 oktober og ble gravid :) Sædcellene kan ligge å vente opp mot 6-7 dager.

Er det altså mulig å bli gravid ETTER el? Vet at spermen kan vente en stund, men la oss si at du har EL den første, og har sex den tredje, kan du da ha blitt gravid? Sorry for litt stjeling av tråden din, men følte det passet inn likevel :)

Det er naturligvis helt ok :) Jeg tror spermen kan leve i flere dager, mens egget lever i 24 timer? Eller noe sånn.. Så jeg tror heller at en har sjans hvis en har sex i dagene før, samt den 1. og evt. den 2... Men andre kan nok dette bedre enn meg ;)

Er det altså mulig å bli gravid ETTER el? Vet at spermen kan vente en stund, men la oss si at du har EL den første, og har sex den tredje, kan du da ha blitt gravid? Sorry for litt stjeling av tråden din, men følte det passet inn likevel :)

Det er mulig å bli gravid etter en positiv el-test, da selve eggløsningen skjer 12-36 timer etter den. Dersom du har sex tre dager etter el-test kan du potensielt bli gravid dersom eggløsningen ikke fant sted før 36 timer etter testen. Egget kan leve opp mot 24 timer etter eggløsning. Det sikreste er å ha sex før el og samme dag som positiv test. Sædcellene lever lengre enn egget.

Sex tre dager etter selve eggløsningen vil nok ikke gjøre deg gravid, da egget ikke overlever så lenge.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...