mama78 Skrevet 31. oktober 2012 #1 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! 5 dager over termin og er ganske lei. Hører/leser at sex kan ha effekt om man er moden, men jeg vegrer meg. Er ikke i " humør" til sex, samt at jeg vet det kommer til å gjøre vondt. På siste kontroll sjekket gynekologen modning, og bare det å ha to fingre " der oppe" var veldig smertefullt. Jeg engster meg også for en evt infeksjonsfare. Så bor jeg langt fra sykehuset og hodet er ikke festet. Noen som har opplevd/hørt om følgende: vannet har gått etter sex? Førte sex til rier/fødsel? Og evt ble riene mer smertefulle/hyppigere? Andre erfaringer, smerter, blødninger, annet? Usikker på hva jeg skal gjøre. Ønsker jo at fødsel skal komme i gang:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttkryss Skrevet 31. oktober 2012 #2 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg hører ikke til på 3. Tri, men svarer deg for det. for meg førte sex til fødsel sist. Ingen tvil. Jeg var lei, og gått over menstermin, så selv om jeg hadde vondt og ikke hadde spesielt lyst forsøkte jeg. Kynnerne kom regelmessig innen 20 min. Fødte samme natt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144688747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostalgia Skrevet 31. oktober 2012 #3 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Hei! 5 dager over termin og er ganske lei. Hører/leser at sex kan ha effekt om man er moden, men jeg vegrer meg. Er ikke i " humør" til sex, samt at jeg vet det kommer til å gjøre vondt. På siste kontroll sjekket gynekologen modning, og bare det å ha to fingre " der oppe" var veldig smertefullt. Jeg engster meg også for en evt infeksjonsfare. Så bor jeg langt fra sykehuset og hodet er ikke festet. Noen som har opplevd/hørt om følgende: vannet har gått etter sex? Førte sex til rier/fødsel? Og evt ble riene mer smertefulle/hyppigere? Andre erfaringer, smerter, blødninger, annet? Usikker på hva jeg skal gjøre. Ønsker jo at fødsel skal komme i gang:-) Når er mensterminen din? Kanskje den er mest riktig? Endret 31. oktober 2012 av Nostalgia Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144688822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! 5 dager over termin og er ganske lei. Hører/leser at sex kan ha effekt om man er moden, men jeg vegrer meg. Er ikke i " humør" til sex, samt at jeg vet det kommer til å gjøre vondt. På siste kontroll sjekket gynekologen modning, og bare det å ha to fingre " der oppe" var veldig smertefullt. Jeg engster meg også for en evt infeksjonsfare. Så bor jeg langt fra sykehuset og hodet er ikke festet. Noen som har opplevd/hørt om følgende: vannet har gått etter sex? Førte sex til rier/fødsel? Og evt ble riene mer smertefulle/hyppigere? Andre erfaringer, smerter, blødninger, annet? Usikker på hva jeg skal gjøre. ønsker jo at fødsel skal komme i gang:-) Når er mensterminen din? Kanskje den er mest riktig? Har tenkt litt på det de siste dagene... menstermin er i dag/i morgen. Kanskje den stemmer mest :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144688962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg hører ikke til på 3. Tri, men svarer deg for det. for meg førte sex til fødsel sist. Ingen tvil. Jeg var lei, og gått over menstermin, så selv om jeg hadde vondt og ikke hadde spesielt lyst forsøkte jeg. Kynnerne kom regelmessig innen 20 min. Fødte samme natt. He-he, ja da må jeg vel kanskje bare kaste meg ut i det :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144688968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**LilleMy!** Skrevet 31. oktober 2012 #6 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! 