Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. november 2012 #76 Skrevet 1. november 2012 Ser det er mange som mener at om bildene ligger i en skuff og ikke blir kikket på så er det ok. Hvorfor ikke bare kaste dem da? Hvis kjæresten Må ha bilder i en skuff eller på PC'en av eksen, så kan du banne på at han ser på de når dama er borte. Da snakker jeg om nakenbilder o.l. Jeg for min del trenger ikke å spare på bilder av eksene mine for å huske når jeg blir gammel, jeg at da aldri hørt bestemor mimre om den sexy sixpacken til fyren hun datet før bestefar. Men ja, hun husker da opplevelser me andre menn, reiser osv. Og siden det er snakk om undertøysbilder og nakenbilder så klarer jeg fint å huske at eksen min har verdens største pikk uten å måtte spare på akkurat DET bildet... Hvorfor i all verden skulle min nåværende samboer måtte finne seg i at den mannen er en del av min fortid, så bildet av pikken hans forblir i nattbrdskuffen min? Tror det er mange her inne som skriver at de godtar mye mer enn de egentlig gjør, bare for å tro at de er fryktelig allrighte damer Vel, i så fall er det vel strengt tatt ikke nødvendig å ha noen bilder av noe i det hele tatt? Du husker jo at du ble gift, så hvorfor ha brudebilde? Du husker at ungen var liten som baby, at den fylte fire år en gang, at du selv engang var i Berlin på ferie - hva skal alle bildene være til egentlig? Det er en vesentlig forskjell på nakenbilder av ekser og ferieturer evt barnebursdager. Såpass forstår til og med du Det er ikke en vesentlig nok forskjell. Langt derifra. Er det ikke? Så du sammenligner bilderfra bryllup, barnebursdager osv, med halv naken/naken bilder av en eks? Ja, i den forstand at det alt er dokumentasjon av mitt liv, min historie. Så om kjæresten/samboeren/ektefellen blir såret for det, så mener du da at h*n har problemer? Slikt mener jeg hvertfall at går på respekt for forholdet. Ja, man skal ha respekt for partnerens fortid også, MEN, det er en vesentlig forskjell på hverdagsbilder, og viktige minner, og bilder av nakene/halv nakene ekser. Det gårpå å vise en viss respekt for den man er i forhold med..
Ooops I did it AGAIN Skrevet 1. november 2012 #77 Skrevet 1. november 2012 Jeg har lite slike 'kyssebilder' av meg og mine ekser, men de få jeg har er ikke tilgjengelig for noen. Kunne ikke falt meg inn å vise min mann disse. Jeg vet han også har slike bilder, men de ligger pakket bort i hans saker, og det kunne ikke falt meg inn å grave der. Dersom han hadde hatt slike på en felles datamaskin, ville jeg kanskje bedt han lagre dem andre steder slik at jeg slapp å tilfeldig komme over dem... Men aldri bedt han slette dem. Det er jo en del av hans fortid, og han må få lov å tenke på den uten å involvere meg :-) Så synes vel du er litt urimelig, men det er kanskje han også om han bruker deres felles pc for å kikke på halvnakne ekser...
Gjest sug lut Skrevet 1. november 2012 #78 Skrevet 1. november 2012 Så om kjæresten/samboeren/ektefellen blir såret for det, så mener du da at h*n har problemer? Slikt mener jeg hvertfall at går på respekt for forholdet. Ja, man skal ha respekt for partnerens fortid også, MEN, det er en vesentlig forskjell på hverdagsbilder, og viktige minner, og bilder av nakene/halv nakene ekser. Det gårpå å vise en viss respekt for den man er i forhold med.. Ja, det er ikke mitt problem. Og hans bilder er hans. Det har da heller aldri vært et tema i noe forhold jeg har vært i de siste tjuefem-tretti årene, det handler om å velge sine menn så de passer eget nivå av nevroser, og jeg har valgt de som hadde sjølsikkerhet nok til ikke å bry seg.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. november 2012 #79 Skrevet 1. november 2012 Ja, det er ikke mitt problem. Og hans bilder er hans. Det har da heller aldri vært et tema i noe forhold jeg har vært i de siste tjuefem-tretti årene, det handler om å velge sine menn så de passer eget nivå av nevroser, og jeg har valgt de som hadde sjølsikkerhet nok til ikke å bry seg. Det har aldri vært et tema i de forholdene du har vært i nei, hadde du stått i det, og sett bilder av halvnakene ekser, og vist at han hadde sett på de nyelig, så hadde dukanskje ført en annen tone du også
Gjest sug lut Skrevet 1. november 2012 #80 Skrevet 1. november 2012 Ja, det er ikke mitt problem. Og hans bilder er hans. Det har da heller aldri vært et tema i noe forhold jeg har vært i de siste tjuefem-tretti årene, det handler om å velge sine menn så de passer eget nivå av nevroser, og jeg har valgt de som hadde sjølsikkerhet nok til ikke å bry seg. Det har aldri vært et tema i de forholdene du har vært i nei, hadde du stått i det, og sett bilder av halvnakene ekser, og vist at han hadde sett på de nyelig, så hadde dukanskje ført en annen tone du også Jeg har jo visst at den jeg levde med har hatt bilder, og han har visst at jeg har - uten at det har ført til konfrontasjoner og syke krav. Selvsagt har jeg sett bilder av halvnakne ekser.
