Gå til innhold

hater føden................................

Anbefalte innlegg

eg vil ikke mer.... eg sitter her og stri griner no... det høres sikkert helt tåpeligt ut og hysterisk ut for de som ikke har følgt meg og mine innlegg.....

men eg har hatt sammentrekninger og små rier i hele igår, i hele natt... det tar 1 time for meg å kjøre til sykehuset så eg vil helst ikke ta noen bomturer inn dit.... men eg har sterke sammentrekninger, har fått ut en del slim og brunt blod.... har svangerskapskløe og ødem 3 i kroppen...

spyr og har en del bløt avføring....

er rett og slett veldig sliten...

er på 10 dagen på overtid.... skulle vore på overtids kontroll på sykehuset.... først på mandag men da kunne de ikke, så fikk eg ny time idag kl.12.

men trur du ikke de ringte fra føden nett i sted og sa at de hadde hatt så mange som fødde i natt så de kunne ikke ta meg inn til sjekk....

så sa eg visst eg føder no da, kan eg komme inn da... nei eg måtte til imorgen for å få ny time kl.12.....

så hyggelig var ho damen, eg er ikke velkommen inn om eg er i fødsel engang....

ringte til min jordmor nett i sted men ho er selfølgelig ikke på jobb idag.......

hater føden...... det verste er igrunn at eg risiko fødende...

så eg må jo inn på føden ved fødsel....

men eg gruer meg sånn for å ta kontrakt med de der inne... vil ikke ha det slik......... sorry langt innlegg... men det er så j............ sårende... eg er sikkert bare helt hysterisk..................

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985648-hater-f%C3%B8den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke en mann/mamma/pappa/venninne som kan ringe og være bitchy for deg? Kjenner problemstillingen, for vi har to timers kjøring til sykehus og jeg føder fort, så skal reise i ambulanse. Likevel har det vært en helsikes krangling hver gang... Utrolig, av verdens beste helsevesen! Mitt tips er å få noen andre til å ringe, helst noen som ikke tar et nei for et nei!

Har du ikke en mann/mamma/pappa/venninne som kan ringe og være bitchy for deg? Kjenner problemstillingen, for vi har to timers kjøring til sykehus og jeg føder fort, så skal reise i ambulanse. Likevel har det vært en helsikes krangling hver gang... Utrolig, av verdens beste helsevesen! Mitt tips er å få noen andre til å ringe, helst noen som ikke tar et nei for et nei!

Herlighet, er det sant!? Så utrolig tåpelig! Ambulanse burde være en selvfølge...

Kjenner nå at jeg er litt glad for at jeg bor såpass sentralt.. Ikke en kjent problemstilling. At de tør å legge ned fødestuer i distriktene, det er jo helt vanvittig at noen skal ha så lang vei til fødeplass...

Annonse

det er bare at eg bor ut på landet og ikke i byen derfor har me litt lang kjørevei....

men eg blir så utrulig overgitt av helsevesenet.... eller føden... du skal føle deg trygg og være gla for at noen kan hjelpe deg når du lure på noe....

men neida....

eg føler rett og slett at eg ikke er velkommen inn på føden, du kan liksom bare holde deg hjemme.......

det er sikkert dumt av meg å sei sånt men det er slik eg har det no..... blir jo nesten litt deprimert....

eg har ei privat jordmor men ho har fri idag... eg får ikke time på dagen av min private gynekolog...

Om de har fult og ikke plass til deg skal de jo henvise deg videre til alternativt sykehus, og da regner jeg med det er enda lenger unna? Få noen til å ringe for deg å si du er i fødsel, de kan ikke nekte deg hjelp. Med førstemann ringte jeg inn før termin til Ahus(viste seg bare å være maserier etterhvert som gikk over slik at jeg slapp reise inn) og fikk da beskjed om at føden var full og skulle jeg føde mått jeg til Kongsvinger sykehus da Ullevål og div også var fult......morgenen etter hadde de kapasitet igjen og jeg var inne på kontroll....

eg må nok bare belage meg på å vente til imorgen......

kan ikke gå i fødsel idag nei......

visst eg skulle gått til et anna sykehus så måtte eg ha reist i over 2 timer....

magen min er bare veldig hard no..... kjem med noen harde sammentrekninger til tider.... de er helt grusome.....

Få meg deg en god, moralsk støtte som kan snakke for deg! Det er ikke lett å si ifra når man er på sitt mest sårbare. Uansett, du skal vel settes i gang etter 11 dager maks? Her er det ihvertfall slik... Nei stå på du, man skal ikke ha det slik. Utrygghet er det verste når man vet at fødsel kan oppstå når som helst - og spesielt i ditt tilfelle med lang reisevei. Lykke til og en god klem til deg!

Kjære, det har jeg aldri hørt om... :( En kan da ikke hundre en fødende å komme til sykehus?! For en jordmor!!

Skjønner fortvilelsen, all rett til å være hysterisk!!

Jeg hadde fått mannen min til å ringe jeg. Ikke godta slik behandling!

eg må nok bare belage meg på å vente til imorgen......

kan ikke gå i fødsel idag nei......

visst eg skulle gått til et anna sykehus så måtte eg ha reist i over 2 timer....

magen min er bare veldig hard no..... kjem med noen harde sammentrekninger til tider.... de er helt grusome.....

Hvis du er så redd, så syns jeg du skal ringe ambulanse. Ta i litt, vær hysterisk på telefonen. Jeg hadde ikke gått hjemme om jeg var i sånn form.

Annonse

eg har fødd 2 ganger tidligere.... så eg vet når eg er inne i fødsel...

eg vet at eg i begynnelsen av fødselen....

eg har jo tross alt 3cm åpning og er moden....

men eg gruer meg rett og slett til å reise inn på føden så eg trur det gjør slik med kroppen min at eg stopper opp litt på riene....

har sterke sammentrekinger som kommer hele tiden og eg er ganske godt hoven nedi der....

det kjennes ut som at babyen graver sin veien ut av og til..... men eg har fått litt stygt til hele føden og vet ikke hva eg skal gjør... det er en forferdelig følelse å sitte med....

du føler deg rett og slett ikke velkommen og i vare tatt....

har hatt meg en varm dysj og fått slappet litt av....

men eg kjenner jo selfølgelig at det noe på gang......

men eg sitter med en følelse som ikke er noe god no iallefall.....

det er som jordmoren har sagt til meg... du må ikke tenke på at alle er dritt kjerringer der inne, de vil nok ta vare på deg når du kjem, men det er ikke alltid like lett å tenke slik når du fått slike tlf og blitt møtt på den måten eg har blitt møtt på når eg har vore der inne tidligere......

Støtter forslaget om at du får noen til å ringe for deg.

Med førstemann fikk jeg mannen min til å ringe Føden...

Var 10 dager på overtid - kraftig migreneanfall - og fikk helt panikk...

Prøvde å ringe selv, men det blei bare masse gråting i telefonen, men når min mann ringte og var fornuftig og saklig - fikk jeg komme inn til en undersøkelse/stripping til tross for at det var helg...og neste dag starta fødselen....!

Det var jo en veldig dårlig av sykehuset å svare deg på denne måten!! Det må da være måte på........

Få noen andre til å ringe å si at du kommer inn snart for du er i fødsel, ingen diskusjon, bare det og hadebra. Og så drar dere bare inn når du føler du ikke kan vente lenger.

Du er i fødsel, det er ditt barn og din kropp. Ikke bry deg om hva de måtte mene.

Som en annen skriver har det vært vaktskifte før du eventuelt kommer inn hvis du drar nå. Uansett så Må du ikke ringe heller før du drar. Du bare møter opp. Ingen vet hvem du er eller at du har ringt før. Du vil få hjelp :-) Sikker på at det er en annen person som tar i mot deg og som er mer imøtekommende og hyggelig enn den personen du snakket med på telefonen.

Lykke til! Hold oss oppdatert :-)

dere er så snille alle sammen her inne.......

tusen takk for omtanken....

skulle ønskt eg hadde blitt ringt og snakket med på denne måten inne på føden også.....

ikke som et individ som ikke betyr noe...

de vet jo hvem eg er når eg kommer inn dit uansett, de har meg jo på dataskjermen....

nei eg vet ikke......................................

eg må jo inn før eller senere allikavel tenker eg, men har ikke lyst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...