5 dager over termin og er ganske lei. Hører/leser at sex kan ha effekt om man er moden, men jeg vegrer meg. Er ikke i " humør" til sex, samt at jeg vet det kommer til å gjøre vondt. På siste kontroll sjekket gynekologen modning, og bare det å ha to fingre " der oppe" var veldig smertefullt. Jeg engster meg også for en evt infeksjonsfare. Så bor jeg langt fra sykehuset og hodet er ikke festet. Noen som har opplevd/hørt om følgende: vannet har gått etter sex? Førte sex til rier/fødsel? Og evt ble riene mer smertefulle/hyppigere? Andre erfaringer, smerter, blødninger, annet? Usikker på hva jeg skal gjøre. ønsker jo at fødsel skal komme i gang:-) Jeg er akkurat like langt som deg. 5 dager over termin og tenker på det samme som deg. Jeg vet at jeg er moden og har 3+cm åpning. Ble strippet både mandag og idag, men ingenting skjer... Så jeg tenker også at jeg må prøve meg på sex, men det føles ikke så veldig fristende akkurat nå... Så det hadde vært supert å få høre fleres erfaringer med om det har hatt effekt Jeg tenker som deg også på infeksjonsfare, men det er vel ikke det så lenge vannet ikke har gått? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144689036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! 5 dager over termin og er ganske lei. Hører/leser at sex kan ha effekt om man er moden, men jeg vegrer meg. Er ikke i " humør" til sex, samt at jeg vet det kommer til å gjøre vondt. På siste kontroll sjekket gynekologen modning, og bare det å ha to fingre " der oppe" var veldig smertefullt. Jeg engster meg også for en evt infeksjonsfare. Så bor jeg langt fra sykehuset og hodet er ikke festet. Noen som har opplevd/hørt om følgende: vannet har gått etter sex? Førte sex til rier/fødsel? Og evt ble riene mer smertefulle/hyppigere? Andre erfaringer, smerter, blødninger, annet? Usikker på hva jeg skal gjøre. ønsker jo at fødsel skal komme i gang:-) Jeg er akkurat like langt som deg. 5 dager over termin og tenker på det samme som deg. Jeg vet at jeg er moden og har 3+cm åpning. Ble strippet både mandag og idag, men ingenting skjer... Så jeg tenker også at jeg må prøve meg på sex, men det føles ikke så veldig fristende akkurat nå... Så det hadde vært supert å få høre fleres erfaringer med om det har hatt effekt Jeg tenker som deg også på infeksjonsfare, men det er vel ikke det så lenge vannet ikke har gått? Godt vi er flere! Spurte fakstisk jordmor om dette med infeksjonsfare, og det er visst ingen fare så lenge vannet ikke har gått. Jeg var umoden for en uke siden, men har de siste dagene hatt en del murringer, nedpress og hyppigere kynnere, så håper jeg er litt moden nå. Skal til overtidskontroll fredag om ikke noe har skjedd innen den tid. Blir spennende å se om jeg er moden. Men jeg vegrer meg for å bli strippet. Var det veldig vondt? Og synd det ikke har skjedd noe med deg:( Men har du andre tegn? Har slimproppen gått eller har du hatt tegningsblødning? Jeg har som sagt bare litt kraftigere kynnere, mensmurring i mage/rygg samt litt mer nedpress og stikkinger i underlivet. Ingen tegn til slimpropp eller noe tegningsbløding.. Er meget utålmodig, så håper virkelig det skjer noe snart! :-) Mulig det da blir litt sengekos i morgen... merker jeg utsetter det, he-he... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144689084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**LilleMy!** Skrevet 31. oktober 2012 #8 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! 5 dager over termin og er ganske lei. Hører/leser at sex kan ha effekt om man er moden, men jeg vegrer meg. Er ikke i " humør" til sex, samt at jeg vet det kommer til å gjøre vondt. På siste kontroll sjekket gynekologen modning, og bare det å ha to fingre " der oppe" var veldig smertefullt. Jeg engster meg også for en evt infeksjonsfare. Så bor jeg langt fra sykehuset og hodet er ikke festet. Noen som har opplevd/hørt om følgende: vannet har gått etter sex? Førte sex til rier/fødsel? Og evt ble riene mer smertefulle/hyppigere? Andre erfaringer, smerter, blødninger, annet? Usikker på hva jeg skal gjøre. ønsker jo at fødsel skal komme i gang:-) Jeg er akkurat like langt som deg. 5 dager over termin