Blåttkryss Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Har mange jentenavn på lista men trenger inspirasjon til guttenavn. Helst nodisk eller norrønt.
Februargullet2013 Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Viljar Arn Vebjørn Sindre Lars Arne Bjørn Torbjørn
Frøken Ubesluttsom Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Imre, men det er vel hverken nordisk eller norrønt. øystein (syns det er sjeldent fordi det er svært få barn i dag som heter det) Ellers syns jeg Hårek er ganske kult:o)
*Dubsgirl* Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Vinjar Skjalg Tjøstel Emrik Eilert Embret Lavrans Anund
Vårprinsessa Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Likte mange av forslagene over her Men Torje er fint og et navn jeg liker og Øistein (med i, hvis du vil at det skal være spesielt)
forevermamma Skrevet 5. november 2012 #14 Skrevet 5. november 2012 (endret) Edvin Esekiel Lavrans Torvald Mener ikke å være frekk, men Esekiel?! Hvorfor ikke bare bruke Eskil? Husk at ungen skal leve med navnet resten av livet! Liker ikke helt trenden med sære skrivemåter og selvlagede navn bare for å skille seg ut (Vet at det er et bibelsk navn, men alliekvel...) Endret 5. november 2012 av castoslo
SingSing Skrevet 5. november 2012 #15 Skrevet 5. november 2012 Alvin Bjørnar Dag Embrik Fritjof Glør Halvor Iver Lavrans Nokve Olav Peik Romar Syver Tåle Ulf
blå2010+rosa2013 Skrevet 5. november 2012 #16 Skrevet 5. november 2012 Jeg lånte en fin bok på biblioteket som het norrøne navn. Mange fine men mange spesielle navn også.
Giss Skrevet 5. november 2012 #17 Skrevet 5. november 2012 Tonius - det er en norsk variant av Anton. Andre sjeldne guttenavn jeg liker: Leonel(tysk), Saxe(norrønt), Gorm (dansk - men fra samme tidsepoke), Sturla (norrønt), Ravn (norrønt), Sirius (? - men det er jo navnet på en stjerne så gammelt er det...), Sokrates (gresk).
Smyril Line Skrevet 5. november 2012 #18 Skrevet 5. november 2012 Edvin Esekiel Lavrans Torvald Mener ikke å være frekk, men Esekiel?! Hvorfor ikke bare bruke Eskil? Husk at ungen skal leve med navnet resten av livet! Liker ikke helt trenden med sære skrivemåter og selvlagede navn bare for å skille seg ut (Vet at det er et bibelsk navn, men alliekvel...) Hvorfor er det så mange som antar at de som velger sjeldne navn til barna sine, kun gjør det for å skille seg ut? Vi valgte det navnet vi syns var finest, og blant de mange helt vanlige navnene vi hadde på lista, var det tilfeldigvis et sjeldent navn vi falt mest for. Har ingen ting med noe ønske om å skille seg ut å gjøre Når det gjelder kjendiser og hjemmesnekrede navn skal jeg ikke påstå at du ikke er inne på noe, men generelt syns jeg vi er for raske til å dømmeandre for navnevalg vi ikke selv ville valgt.
Februargullet2013 Skrevet 5. november 2012 #19 Skrevet 5. november 2012 Glemte Alvar og Syver:) 2 nydelige norske navn
Bonanza Skrevet 6. november 2012 #20 Skrevet 6. november 2012 Norrønt eller ei , her er de sjeldneste og fineste som j kommer på i farta; -Tevje -Henry -Marwin -Lyder (feks Lars Lyder) -Jo Audun -Eirik ( ikke mange smågutter som heter det) -Runar
Frida80 Skrevet 6. november 2012 #21 Skrevet 6. november 2012 Mange fine navn, men for meg er det også viktig at ikke navnet har en "teit" betydning... Jeg ville heller ikke brukt et navn på en norrøn gud eller skikkelse som var "slem" i følge den norrøne mytologien, Loke er f.eks. helt utelukka. Ville absolutt dobbeltsjekka før jeg bestemte meg
Gjest Antarctica Skrevet 6. november 2012 #22 Skrevet 6. november 2012 Da bør du styre unna Trym også. Men hva med Tjalve Åsulv Rei(d)mar Atgeirr Jarand Gaute Aslak Asgaut Lei(d)ulv Blas Bottolv Havtor/Haftor Gregers Tarjel Talleiv Niri/Neri Såve /Såvi Ånund Amund Vemund Blas Rodmar Frikk Sindre Guttorm
Gjest Antarctica Skrevet 6. november 2012 #24 Skrevet 6. november 2012 (endret) Og Solan Sevat Sjugurd Sjur Endret 6. november 2012 av Pashla
Tonno Skrevet 22. november 2012 #25 Skrevet 22. november 2012 Torjus Helmer Valdemar Syver Sølve Vet ikke om alle er norrøne, men klinger pent syns jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå