Gå til innhold

Noe sunt som hjelper mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvalm nesten hele tiden. Heldigvis ikke sånn spykvalm, men mer småkvalm konstant. Det blir verre når jeg er sulten, og det er jeg visst nesten hele tida. Så- jeg kan jo ikke bare drikke cola og spise vårruller (har sååå dilla) hele tiden, er litt overvektig og redd for å få svangerskapsdiabetes.

Har funnet ut at epler og klementiner hjelper litt. Oh joy :)

Noen som har andre tips?

Kan legge til at jeg et 9+4, så kanskje kvalmen går over snaaaart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

honningmelon funket på meg :)

Endret av hun&henne+en liten skatt
Skrevet

Ananas på boks hjelper meg :)

Og jeg er også 9+4 i dag! :)

Skrevet

Huff, føler med deg!

Når jeg er kvalm (er ikke det nå, men sånn ellers), hjelper iiiiiiskaldt (må være iskaldt) vann med isbiter i :P

Skrevet

Takk for tips :) Skal definitivt prøves!

Skrevet

Jeg synes også det er lettere å spise epler og klementiner og i tillegg gulrot og tomater :) hjelper kanskje ikke direkte på kvalmen, men er lettere å få ned slik lett og frisk mat.

Skrevet

Sliter også med kvalme og oppkast. I dag morges når jeg sto opp var det ikke så gale, da hadde jeg sovet i 11-12 timer, så nok søvn hjelper nok litt:)

Skrevet

Har du prøvd de armbåndene de selger på apoteket?

Det er et stoffarmbånd med en plastikk knott på innsiden som skal sitte rundt håndleddet. Knotten presser mot et akupunkturpunkt som er veldig godt for kvalme.

Det hjalp veldig for meg i forrige svangerskap.

Skrevet

Iskald farris, ferskt brød med smør og servelat, og masse frisk og syrlig frukt - helst kald! (grønne druer, ananas, mango osv....)

Og av det usunne sverger jeg til salt lakris - de nye Dent´ene fungerer fint og de er sukkerfrie!

Skrevet

Sliter også med kvalme og oppkast. I dag morges når jeg sto opp var det ikke så gale, da hadde jeg sovet i 11-12 timer, så nok søvn hjelper nok litt:)

Her også. Lite søvn er det verste, da er hele dagen ødelagt...

Skrevet

Ja, lite søvn er ille, men må jo opp på do om natta og sliter ofte med å sovne igjen. I tillegg er treåringen morgenfugl. Heldigvis står mannen opp med ham i helgene. Akupressurarmbånd er prøvd, men syns liksom ikke det hjelper. Får prøve litt til :)

Tror jeg må skaffe meg en fruktkurv med syrlig frukt på jobb! Og drikke farris til. De kommer til å tro at jeg er på et eller annet sunnhetstyranni :D

Takk for gode tips, håper vi slipper kvalme snart aller sammen.

Skrevet

Nå er det 6 år siden sist jeg var gravid, men jeg har spydd meg gjennom to svangerskap i 7-8 mnd begge gangene ; ))

Husker det hjalp med syrlige ting.

Grønne epler

forskjellige bær

appelsiner

Det hjalp med farris og drikker som gjorde at jeg kunne rape. rapinga lettet litt på kvalmen hahaha Jeg er kanskje rar : )

Kvalmen ble verre når jeg var trøtt og sulten så det hjelper å unngå å bli det da : ))

Skrevet

Kjøp ingefærtabletter på apoteket. Det var det eneste som hjalp for meg.

Skrevet

Husker forresten fra forrige svangerskap at jeg ble anbefalt bringebærblad-te som du får kjøpt på helsekosten.

Men husker ikke om det hjalp noe særlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...