og tenker på det samme som deg. Jeg vet at jeg er moden og har 3+cm åpning. Ble strippet både mandag og idag, men ingenting skjer... Så jeg tenker også at jeg må prøve meg på sex, men det føles ikke så veldig fristende akkurat nå... Så det hadde vært supert å få høre fleres erfaringer med om det har hatt effekt Jeg tenker som deg også på infeksjonsfare, men det er vel ikke det så lenge vannet ikke har gått? Godt vi er flere! Spurte fakstisk jordmor om dette med infeksjonsfare, og det er visst ingen fare så lenge vannet ikke har gått. Jeg var umoden for en uke siden, men har de siste dagene hatt en del murringer, nedpress og hyppigere kynnere, så håper jeg er litt moden nå. Skal til overtidskontroll fredag om ikke noe har skjedd innen den tid. Blir spennende å se om jeg er moden. Men jeg vegrer meg for å bli strippet. Var det veldig vondt? Og synd det ikke har skjedd noe med deg:( Men har du andre tegn? Har slimproppen gått eller har du hatt tegningsblødning? Jeg har som sagt bare litt kraftigere kynnere, mensmurring i mage/rygg samt litt mer nedpress og stikkinger i underlivet. Ingen tegn til slimpropp eller noe tegningsbløding.. Er meget utålmodig, så håper virkelig det skjer noe snart! :-) Mulig det da blir litt sengekos i morgen... merker jeg utsetter det, he-he... Nedpress har jeg hatt masse av lenge siden hun har ligget med hodet godt ned veldig lenge. Murringer har jeg også hatt i ca to uker, men det har blitt mer og mer. Tror jeg har mer kynnere enn jeg er merker selv da ctg idag viste at det var mange, men jeg kjenner de ikke så godt. Er veldig usikker på slimproppen. Vet at den kan gå uten av man merker det så jeg lurte litt på om en gikk forrige uke, men nå lurer jeg på om kanskje den gikk etter strippinga på mandag, men veldig usikker... Kan ikke akkurat si at stripping var særlig behagelig, men det var heller ikke ekstremt vondt. Jeg syns det var værre på mandag enn det var idag. Vet ikke om det har noe å si hvor moden man er. Kanskje det er mindre vondt om man er mer moden? Eller om det har noe å si hvem som gjør det. Men det tar ikke veldig lang tid, og jeg tenkte at det er verdt å prøve. Om det har effekt så er det jo supert Og du kan si stopp med en gang om du syns det er for vondt. Jeg går til kontroll på sykehuset annenhver dag så jeg skal også igjen på fredag. Vi får krysse fingrene for at vi begge har født før fredag :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144689129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! 5 dager over termin og er ganske lei. Hører/leser at sex kan ha effekt om man er moden, men jeg vegrer meg. Er ikke i " humør" til sex, samt at jeg vet det kommer til å gjøre vondt. På siste kontroll sjekket gynekologen modning, og bare det å ha to fingre " der oppe" var veldig smertefullt. Jeg engster meg også for en evt infeksjonsfare. Så bor jeg langt fra sykehuset og hodet er ikke festet. Noen som har opplevd/hørt om følgende: vannet har gått etter sex? Førte sex til rier/fødsel? Og evt ble riene mer smertefulle/hyppigere? Andre erfaringer, smerter, blødninger, annet? Usikker på hva jeg skal gjøre. ønsker jo at fødsel skal komme i gang:-) Jeg er akkurat like langt som deg. 5 dager over termin og tenker på det samme som deg. Jeg vet at jeg er moden og har 3+cm åpning. Ble strippet både mandag og idag, men ingenting skjer... Så jeg tenker også at jeg må prøve meg på sex, men det føles ikke så veldig fristende akkurat nå... Så det hadde vært supert å få høre fleres erfaringer med om det har hatt effekt Jeg tenker som deg også på infeksjonsfare, men det er vel ikke det så lenge vannet ikke har gått? Godt vi er flere! Spurte fakstisk jordmor om dette med infeksjonsfare, og det er visst ingen fare så lenge vannet ikke har gått. Jeg var umoden for en uke siden, men har de siste dagene hatt en del murringer, nedpress og hyppigere kynnere, så håper jeg er litt moden nå. Skal til overtidskontroll fredag om ikke noe har skjedd innen den tid. Blir spennende å se om jeg er moden. Men jeg vegrer meg for å bli strippet. Var det veldig vondt? Og synd det ikke har skjedd noe med deg:( Men har du andre tegn? Har slimproppen gått eller har du hatt tegningsblødning? Jeg har som sagt bare litt kraftigere kynnere, mensmurring i mage/rygg samt litt mer nedpress og stikkinger i underlivet. Ingen tegn til slimpropp eller noe tegningsbløding.. Er meget utålmodig, så håper virkelig det skjer noe snart! :-) Mulig det da blir litt sengekos i morgen... merker jeg utsetter det, he-he... Nedpress har jeg hatt masse av lenge siden hun har ligget med hodet godt ned veldig lenge. Murringer har jeg også hatt i ca to uker, men det har blitt mer og mer. Tror jeg har mer kynnere enn jeg er merker selv da ctg idag viste at det var mange, men jeg kjenner de ikke så godt. Er veldig usikker på slimproppen. Vet at den kan gå uten av man merker det så jeg lurte litt på om en gikk forrige uke, men nå lurer jeg på om kanskje den gikk etter strippinga på mandag, men veldig usikker... Kan ikke akkurat si at stripping var særlig behagelig, men det var heller ikke ekstremt vondt. Jeg syns det var værre på mandag enn det var idag. Vet ikke om det har noe å si hvor moden man er. Kanskje det er mindre vondt om man er mer moden? Eller om det har noe å si hvem som gjør det. Men det tar ikke veldig lang tid, og jeg tenkte at det er verdt å prøve. Om det har effekt så er det jo supert Og du kan si stopp med en gang om du syns det er for vondt. Jeg går til kontroll på sykehuset annenhver dag så jeg skal også igjen på fredag. Vi får krysse fingrene for at vi begge har født før fredag :) Håper veldig på det jeg også! :-) Har hørt at stripping er mindre vondt jo mer moden du er. Masse lykke til, håper strippingen din fører til fødsel:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144689177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostalgia Skrevet 31. oktober 2012 #10 Del Skrevet 31. oktober 2012 Om du er moden skal sex gjøre susen så bit Tenna sammen og kjør på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144689335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostalgia Skrevet 31. oktober 2012 #11 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei! 5 dager over termin og er ganske lei. Hører/leser at sex kan ha effekt om man er moden, men jeg vegrer meg. Er ikke i " humør" til sex, samt at jeg vet det kommer til å gjøre vondt. På siste kontroll sjekket gynekologen modning, og bare det å ha to fingre " der oppe" var veldig smertefullt. Jeg engster meg også for en evt infeksjonsfare. Så bor jeg langt fra sykehuset og hodet er ikke festet. Noen som har opplevd/hørt om følgende: vannet har gått etter sex? Førte sex til rier/fødsel? Og evt ble riene mer smertefulle/hyppigere? Andre erfaringer, smerter, blødninger, annet? Usikker på hva jeg skal gjøre. Ønsker jo at fødsel skal komme i gang:-) Ett tips for deg som jeg bruker når jeg bare er intrs i å få igang modning er å kose han litt slik at han nærmer seg det du vet også la han avslutte inni deg så slipper du å holde på lenge om det er ubehagelig:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144689458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 31. oktober 2012 Tenkte på det samme, he-he;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144689560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maimora Skrevet 31. oktober 2012 #13 Del Skrevet 31. oktober 2012 Sex har ført til vannsvgang få timer etter 2 ganger hos meg, begge i uke 36, ikke moden. Ble satt i gang begge gangene, da det ikke ble mer enn vannavgang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144689760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**LilleMy!** Skrevet 2. november 2012 #14 Del Skrevet 2. november 2012 En liten oppdatering. Vi endte med å ha sex onsdag kveld og torsdag formiddag var lille prinsessa født. Umulig å si om det var stripping ellersex som gjorde utslaget men født ble hun. Håper det går bra med deg mama78 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144693743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 2. november 2012 #15 Del Skrevet 2. november 2012 En liten oppdatering. Vi endte med å ha sex onsdag kveld og torsdag formiddag var lille prinsessa født. Umulig å si om det var stripping ellersex som gjorde utslaget men født ble hun. Håper det går bra med deg mama78 Guri! Gratulerer så mye Får gi sex enda et forsøk jeg også da! hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144693748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 2. november 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 2. november 2012 En liten oppdatering. Vi endte med å ha sex onsdag kveld og torsdag formiddag var lille prinsessa født. Umulig å si om det var stripping ellersex som gjorde utslaget men født ble hun. Håper det går bra med deg mama78 Så utrolig hyggelig å høre!:-) Gratulerer!! Hadde du en fin fødsel? Vi hadde oss i to omganger i går, men ingenting, dessverre. Var til overtidskontroll i dag. Alt så bra ut på ul og ctg´n var topp, men jordmor klarte faktisk ikke å finne livmorhalsen min en gang.... veldig demotiverende. Derfor ble det heller ingen stripping. Så nå er jeg litt deppa. Regner med at helgen går med til det samme som alle andre dager, vente... Så ny kontroll mandag. Trodde faktisk jeg var litt moden da jeg har kjent litt mensmurringer og mer nedpress den siste tiden, samt kynnere. Men det tar seg liksom ikke opp. Ai, ai, ai.... får vel bare smøre seg med tålmodighet :-) Kos dere masse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144694284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**LilleMy!** Skrevet 4. november 2012 #17 Del Skrevet 4. november 2012 En liten oppdatering. Vi endte med å ha sex onsdag kveld og torsdag formiddag var lille prinsessa født. Umulig å si om det var stripping ellersex som gjorde utslaget men født ble hun. Håper det går bra med deg mama78 Så utrolig hyggelig å høre!:-) Gratulerer!! Hadde du en fin fødsel? Vi hadde oss i to omganger i går, men ingenting, dessverre. Var til overtidskontroll i dag. Alt så bra ut på ul og ctg´n var topp, men jordmor klarte faktisk ikke å finne livmorhalsen min en gang.... veldig demotiverende. Derfor ble det heller ingen stripping. Så nå er jeg litt deppa. Regner med at helgen går med til det samme som alle andre dager, vente... Så ny kontroll mandag. Trodde faktisk jeg var litt moden da jeg har kjent litt mensmurringer og mer nedpress den siste tiden, samt kynnere. Men det tar seg liksom ikke opp. Ai, ai, ai.... får vel bare smøre seg med tålmodighet :-) Kos dere masse! Takk :-) Fødselen var urolig rask og derfor også veldig intens og ganske tøff. Men jeg hadde super hjelp av fantastisk jordmorstudent og jordmor. Så jeg syns det var en fin fødsel :-) Var på sykehuset ca 0630, og 1010 var hun ute :-) Håper det skjer noe hos deg snart om det ikke allerede har skjedd noe i helgen. Og masse lykke til! Det kommer til å gå kjempe bra :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144700923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 4. november 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 4. november 2012 Takk for det! Ikke no' som har skjedd enda. Føles ut som jeg skal gå gravid en evighet. Ny kontroll i morgen.... Mistenker at termin er litt feil. Sengekos har foreløpig ikke hjulpet... Hvis jeg er moden i morgen, blir det nok stripping. Men hvis ikke, uff, da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre:-( Men ut må han vel snart uansett:-) Hyggelig å høre fødselen gikk bra! :-) Kos dere masse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985647-5-dager-over-termin-og-sex/#findComment-144701235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå