Nica123 Skrevet 31. oktober 2012 #1 Del Skrevet 31. oktober 2012 På Aleris? åssen er han? Jeg er så nervøs jeg da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 31. oktober 2012 #2 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! Han er veldig hyggelig Det samme er Dr Magnus og sykepleierne som jobber der. Vi hadde de offentlige forsøkene våre ved Riksen, og var fornøyde der, men det er noe helt annet å gå privat. God oppfølging, følte oss godt ivaretatt og at de virkelig var interesserte i at vi skulle lykkes. Jeg leste at du ikke hadde blitt så godt ivaretatt i Porsgrunn, og at de ikke ville gi deg forsøk? Håper du blir positivt overrasket i morgen! Vi har vært veldig fornøyde på Aleris og kan virkelig anbefale dem Masse lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144689449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica123 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 31. oktober 2012 Stemmer det, Porsgrunn-legen sa på siste sjekk etter han ik så egg. Ja,ja du vet jo hva det betyr...du burde ta litt papir der borte på veggen (til tårene).. og ed er dyrt og masse greier med, du er i tidlig overgangsalderen..osv Di mente jeg hadde 0 sjans, Så da hørte jeg ikke mer fra di (annet en en regning å sånn)... Føler at jeg "kaster" bort tiden til dem på Aleris, at di skal hinte med at di synes det ikke var vits at jeg kom osv...sikkert veldig tåpelig tenkt men jeg er så nervøs etter forrige gang (altså Porsgrunn) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144690091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 31. oktober 2012 #4 Del Skrevet 31. oktober 2012 Du må ikke føle at du kaster bort tiden deres- de jobber jo med dette daglig, og forstår nok at man vil ha en second opinion etter å ha blitt gitt opp av det offentlige. Jeg tror heller ikke du skal frykte at det blir noen hinting. Mener de at de ikke kan hjelpe deg, så er jeg ganske sikker på at de sier det. Og mener de det er forsøket verdt, så blir det forsøk Om man lykkes kan de jo ikke garantere, men om de er villige til å hjelpe dere er dere iallefall ett skritt nærmere målet. Håper du får sove godt i natt, masse lykke til, og så håper jeg du orker å komme med en oppdatering i morgen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144690146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica123 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 31. oktober 2012 Tusen takk Skal prøve å huske på en oppdatering i mrg om jeg orker, men blir ikke før på kvelden. Da vi har time seint og et stykke å kjøre. Håper det blir en positiv oppdatering Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144690203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica123 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 1. november 2012 Det gikk bedre enn ventet, han ga meg et bitte lite håp Han lo å sa "du er hvertfall ikke i overgangsalderen!" åååå det var sinnsykt deilige ord å høre Han sa det ikke var sikkert at det gikk, men han sa at det ikke var umulig heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144693277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 1. november 2012 #7 Del Skrevet 1. november 2012 Det var godt å høre Fikk du avtalt oppstart allerde nå, eller skal du ha noen flere undersøkelser eller ta flere prøver først? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144693297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica123 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 1. november 2012 det som skjer er at jeg allerede første mens dag (om ca 1,5uker) skal inn på morran (gjesp, må stå opp i 5-6 tiden). Da blir det tatt blodprøve og ul, er den syklusen god begynner jeg med oppstart dag 2. Er den ikke bra venter vi til neste osv... Han sa han først skulle se om det var noe å jobbe med før jeg starta på medisiner, å det er jo ganske bra, så slipper jeg å bruke opp forsøka og pengene på sykluser som ikke er bra For regner meg det ikke telles som forsøk før man starter med medisin? Men som han sa blir det mye reising frem og tilbake, men det er det verdt Jeg liker ikke å kjøre inn mot oslo og ikke så veldig glad i e18. Men det verste er vis det er glatt. Samboeren min kan ikke være med mer enn nødvendig pga jobben.. Men vis jeg klarer å finne ut en buss eller no som tar meg direkte