håpefull<3 Skrevet 1. november 2012 #81 Skrevet 1. november 2012 Ser det er mange som mener at om bildene ligger i en skuff og ikke blir kikket på så er det ok. Hvorfor ikke bare kaste dem da? Hvis kjæresten Må ha bilder i en skuff eller på PC'en av eksen, så kan du banne på at han ser på de når dama er borte. Da snakker jeg om nakenbilder o.l. Jeg for min del trenger ikke å spare på bilder av eksene mine for å huske når jeg blir gammel, jeg at da aldri hørt bestemor mimre om den sexy sixpacken til fyren hun datet før bestefar. Men ja, hun husker da opplevelser me andre menn, reiser osv. Og siden det er snakk om undertøysbilder og nakenbilder så klarer jeg fint å huske at eksen min har verdens største pikk uten å måtte spare på akkurat DET bildet... Hvorfor i all verden skulle min nåværende samboer måtte finne seg i at den mannen er en del av min fortid, så bildet av pikken hans forblir i nattbrdskuffen min? Tror det er mange her inne som skriver at de godtar mye mer enn de egentlig gjør, bare for å tro at de er fryktelig allrighte damer Vel, i så fall er det vel strengt tatt ikke nødvendig å ha noen bilder av noe i det hele tatt? Du husker jo at du ble gift, så hvorfor ha brudebilde? Du husker at ungen var liten som baby, at den fylte fire år en gang, at du selv engang var i Berlin på ferie - hva skal alle bildene være til egentlig? Det er en vesentlig forskjell på nakenbilder av ekser og ferieturer evt barnebursdager. Såpass forstår til og med du Det er ikke en vesentlig nok forskjell. Langt derifra. Er det ikke? Så du sammenligner bilderfra bryllup, barnebursdager osv, med halv naken/naken bilder av en eks? Nei, luten hadde vel ikke reagert om mannen hadde et fotoalbum med bilder av bryllupet til han og ekskona, bilder av barna som åpner julegaver og ett og annet bilde av glefsa til ekskona. Tipper hun ikke har mann, og bare skriver fordi hun absolutt skal mene omvendt av "alle" andre. Eller hvis teoriene om at luten faktisk er en mann stemmer, så forstår jeg tankegangen hans. Typisk mann i hvert fall Du trenger ikke å bli angstbitersk. Det er ukledelig og fører ikke noen steds hen. Angstbitersk faktisk
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. november 2012 #82 Skrevet 1. november 2012 Ja, det er ikke mitt problem. Og hans bilder er hans. Det har da heller aldri vært et tema i noe forhold jeg har vært i de siste tjuefem-tretti årene, det handler om å velge sine menn så de passer eget nivå av nevroser, og jeg har valgt de som hadde sjølsikkerhet nok til ikke å bry seg. Det har aldri vært et tema i de forholdene du har vært i nei, hadde du stått i det, og sett bilder av halvnakene ekser, og vist at han hadde sett på de nyelig, så hadde dukanskje ført en annen tone du også Jeg har jo visst at den jeg levde med har hatt bilder, og han har visst at jeg har - uten at det har ført til konfrontasjoner og syke krav. Selvsagt har jeg sett bilder av halvnakne ekser. Værre er det vel når halvnakene bilder er noe du oppdager en tid inn i forholdet, og eneste grunnen til at det oppdages, er fordi han har sittet å sett på de.
Gjest sug lut Skrevet 1. november 2012 #83 Skrevet 1. november 2012 Ja, det er ikke mitt problem. Og hans bilder er hans. Det har da heller aldri vært et tema i noe forhold jeg har vært i de siste tjuefem-tretti årene, det handler om å velge sine menn så de passer eget nivå av nevroser, og jeg har valgt de som hadde sjølsikkerhet nok til ikke å bry seg. Det har aldri vært et tema i de forholdene du har vært i nei, hadde du stått i det, og sett bilder av halvnakene ekser, og vist at han hadde sett på de nyelig, så hadde dukanskje ført en annen tone du også Jeg har jo visst at den jeg levde med har hatt bilder, og han har visst at jeg har - uten at det har ført til konfrontasjoner og syke krav. Selvsagt har jeg sett bilder av halvnakne ekser. Værre er det vel når halvnakene bilder er noe du oppdager en tid inn i forholdet, og eneste grunnen til at det oppdages, er fordi han har sittet å sett på de. Nei. Det er ikke på noen måte slik at jeg EGENTLIG er som deg bare at jeg ikke har funnet det ut ennå.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. november 2012 #84 Skrevet 1. november 2012 Nei. Det er ikke på noen måte slik at jeg EGENTLIG er som deg bare at jeg ikke har funnet det ut ennå. Har jeg påstått det? Nope, jeg sier bareat det ikke er noe moro å oppdage slike bilder når man er langt inne i forholdet, og enda værre er det nok når man har fått unger før slike bilder popper frem også.
Gjest sug lut Skrevet 1. november 2012 #85 Skrevet 1. november 2012 Nei. Det er ikke på noen måte slik at jeg EGENTLIG er som deg bare at jeg ikke har funnet det ut ennå. Har jeg påstått det? Nope, jeg sier bareat det ikke er noe moro å oppdage slike bilder når man er langt inne i forholdet, og enda værre er det nok når man har fått unger før slike bilder popper frem også. Igjen, det er ikke slik for meg. Det er ikke noe popping involvert om bildene uansett ikke utgjør noen trussel. Jeg har da hatt unger i snart tjue år, samt delt skrivebord med mannen i flere år og loft i borti tjue år og snubla over både det ene og det andre i skuffer og esker jeg skulle skulle lete eller rydde i - men det er jo hans private ting, brev eller bilder, så da har jeg lagt det tilbake og aldri ofret det en tanke mer. Du må kunne akseptere at det er en mulighet for at andre kan tåle det du ikke tåler.
Mrs Smith Skrevet 1. november 2012 #86 Skrevet 1. november 2012 Ja helt ærlig så synes jeg det er urimelig å kreve at den andre part sletter bilder, brev, minner fra sin fortid. Det er ekser og det er en grunn til at de er det, du får tenkte sånn. Nå er han sammen med deg. Han har vært naken, hatt sex med eksene, kanskje han til og enda fantaserer om dem eller andre han møter på sin vei. Beklager men sånn er vi mennesker skrudd sammen, de aller fleste av oss. Det å gå rundt å være sjalu og kontrollere partneren dreper forholdet, så lenge man ikke har noen grunn til det.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #87 Skrevet 1. november 2012 Hva med gaver man har fått? De er jo på et vis inderligere enn bilder... skal de også bort?
mrsrogaland. Skrevet 2. november 2012 #88 Skrevet 2. november 2012 Hva med gaver man har fått? De er jo på et vis inderligere enn bilder... skal de også bort? Nei, hvem har sagt noe om det? Hvor har du egentlig tatt det ifra? Bilder og gaver, whatever, nå snakker vi om nakenbilder/udertøysbilder.
Musemorbr / Skrevet 2. november 2012 #89 Skrevet 2. november 2012 Hva med gaver man har fått? De er jo på et vis inderligere enn bilder... skal de også bort? Nei, hvem har sagt noe om det? Hvor har du egentlig tatt det ifra? Bilder og gaver, whatever, nå snakker vi om nakenbilder/udertøysbilder. Kanskje hun tenker på intime gave, som for eksempel avstøpning av kjønnsorganer/ hjemmelaget dildo?
mrsrogaland. Skrevet 2. november 2012 #90 Skrevet 2. november 2012 Hva med gaver man har fått? De er jo på et vis inderligere enn bilder... skal de også bort? Nei, hvem har sagt noe om det? Hvor har du egentlig tatt det ifra? Bilder og gaver, whatever, nå snakker vi om nakenbilder/udertøysbilder. Kanskje hun tenker på intime gave, som for eksempel avstøpning av kjønnsorganer/ hjemmelaget dildo? Enda værre! Hadde jeg vært mann.... Så tror jeg ikke jeg ville satt pris på at kjæresten min onanerte med en dildo som er en avstøpning av penisen til eksen hennes..
CaptainHindsight Skrevet 2. november 2012 #91 Skrevet 2. november 2012 Du må kunne akseptere at det er en mulighet for at andre kan tåle det du ikke tåler. Og du må kunne akseptere at andre igjen ikke tåler det du tåler. Så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #92 Skrevet 2. november 2012 Jeg tolererer ikke at mannen har nakenbilder av sin ex. Hvorfor er det så rart da?
Gjest sug lut Skrevet 2. november 2012 #93 Skrevet 2. november 2012 Du må kunne akseptere at det er en mulighet for at andre kan tåle det du ikke tåler. Og du må kunne akseptere at andre igjen ikke tåler det du tåler. Så enkelt er det. Det er forskjell på at jeg svarer at ja, JEG synes det er voldsomt urimelig å kreve sletting, og at andre sier jeg nok bare ikke vet hva jeg snakker om for jeg har nok aldri hatt mann m bilder eller hatt egne bilder som kunne plage andre. Det går ikke på hva jeg må akseptere i det tatt.
CaptainHindsight Skrevet 2. november 2012 #94 Skrevet 2. november 2012 Du må kunne akseptere at det er en mulighet for at andre kan tåle det du ikke tåler. Og du må kunne akseptere at andre igjen ikke tåler det du tåler. Så enkelt er det. Det er forskjell på at jeg svarer at ja, JEG synes det er voldsomt urimelig å kreve sletting, og at andre sier jeg nok bare ikke vet hva jeg snakker om for jeg har nok aldri hatt mann m bilder eller hatt egne bilder som kunne plage andre. Det går ikke på hva jeg må akseptere i det tatt. Alle har rett til og bør sette sine egne grenser i forholdet sitt. Den ene parten skal ikke gå rundt med klump i magen fordi den andre parten tråkker over grenser, da må man enten finne en med lignende grenser som en selv, eller inngå kompromiss. Jeg personlig forstår ikke at du kan mene det er helt greit å spare på nakenbilder av ekser både av respekt for den nakne eksen og det nåværende forholdet, men folk er forskjellig, og jeg må bare akseptere det. Jeg syns forøvrig HI oppfører seg eksemplarisk.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #95 Skrevet 2. november 2012 Jeg hadde aldri godtatt at min mann hadde tatt vare på nakenbilder av sin eks inn i vårt forhold. Det hadde jeg opplevd som respektløst. Hadde nok også stilt spørsmålstegn med hvorfor det var viktigere for han å ha bildene enn mine følelser.
MrsMilla Skrevet 2. november 2012 #96 Skrevet 2. november 2012 Inspirert av Jeg klarer ikke tanken på at mannen min har hatt sex med andre - tråden: Jeg har kommet over gamle bilder av samboeren og eksene. Vi er glad i å ta bilder, og det var jo mannen før vi traff hverandre også. De aller, aller fleste er uskyldige og dagligdagse. Men: Det er en håndfull bilder av at han kysser andre; et par fra en hyttetur hvor jeg vet at han og kompisen byttet damer; et par bilder av eks-samboeren hans i undertøy; noen hvor hun ser naken ut, men er under dyne eller har et håndkle rundt... Jeg blir uvel av å tenke på at han tar vare på bildene. Han synes jeg er urimelig som vil at han skal slette bildene, fordi han mener det er fortid, men allikevel en del av livet hans. Det er de typiske kjærestebildene og på-kanten-bildene jeg vil ha vekk, ikke hverdagsbildene. Hva synes dere, er jeg virkelig så urimelig? jo, urimelig. Jeg ville ikke blitt glad om jeg fikk beskjed om å slette den delen av livet mitt som eksisterte før mannen min. Men det er nettopp en del som var før - ikke som jeg vil ha igjen - mer som ei dagbok over ungdomstiden, er ikke interessert i noen av mine ekser i det hele tatt! Hva med å gjemme de i et album nede i kjelleren eller noe? Dette er ikke bilder man ser på hver dag akkurat.
Gjest Filifjonka Skrevet 2. november 2012 #97 Skrevet 2. november 2012 Til HI. Jeg foreslår at du finner et litt sexy bilde av en kjekk mann med lite klær. Bruk det som skrivebordsbakgrunn på pc'en din. Gjerne fotoshoppe inn eksens hode. Det må da din mann kunne godta, når han skal få ha undertøysbilder av sine ekser?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2012 #98 Skrevet 2. november 2012 Inspirert av Jeg klarer ikke tanken på at mannen min har hatt sex med andre - tråden: Jeg har kommet over gamle bilder av samboeren og eksene. Vi er glad i å ta bilder, og det var jo mannen før vi traff hverandre også. De aller, aller fleste er uskyldige og dagligdagse. Men: Det er en håndfull bilder av at han kysser andre; et par fra en hyttetur hvor jeg vet at han og kompisen byttet damer; et par bilder av eks-samboeren hans i undertøy; noen hvor hun ser naken ut, men er under dyne eller har et håndkle rundt... Jeg blir uvel av å tenke på at han tar vare på bildene. Han synes jeg er urimelig som vil at han skal slette bildene, fordi han mener det er fortid, men allikevel en del av livet hans. Det er de typiske kjærestebildene og på-kanten-bildene jeg vil ha vekk, ikke hverdagsbildene. Hva synes dere, er jeg virkelig så urimelig? Jeg syns ikke at du er urimelig. Skjønner godt at du ikke ønsker å ha slike bilder i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå