Gå til innhold

Setter dere på vaskemaskin og tørketrommel samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ikke, hvorfor?

Jeg har aldri gjort det, og egentlig ikke tenkt noe særlig over det heller, men når jeg fikk spørsmål fra en venninne om hvorfor, så hadde jeg i grunn ikke noe svar på det.. Har alltid bare blitt sånn, tenker at kanskje det trekker veldig mye strøm samtidig? Eller?

Når jeg tenker meg om, så er det jo mye mer effektivt om man kan ha begge to "i drift" samtidig!

Fortsetter under...

Gjest April barn <3
Skrevet

Jeg setter på begge samtidig. Veldig effektivt ;-)

Skrevet

Sommerhalvåret gjør jeg det, ikke noe problem.

Når det er kaldt ute og det står på div elektriske ovner, varmekabler osv samtidig kan jeg ikke gjøre det for da går sikringen. Har litt for lite inntak til å bruke så mye strøm på en gang.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her går de hele døgnet omtrent, så ja. Vasker en maskin, hiver det i tørketrommelen og setter på neste. Når tørketrommelen er ferdig er det bare å hive i den ferdige vasken og sette den på, mens vi setter på enda en vask...

Skrevet

Har ikke testet men ser for meg at strømmen kommer til å gå :P men er sikkert veldig effektivt :)

Skrevet

Ja, viss eg set på to maskiner same dag blir vask nr 1 tromla medan nr 2 vaskast. Aldri vurdert å la vere..

Annonse

Skrevet

Her går strømmen ofte når jeg kjører de to samtidig.. :-/

Skrevet

har prøvd å kjøre begge samtidig men det viser seg at sikringa på denne kursen er litt for lav så det går bare i 10 min også går sikringen, så her i huset må vi pent nødt til å vaske en maskin for så å tromle det:)

Skrevet

Vasker først alt som kan tromles i flere om ganger sortert etter farge osv. Hiver det inn i trommelen når det er vasket og når alt er vasket starter jeg trommelen mens det som ikke kan ttomles blir vasket i maskinen. Vasker klær 1 gang i uken så blir best og raskest å gjøre det sånn

Skrevet

I gamle hus er det ofte 10 ampere sikringer og da går det ikke å ha begge på samtidig for da går sikringen. I de fleste nye hus er det en egen 16 ampere sikring for vaskerom, da er det ikke noe problem.

Skrevet

Ulempen med å bo i "eldre" hus er vel at inntaket er tilpasset det forbruket de hadde av strøm da huset ble bygget...

Huset vårt er bygd i 1952, og mye har skjedd siden den gang, vi har liksom littegranne mer elektronikk i husene i dag ;)

Vi har lagt alt det elektriske i huset på nytt og har nytt sikringskap, men hovedinntaket er det samme som før så det må nok gjøres noe med gitt. Her går sikringen om oppvaskmaskin, tørketrommel og vaskemaskin går samtidig..

Skrevet

Her går vaskemaskin og tørketrommel samtidig om det er mer enn en vask, ellers hadde det tatt evigheter å få unna klesvaska :) Men nå har ikke vi problemer med at strømmen vil gå, og man bruker jo like mye strøm om man bruker begge maskinene på en gang eller hver for seg. Eneste forskjellen er jo hvor lang tid du bruker strømmen på :)

Skrevet

Ulempen med å bo i "eldre" hus er vel at inntaket er tilpasset det forbruket de hadde av strøm da huset ble bygget...

Huset vårt er bygd i 1952, og mye har skjedd siden den gang, vi har liksom littegranne mer elektronikk i husene i dag ;)

Vi har lagt alt det elektriske i huset på nytt og har nytt sikringskap, men hovedinntaket er det samme som før så det må nok gjøres noe med gitt. Her går sikringen om oppvaskmaskin, tørketrommel og vaskemaskin går samtidig..

Da går hovedsikringen altså, ikke bare for vaskerommet (det går helt fint å kjøre både vaskemaskin og tørketrommel samtidig, men da kan det ikke brukes mye strøm ellers i huset).

Annonse

Skrevet

Jepp. Det er faktisk en tvingende nødvendighet dersom vi skal klare å få unna all vask ;)

Skrevet

Jada, begge to står og går akkurat nå.

Skrevet

Ja, det må jeg. Har fri en dag i uken hvor det fort går 3 maskinvasker. Så da er det greit å vaske og tørke samtidig... :-)

Skrevet

Ja, og ofte vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin! :)

Skrevet

Ja,både vaskemaskin,tørketrommel og oppv.maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...