Gå til innhold

Fryseforsøk-hva er gangen i det (Riksen)

Anbefalte innlegg

Hei. Lengesiden jeg var inne her nå. Gjennomgikk IVF feb-mars 2010, ble gravid på første forsøk (har nå en nydelig gutt som blir 2 år i februar) og har nå "meldt" meg til Riksen for å prøve på nr 2 med embryo på frys. Siden avdelingen har stengt nå snart för ombygging, så får vi ikke starte opp før i mars. Kunne derfor tenkt meg litt info om hvordan dette vil foregå. Har fått beskjed om å ringe tilbake på mens i desember.

Er så heldig å ha hele 9 embryon på frys, fordelt på 4 rør.

Takknemlig för svar!

Fortsetter under...

Vi fikk negativt på ferskforsøket og skulle da ringe inn mens 2 mnd etter. Begynnte på blå søte tabletter første mensdag og gikk på dem i en ukes tid før ul. Dagen etter ul ringte jeg og sjekket om eggene hadde overlevd. 1 av 4 levde og ble satt inn samme dag. Fødte vår deilige datter i januar 2011 :-) Masse masse lykke til :-)

Hei. Lengesiden jeg var inne her nå. Gjennomgikk IVF feb-mars 2010, ble gravid på første forsøk (har nå en nydelig gutt som blir 2 år i februar) og har nå "meldt" meg til Riksen for å prøve på nr 2 med embryo på frys. Siden avdelingen har stengt nå snart för ombygging, så får vi ikke starte opp før i mars. Kunne derfor tenkt meg litt info om hvordan dette vil foregå. Har fått beskjed om å ringe tilbake på mens i desember.

Er så heldig å ha hele 9 embryon på frys, fordelt på 4 rør.

Takknemlig för svar!

Hei!

Så morsomt, jeg ble også gravid på første ferskforsøk på Riksen og har en gutt som blir to i februar. :-)

Har nettopp blitt gravid gjennom fryseforsøk og kan dele hvordan det var for oss.

Hadde avtalt forsøk i august og skulle ringe når mensen kom. Hadde allerede fått tilsendt resepter på Progynova og Crinone og begynte på Prog ved rød blødning. Var inne på UL på dag 11 og fikk konstatert at alt så bra ut. Avtalte innsett tre dager senere. Begynte på Crinone. Hadde tre egg på frys, frosset i samme strå, så det var spennende å se hvor mange som overlevde. To var fine, ett firedelt og ett tredelt, og de ble satt inn. Ble gravid og har ett barn i magen, 12 uker i går. :-)

Da vi fikk disse eggene på frys etter det første forsøket, frøs de ned alle tre sammen. Nå har de visst en ny policy der de fryser ned to og to og setter inn begge. Vi lurte litt på om vi kom til å få tilbud om to egg siden jeg er relativt ung (34) og siden det gikk på første ferskforsøk, men det virket som at det var policy å sette inn to hvis to overlever. Man må selvfølgelig ikke sette inn to, det velger man selv.

Forsøket gikk jo veldig greit, men det var ikke spesielt mye oppfølging denne gangen. Ikke noe infomøte i forkant, bare avtalte forsøket over telefon før sommerferien. Så det kan hende du føler at du må grave litt etter info, bare så du er forberedt. Ikke noe stort problem for oss, vi følger bare standardløpet, men det kan være greit å vite om.

På mange måter enklere med frys enn fersk, men jeg har vært grusomt dårlig denne gangen, og jeg mener bestemt at medisinene har forårsaket det meste av dette. Vært usannsynlig trett og kvalm siden uke 6, har ikke fungert, og da jeg sluttet på Prog for en uke siden, ble det bedre dagen etterpå. Håper du slipper de verste bivirkningene av medisinene. Likevel har det vært nervepirrende å slutte på medisinene, noe jeg aldri tenkte på under ferskforsøket. Crinonen er jo progesteronstøtte, og jeg fikk beskjed om å slutte tvert 10+0 av en lege, noe jeg synes var tidlig. Da jeg ringte sykepleierne og spurte om dette, sa hun at jeg kunne ta det ut uke 10, altså 10+6. Jeg synes dette også var litt tidlig, så jeg har tatt én dose daglig den siste uka også. :-)

Ok, dette ble superlangt, håper du får noe ut av det. :-) Lykke til når den tid kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...