Gå til innhold

hvilken fødestilling føltes mest smertelindrende?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liggende over sakkosekk i "doggy stilling" Da får enn også hjelp av tyngdekraften. Fødekrakk var også hjelpende, men den skal enn ikke sitte på for lenge pga at enn hovner så fort opp nedentil da. :) Men lystgassen var min beste venn, som gjorde meg litt susen men hjalp meg å puste:)

Liggende på siden var veldig godt! Mine to første ble født da jeg lå på rygg, grusomt når man har bekkenløsning og ryggproblemer! Blir nok å ligge på siden denne gangen også :-) ellers lå jeg over saccosekk på alle 4 rett før utdrivningsfasen sist, det hjalp veldig på å få snuppa langt nok ned i bekkenet, men det var vondt og jeg kjente tyngdekraften GODT. Utdrivningsfasene mine har vært raske med alle 3 uansett stilling til tross for at jeg har født en stjernekikker også.

Har hatt 4 fødsler. De to første på rygg, og de to siste sittende på kne i senga med hjertebrettet opp. Må si at det har vært mye bedre å føde slik. Ingen sying med de 2 siste. Har brukt lystgass under se værste riene rett før fødsel. Denne gangen skal jeg prøve vannfødsel om jeg rekker det:) Det skal visst være noe av det beste:) Spennende å prøve!

Annonse

Jeg hadde tenkt å prøve mange forskjellige stillinger:P Men NEIDA! Her kunne jeg ikke bevege meg før riene kom haglende, så det ble liggende/sittende i fødesenga. Men lystgassen var min store lykke, så den skal jeg ha i februar også :)

Tror at vi damer har forskjellige stillinger vi foretrekker, så det beste for deg er å prøve deg fram når du er i situasjonen:) Denne gangen plages jeg med bekkenet, så da kan det være jeg foretrekker en annen stiling enn liggende i fødesenga:)

Vet du, jeg fikk beskjed av venninna mi at det var sikkelig digg å føde på siden. Det var det IKKE for meg!! Tror du må bare ta det der å da... lytt til kroppen å prøv ut. Tror egentlig ikke at det er noe mer eller mindre revning av de forskjellige stillingene jeg... Jeg sto før pressriene på sånn prekestol. Jeg ante ikke at jeg ville det på forhånd, men syns det var ubehagelig å ligge under riene, å ville opp å stå! Hadde jo sett for meg badekar egentlig... så ting blir helt annerledes når du er oppi det :) Om du et litt opptatt av revningen vil jeg heller forhøre meg med jordmor, men jeg ser ikke for meg at det er noe forskjell... Jeg ble klipt, for her måtte han ut FORT! Merka ikke noe :P hehe...

Vet du, jeg fikk beskjed av venninna mi at det var sikkelig digg å føde på siden. Det var det IKKE for meg!! Tror du må bare ta det der å da... lytt til kroppen å prøv ut. Tror egentlig ikke at det er noe mer eller mindre revning av de forskjellige stillingene jeg... Jeg sto før pressriene på sånn prekestol. Jeg ante ikke at jeg ville det på forhånd, men syns det var ubehagelig å ligge under riene, å ville opp å stå! Hadde jo sett for meg badekar egentlig... så ting blir helt annerledes når du er oppi det :) Om du et litt opptatt av revningen vil jeg heller forhøre meg med jordmor, men jeg ser ikke for meg at det er noe forskjell... Jeg ble klipt, for her måtte han ut FORT! Merka ikke noe :P hehe...

Hahah måtte le litt! "skikkelig digg" :D Lurer på hva hu venninna di har fått i seg ;)

Takk for gode råd:) vet dere forresten om det er en fødestilling som kan forebygge revner?

Ja den du sitter på knæra i senga som jeg beskrev litt lenger opp og føde i basseng, noe jeg har tenkt å gjøre denne gangen:)

Annonse

Jeg klarte ikke å ligge på ryggen.Lå på siden hele tiden, og sto litt på knærne når jeg presset. Da jeg skulle presse babyen ut på slutten måtte jeg ned på ryggen igjen, men da var det nesten over ;)

Klarte heller ikke å stå oppreist, så jeg lå for det meste.

Sist Fødte jeg liggende på siden, en veldig kjapp fødsel og det var jordmora som ba meg om å legge meg på siden .. Vet ikke hvorfor hun ville det, alt gikk så fort men jeg fikk ikke en rift engang og lurer på om det at hun ville ha meg over på siden kan ha noe med det å gjøre?

Hahah måtte le litt! "skikkelig digg" :D Lurer på hva hu venninna di har fått i seg ;)

hehe... hehe, kanskje digg va litt overdrevent ordvalg... hehe... men ho anbefalte d på d sterkeste hvertfall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...