dit uten for mye bytting osv er jo det et alternativ. Jeg er ikke kjent og er noe distre kan man vel si Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144693436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 1. november 2012 #9 Del Skrevet 1. november 2012 Mener det ikke regnes som forsøk før du har satt inn egg etter uttak, men det er jeg litt usikker på. Du har flere forsøk igjen av de offentlige? Altså så du får dekket medisinutgifter over 15 000? Vi var ferdige i det offentlige så vi dekket alt selv da vi begynte på Aleris. Høres ut som en bra plan med kontroll før oppstart. Det er jo mye følelser involvert i tillegg til penger ved forsøk. Hadde du kort regime ved Porsgrunn også? Jeg synes kort regime var himmelsk i forhold til nedregulering med nesespray Det er veldig lett å ta buss til Aleris altså. Kommer du deg til Oslo S er det bare ca 15 minutter igjen til Aleris. Altså med buss og en liten gåtur. Ønsker deg lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144693474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica123 Skrevet 1. november 2012 Forfatter #10 Del Skrevet 1. november 2012 Jeg hadde et forsøk i porsgrunn eller altså jeg fikk/brukte medisiner men ble avbrutt før egguthenting. Brukte da ca 12.000kr på medisiner. Kan jeg gå videre fra det? Altså etter jeg har brukt 3000 på Aleris kan jeg få det over tilbake? Vet ikke om det i porsgrun regnes som et forsøk og om jeg da evt bare får to forsøk hos Aleris. Hadde så mange taker i hode da jeg var der i dag så spurte nesten ikke om noe... Jeg hadde kort på Porsgrunn ja, begynte med medisiner dag 2 mener jeg å huske. Ikke spray. Men i motsetting til Aleris var jeg ikke på ul dagen før (var på ul 4 mnd før...) Jeg er så dårlig på dette med når man evt begynner med hva. Når er det vanlig å begynne med spray? Er det evt dag 2, altså at jeg kanskje skal ha det? jeg spurte som sagt alt for lite.. Men jeg fikk hvertfall spurt om jeg skulle ha samme medisin som hos Porsgrunn, men det skulle jeg ikke hvertfall. ( Menopur) Glemte foresten å si at vi begge likte dr Holst veldig godt:) Kan jeg spørre hva din histori er i korte trekk? Antal forsøk? årsak til vansker? Blitt gravid? osv... Her er det hvertfall jeg som er problemet, samboer har maaaange aktive svømmere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144693546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 1. november 2012 #11 Del Skrevet 1. november 2012 Sjekk på Helfo sine sider om det står noe om tellende forsøk. Jeg tror ikke det teller som forsøk siden du ikke hadde hverken uttak eller innsett, men jeg kan ta feil. Fikk du med noen bekreftelse fra Porsgrunn? Spør på Aleris om du får medisinstøtte til 2 eller 3 forsøk og om du kan bygge videre på det du allerede har brukt. Du har jo muligheten til flere forsøk på Aleris, men da blir det jo full egenbetaling for medisiner i tillegg for for forsøkene. Det er vanlig med oppstart av spray på syklusdag 21. Når du begynner på dag 2 skal du nok ikke bruke spray, men sprøyter for å hemme for tidlig eggløsning. Altså i tillegg til de som skal modne egg. Vi er uforklarlig barnløse. De fant ingen årsak til at jeg ikke ble gravid hverken hos meg eller mannen min. Bi hadde først 4 insemineringsforsøk ved Riksen, deretter 3 ivf og 1 frys. Ble gravid en gang, men mistet tidlig. På Aleris kjøpte vi en 3 - pk, og hadde 2 ivf og 3 frys. På siste fryseforsøk ble jeg gravid -termin i januar Synes fortsatt det er rart , og noe uvirkelig, etter så mange år og så mange forsøk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144693596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 3. november 2012 #12 Del Skrevet 3. november 2012 Mener det ikke regnes som forsøk før du har satt inn egg etter uttak, men det er jeg litt usikker på. Du har flere forsøk igjen av de offentlige? Altså så du får dekket medisinutgifter over 15 000? Vi var ferdige i det offentlige så vi dekket alt selv da vi begynte på Aleris. Høres ut som en bra plan med kontroll før oppstart. Det er jo mye følelser involvert i tillegg til penger ved forsøk. Hadde du kort regime ved Porsgrunn også? Jeg synes kort regime var himmelsk i forhold til nedregulering med nesespray Det er veldig lett å ta buss til Aleris altså. Kommer du deg til Oslo S er det bare ca 15 minutter igjen til Aleris. Altså med buss og en liten gåtur. Ønsker deg lykke til Hei Skyter bare inn her for så du skrev om kort vs langt regime. Er dette noe en kan velge?? Jeg har bare hatt lange, og det er noe drit!