KKNK Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Tar dere afipran, eller velger dere å ikke gjøre det? Jeg har begynt å bli småkvalm, men slik var det ved forrige svangerskap også, for så å bli nesten uutholdelig, og jeg var sykemeldt i 2 mnd. Jeg ville ikke ta afipran, for jeg var redd for hva det kunne gjøre med barnet i magen. Men hvis jeg blir like kvalm denne gangen, så skal jeg vurdere å ta afipran. Hva er deres tanker om dette?
LittleBee Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg fikk respet på Afipran hos legen uten å ha bedt om det. Er i utgangspunktet imot å ta medisiner i svangerskapet dersom det ikke er absolutt nødvendig. Kvalmen min blir bare værre og værre og jeg bestemte meg for å begynne på Afipran. Har tatt det to ganger uten særlig effekt, blir bare veldig løs i magen. Så jeg vet ikke om jeg blir å ta det flere ganger. Men regner med at det ikke er skadelig for fosteret i og med at "alle" gravide får Afirpan nå for tiden.
Tulipan:) Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg har det, og fikk beskjed at det ikke var skadelig så lenge det ikke ble tatt gjevnt. Men måttes ikke taes i slutten av svangerskapet. Jeg tar detkun ved akutt kvalme. Da har jeg hvert så kvalm at jeg ikke har fått i meg mat åå hele dagen
Neffi78 Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter. Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet. Hentet fra felleskatalogen på afipran. Trykt å bruke i begynnelsen av svangerskapet. Har selv gått på det denne gangen, og alt så normalt ut på ul i uke 11+4
KKNK Skrevet 1. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2012 Takk for svar! Skjønner jo at for de av dere som er så kvalme at dere ikke får i dere mat, bruker Afipran! Og vet man blir desperat til slutt, er jo helt grusomt å være så kvalm! Håper jeg slipper kvalmen, eller at det ikke varer så lenge! God bedring, alle kvalme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå