Gå til innhold

Dere som er veldig kvalme..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere afipran, eller velger dere å ikke gjøre det? Jeg har begynt å bli småkvalm, men slik var det ved forrige svangerskap også, for så å bli nesten uutholdelig, og jeg var sykemeldt i 2 mnd. Jeg ville ikke ta afipran, for jeg var redd for hva det kunne gjøre med barnet i magen. Men hvis jeg blir like kvalm denne gangen, så skal jeg vurdere å ta afipran. Hva er deres tanker om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk respet på Afipran hos legen uten å ha bedt om det. Er i utgangspunktet imot å ta medisiner i svangerskapet dersom det ikke er absolutt nødvendig. Kvalmen min blir bare værre og værre og jeg bestemte meg for å begynne på Afipran. Har tatt det to ganger uten særlig effekt, blir bare veldig løs i magen. Så jeg vet ikke om jeg blir å ta det flere ganger. Men regner med at det ikke er skadelig for fosteret i og med at "alle" gravide får Afirpan nå for tiden.

Skrevet

Jeg har det, og fikk beskjed at det ikke var skadelig så lenge det ikke ble tatt gjevnt. Men måttes ikke taes i slutten av svangerskapet. Jeg tar detkun ved akutt kvalme. Da har jeg hvert så kvalm at jeg ikke har fått i meg mat åå hele dagen

Skrevet

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter. Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående nevrologiske forstyrrelser hos barnet.

Hentet fra felleskatalogen på afipran. Trykt å bruke i begynnelsen av svangerskapet. Har selv gått på det denne gangen, og alt så normalt ut på ul i uke 11+4

Skrevet

Takk for svar! Skjønner jo at for de av dere som er så kvalme at dere ikke får i dere mat, bruker Afipran! Og vet man blir desperat til slutt, er jo helt grusomt å være så kvalm! Håper jeg slipper kvalmen, eller at det ikke varer så lenge!

God bedring, alle kvalme:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...