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144699178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 3. november 2012 #13 Del Skrevet 3. november 2012 Sjekk på Helfo sine sider om det står noe om tellende forsøk. Jeg tror ikke det teller som forsøk siden du ikke hadde hverken uttak eller innsett, men jeg kan ta feil. Fikk du med noen bekreftelse fra Porsgrunn? Spør på Aleris om du får medisinstøtte til 2 eller 3 forsøk og om du kan bygge videre på det du allerede har brukt. Du har jo muligheten til flere forsøk på Aleris, men da blir det jo full egenbetaling for medisiner i tillegg for for forsøkene. Det er vanlig med oppstart av spray på syklusdag 21. Når du begynner på dag 2 skal du nok ikke bruke spray, men sprøyter for å hemme for tidlig eggløsning. Altså i tillegg til de som skal modne egg. Vi er uforklarlig barnløse. De fant ingen årsak til at jeg ikke ble gravid hverken hos meg eller mannen min. Bi hadde først 4 insemineringsforsøk ved Riksen, deretter 3 ivf og 1 frys. Ble gravid en gang, men mistet tidlig. På Aleris kjøpte vi en 3 - pk, og hadde 2 ivf og 3 frys. På siste fryseforsøk ble jeg gravid -termin i januar Synes fortsatt det er rart , og noe uvirkelig, etter så mange år og så mange forsøk Hei :-) Kan jeg spørre om hvor mye dere betalte for pakkeløsningen på Aleris??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144699187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 3. november 2012 #14 Del Skrevet 3. november 2012 Hei mars:-) På første time ved Aleris snakket vi om tidligere forsøk, og jeg sa at jeg hadde blitt lettere gal av sprayen. Da fikk jeg kort regime, og jeg håpet jo på det. Det er HIMMELSK i forhold til den nesesprayen! Du kan jo bare spørre om å slippe spray? Hadde de ment at jeg hadde større sjanse for å lykkes med spray hadde jeg selvfølgelig brukt det. Vi betalte 48 000 for en 3 pk (ivf). + alle medisiner siden vi var ferdig i det offentlige. Det inkluderte 3 forsøk og 1 frys. De andre fryseforsøkene har vi betalt ekstra for. Jeg mener det er sånn at hvis du lykkes før 3 pk'en er brukt opp (altså får levendefødt barn), så mister du de resterende forsøkene. Se på nettsidene deres - der ligger det prisliste. Kan jo hende prisene er justert noe. Er du ferdig med de offentlige forsøkene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144699328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mars :-) Skrevet 3. november 2012 #15 Del Skrevet 3. november 2012 Ja, skjønner at det var himmelsk<!!! Er helt pyton å ta denne sprayen, og ikke minst å huske den i en travel hverdag!!! Slippe spray hadde vært helt digg!!!! Så litt på sidene deres, og det er 56000 for pakkeløsning med ICSI som vi må ha.... Men fant ikke noe om å "miste" de restrerende forsøkene hvis en blir gravid.... Er jo kjedelig hvis det er sånn, men samtidig så hadde jeg ikke brydd meg, er verdt det uansett, hvis det ender med en fødsel Vi har et forsøk igjen i det offentlige, men det blir ikke før i april tenker jeg, pga at riksen stenger i nov og des..... men samtidig har vi ikke 56000 nå heller..... (nytt hus)... så vi prøver å spare det vi kan, slik at vi har penger og kan sette igang privat når det måtte bli!!! Blir ikke mange pakkene under juletreet i år!!!! konvolutter med innhold ønskes Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144699414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica123 Skrevet 15. november 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 15. november 2012 Sjekk på Helfo sine sider om det står noe om tellende forsøk. Jeg tror ikke det teller som forsøk siden du ikke hadde hverken uttak eller innsett, men jeg kan ta feil. Fikk du med noen bekreftelse fra Porsgrunn? Spør på Aleris om du får medisinstøtte til 2 eller 3 forsøk og om du kan bygge videre på det du allerede har brukt. Du har jo muligheten til flere forsøk på Aleris, men da blir det jo full egenbetaling for medisiner i tillegg for for forsøkene. Det er vanlig med oppstart av spray på syklusdag 21. Når du begynner på dag 2 skal du nok ikke bruke spray, men sprøyter for å hemme for tidlig eggløsning. Altså i tillegg til de som skal modne egg. Vi er uforklarlig barnløse. De fant ingen årsak til at jeg ikke ble gravid hverken hos meg eller mannen min. Bi hadde først 4 insemineringsforsøk ved Riksen, deretter 3 ivf og 1 frys. Ble gravid en gang, men mistet tidlig. På Aleris kjøpte vi en 3 - pk, og hadde 2 ivf og 3 frys. På siste fryseforsøk ble jeg gravid -termin i januar Synes fortsatt det er rart , og noe uvirkelig, etter så mange år og så mange forsøk Litt usikker på om jeg fikk sånn bekreftelse, hva står det på den. Fikk ingen papirer siste gang jeg var der måtte ringe etter prøvesvara. Kan det ha stått der? Leverte papirene til Aleris. Jeg fikk et brev fra Porsgrunn hvor det sto at forsøke ble avbrutt før uttak, men det er ikke gitt no grunn til hvorfor. Så moro at du er blitt gravid, snart har du en liten etterlengtet baby, et stort mirakel Unner deg alt godt og ønsker deg lykke til Hva mener du med fryseforsøk, hvor mye koster det og hvor mange ganger kan man få det? Lurer på om jeg noen gang klarer å sette meg inn i alt dette her... Ser at du kjøpte 3 pk og har brukt 2 + 3 frys. Har du et forsøk til gode eller mister du det? Har ikke bestemte meg helt om vi skal ta en eller tre. Men sjansen er vel større med tre, selv om vis man er heldig å får det til på første mister man en del penger. Men en baby kan ikke måles i penger og jeg blir overlykkelig om jeg kan få en liten en uansett pris Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144733837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 16. november 2012 #17 Del Skrevet 16. november 2012 Hei! Så denne først nå jeg. Bekreftelse på forsøk skal du få etter forsøk og sende inn til Helfo sammen med kvitteringene dine. Ta vare på kvitteringene fra forsøket i Porsgrunn, og brevet du fikk med bekreftelse på avbrutt forsøk. Send det inn sammen med de andre kvitteringene du får. Ta evt med brevet til Aleris og spør om dette kan brukes sammen med kvitteringer til Helfo. Fryseforsøk; befruktede egg som er gode nok (og som ikke blir satt inn) fryses ned. De kan tines senere og settes inn. Ikke alle eggene overlever opptining som regel, og det er litt mindre sjanse for å bli gravid med fryseegg. Men jammen ikke umulig Fryseforsøk kan du få så lenge du har egg i fryseren. Men de må brukes i løpet av 5 år. I 3-pk'en er det inkludert 1 fryseforsøk. Utover det koster det litt pr frys. Fryseforsøk er ikke en del av de 3 forsøkene i 3-pk'en. Du må forresten være under 38 år for å kunne kjøpe en 3 pk. Jeg mener at det står i kontrakten min at resterende forsøk faller bort ved fødsel av levende barn. Vi kjøpte 3 forsøk fordi jeg syntes det var litt tryggere på en måte. Og vi trengte jo å bruke 2 av dem (+ frys). Ivf er dyrt og slitsomt, men jeg hadde orket å holde på ennå om vi hadde måttet det. Alternativet hadde vært å gi opp, og det var jeg ikke klar for. Ja - du klarer å sette deg inn i alt dette. Det går egentlig av seg selv etterhvert som man har forsøk. Men det hadde jo vært fint om du slapp å sette deg så veldig inn i det og lykkes på neste mulighet Takk for lykkeønskninger - masse lykke til til deg også! Skal titte etter deg og se hvordan det går Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144738640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nica123 Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) er ikke akkurat no reser på å sjekke/svare jeg heller så det gjør ingenting Var på Aleris 16.nov. fikk mensen 15. (klarer faktisk ikke å huske om den starta ordentlig den 15. å jeg skrev det ikke opp) men mener å huske at vi sa dag 2 når jeg var der inne. Han sa at et forsøk gjaldt først fra uttak mener jeg å huske ( ekke så greit med gullfisk hukommelse..hehe) Ble ikke no start på medisiner på meg sist, da han så at jeg hadde en cyste og at det var et dårlig utgangspunkt. venter mensen nå men i å med jula blir neste time utsatt til januar mensen. men ettersom jeg regnet på det kræsjer evt uttak med en mini ferie jeg skal på. tenker veldig på det å måtte utsette dette pga meg lissom, men samtidlig tror jeg at jeg har godt av en liten etterlengtet ferie. Endret 16. desember 2012 av Nica123 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985862-noen-som-har-v%C3%A6rt-hos-nicolai-holst/#findComment-144841551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå