Gå til innhold

Er det vanlig å merke liv tidligere med nr.2?

Anbefalte innlegg

Er enda for tidlig å merke noe, men er spent på om jeg merker det tidligere denne gangen. Sist så merket jeg de første små sparkene i uke 16, det kjentes som leamus husker jeg..og jeg var litt usikker på om det var liv jeg merket :) Nå vet jeg jo hva jeg skal kjenne etter, så kanskje om et par uker at jeg kan merke noe?

Noen som merket det tidligere andre gang?

Fortsetter under...

Er 4 gangs, men 14 år siden sist. Merket liv i ca uke 16-17 , da som små bobler som sprakk og ikke hver dag. Er nå i uke 20 og her er det masse liv hver dag, en aktiv gutt som liker å turne når jeg har lagt meg. Kan ikke kjennes på utsiden ennå, men gleder meg veldig til det :-)

Annonse

Er 5 gangs, og har ennå ikke merket noen tydelige spark (termin 19. april) - forrige gang kjente jeg det i uke 16+ noen dager.

Jeg kjenner stadig "noe" i magen, men ikke mulig å skille om det er fosterbevegelser eller tarmbevegelser.

Men jeg håper jeg kjenner noe snart - det er så koselig!

Jeg er andregangs, kjente i uke 12 denne gangen. Helt sikker på det var liv, for det har gjentatt seg (og ikke bare tarmene ;)) :) forrigegang var det vel mellom uke 14-16 jeg kjente leamus, sommerfugl o.l bevegelser :) denne gangen kjentes det ut som den lille sparka ut også, men vet ikke hvor reelt det er

jeg er andre gangs. har kjent at det rører seg så vit der inne, første gangen for 2 uker siden ca uke 13. kjenner det sånn nå og da.

Med første kjente jeg det i uke 16 og ringte til mamma for og spørre om det var det jeg kjente:P hun lo godt da. Var jo litt vanskelig for henne og vite, men ble jo så ivrig den gangen.

2 år siden sist gravid - nå i uke 15/16, har kjent "flaggermusa" vifte med vingene sine i noen uker nå. Utålmodig som jeg er, ligger jeg med hånda på magen hver morgen og kveld i håp om å få en hæl eller knytteneve som svar. Bare ett lite kne? Et dult med albuen? Det kommer fort nok. Ingen hast. Plutsetlig sitter jeg med bylten i armene og ammer natta lang...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...