marsgutt 2013 Skrevet 31. oktober 2012 #26 Skrevet 31. oktober 2012 de linkene som er lakt ut her er jo fra 2002 og 2005. har dere ikke noe nyere og komme med hvis det er så farlig. Jeg vlle snakket med et reise selskap og hørt hva de anbefaller.
hol(L)y COW Skrevet 31. oktober 2012 #27 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville ikke reist til Thailand med så små barn. Har selv vært der - og elsker Thailand Og barna blir selvsagt kjempegodt motatt! Thaier elsker små barn. MEN jeg har blitt matforgiftet, med feber og diare i mange dager. Det er ganske vanlig å bli. For små barn er det mye værre, særlig i varmen. Kan ganske fort bli innlagt på sykehus - og hvilken ferie blir det for familien? Ser noen anbefaler Phiphi - dit ville jeg IALLFALL ikke reist med så små, "sykehuset" der er ikke akkurat ett sykehus. Da hadde jeg i det minste holdt meg i Phuket. Jeg sparer eksotiske reisemål til barna er over 5 år. De har det like fint på badeferie på Gran Canaria - og helt ærlig er det ikke mye mer enn hotell og strand man får se i Thailand heller når man reiser med så små. For ikke å snakke om at flyreisen er mye kortere!! Er ikke mulig å snakke til fornuft en 1 åring som er lei av flyturen, det er ikke så hyggelig for de andre som sitter på flyet med små barn som skriker halve turen.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #28 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville ikke reist til Thailand med så små barn. Har selv vært der - og elsker Thailand Og barna blir selvsagt kjempegodt motatt! Thaier elsker små barn. MEN jeg har blitt matforgiftet, med feber og diare i mange dager. Det er ganske vanlig å bli. For små barn er det mye værre, særlig i varmen. Kan ganske fort bli innlagt på sykehus - og hvilken ferie blir det for familien? Ser noen anbefaler Phiphi - dit ville jeg IALLFALL ikke reist med så små, "sykehuset" der er ikke akkurat ett sykehus. Da hadde jeg i det minste holdt meg i Phuket. Jeg sparer eksotiske reisemål til barna er over 5 år. De har det like fint på badeferie på Gran Canaria - og helt ærlig er det ikke mye mer enn hotell og strand man får se i Thailand heller når man reiser med så små. For ikke å snakke om at flyreisen er mye kortere!! Er ikke mulig å snakke til fornuft en 1 åring som er lei av flyturen, det er ikke så hyggelig for de andre som sitter på flyet med små barn som skriker halve turen. Jeg ble matforgiftet i Tyrkia. Var veldig dårlig og lå på sykehus i 4 dager. Ble også matforgiftet på ferie i Portugal. Så uansett hvor man reiser så er det en risiko for å bli matforgiftet. Det er ikke noe verre i Thailand enn f. eks Spania. Man må uansett se an hvor man spiser. Det er ikke nødvendig å kjøpe kylling på gata i Bangkok. Vi har vært i Thailand med små barn flere ganger, og det finnes få steder hvor det er så mye ferske råvarer og frisk frukt. Vår jente var 8 mnd første gang vi var der, og da fikk hun morsmelk, frisk frukt og kokt ris. I tillegg hadde vi med grøt. Er enig med deg i at Phi Phi ikke er et anbefalt reisemål. øya har blitt helt ødelagt etter de bygde den opp etter tsunamien. Nå er det kun en turistmaskin der Thaiene vil tjene mest mulig penger. Jeg var der i 2001 og da var den en "øde øy" uten særlig turisme og vi bodde i små stråhytter med saltvann i dusjen. Når vi var der sist ble jeg utrolig skuffet - man kan like godt reise på marked på Gran Canaria. Vil anbefale å bo noen minutter utenfor Phuket med små barn. Da bor man ganske sentralt og har tilgang til det meste, samtidig som man er skjermet fra mye trafikk og støy.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #29 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville ikke reist til Thailand med så små barn. Har selv vært der - og elsker Thailand Og barna blir selvsagt kjempegodt motatt! Thaier elsker små barn. MEN jeg har blitt matforgiftet, med feber og diare i mange dager. Det er ganske vanlig å bli. For små barn er det mye værre, særlig i varmen. Kan ganske fort bli innlagt på sykehus - og hvilken ferie blir det for familien? Ser noen anbefaler Phiphi - dit ville jeg IALLFALL ikke reist med så små, "sykehuset" der er ikke akkurat ett sykehus. Da hadde jeg i det minste holdt meg i Phuket. Jeg sparer eksotiske reisemål til barna er over 5 år. De har det like fint på badeferie på Gran Canaria - og helt ærlig er det ikke mye mer enn hotell og strand man får se i Thailand heller når man reiser med så små. For ikke å snakke om at flyreisen er mye kortere!! Er ikke mulig å snakke til fornuft en 1 åring som er lei av flyturen, det er ikke så hyggelig for de andre som sitter på flyet med små barn som skriker halve turen. Jeg ble matforgiftet i Tyrkia. Var veldig dårlig og lå på sykehus i 4 dager. Ble også matforgiftet på ferie i Portugal. Så uansett hvor man reiser så er det en risiko for å bli matforgiftet. Det er ikke noe verre i Thailand enn f. eks Spania. Man må uansett se an hvor man spiser. Det er ikke nødvendig å kjøpe kylling på gata i Bangkok. Vi har vært i Thailand med små barn flere ganger, og det finnes få steder hvor det er så mye ferske råvarer og frisk frukt. Vår jente var 8 mnd første gang vi var der, og da fikk hun morsmelk, frisk frukt og kokt ris. I tillegg hadde vi med grøt. Er enig med deg i at Phi Phi ikke er et anbefalt reisemål. øya har blitt helt ødelagt etter de bygde den opp etter tsunamien. Nå er det kun en turistmaskin der Thaiene vil tjene mest mulig penger. Jeg var der i 2001 og da var den en "øde øy" uten særlig turisme og vi bodde i små stråhytter med saltvann i dusjen. Når vi var der sist ble jeg utrolig skuffet - man kan like godt reise på marked på Gran Canaria. Vil anbefale å bo noen minutter utenfor Phuket med små barn. Da bor man ganske sentralt og har tilgang til det meste, samtidig som man er skjermet fra mye trafikk og støy.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #30 Skrevet 31. oktober 2012 Det dør en nordmann i uken i Thailand. Men ikke små barn på ferie i Thailand som følge av matforgiftning, malaria eller dengufeber.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #31 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville ikke reist til Thailand med så små barn. Har selv vært der - og elsker Thailand Og barna blir selvsagt kjempegodt motatt! Thaier elsker små barn. MEN jeg har blitt matforgiftet, med feber og diare i mange dager. Det er ganske vanlig å bli. For små barn er det mye værre, særlig i varmen. Kan ganske fort bli innlagt på sykehus - og hvilken ferie blir det for familien? Ser noen anbefaler Phiphi - dit ville jeg IALLFALL ikke reist med så små, "sykehuset" der er ikke akkurat ett sykehus. Da hadde jeg i det minste holdt meg i Phuket. Jeg sparer eksotiske reisemål til barna er over 5 år. De har det like fint på badeferie på Gran Canaria - og helt ærlig er det ikke mye mer enn hotell og strand man får se i Thailand heller når man reiser med så små. For ikke å snakke om at flyreisen er mye kortere!! Er ikke mulig å snakke til fornuft en 1 åring som er lei av flyturen, det er ikke så hyggelig for de andre som sitter på flyet med små barn som skriker halve turen. Jeg ble matforgiftet i Tyrkia. Var veldig dårlig og lå på sykehus i 4 dager. Ble også matforgiftet på ferie i Portugal. Så uansett hvor man reiser så er det en risiko for å bli matforgiftet. Det er ikke noe verre i Thailand enn f. eks Spania. Man må uansett se an hvor man spiser. Det er ikke nødvendig å kjøpe kylling på gata i Bangkok. Vi har vært i Thailand med små barn flere ganger, og det finnes få steder hvor det er så mye ferske råvarer og frisk frukt. Vår jente var 8 mnd første gang vi var der, og da fikk hun morsmelk, frisk frukt og kokt ris. I tillegg hadde vi med grøt. Er enig med deg i at Phi Phi ikke er et anbefalt reisemål. øya har blitt helt ødelagt etter de bygde den opp etter tsunamien. Nå er det kun en turistmaskin der Thaiene vil tjene mest mulig penger. Jeg var der i 2001 og da var den en "øde øy" uten særlig turisme og vi bodde i små stråhytter med saltvann i dusjen. Når vi var der sist ble jeg utrolig skuffet - man kan like godt reise på marked på Gran Canaria. Vil anbefale å bo noen minutter utenfor Phuket med små barn. Da bor man ganske sentralt og har tilgang til det meste, samtidig som man er skjermet fra mye trafikk og støy. Der tar du feil. Det er helt andre og mer alvorlige bakterier i Thailand enn Spania. Bakterier som ikke er farlige for barn som er født i landet men som kan være livstruende for oss.
2 Mini oss Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #32 Skrevet 31. oktober 2012 Hmm, skeptisk til sistnevnte svar og får inntrykk av at det bare er en egen mening og tanke du selv har funnet på
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #33 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville ikke reist til Thailand med så små barn. Har selv vært der - og elsker Thailand Og barna blir selvsagt kjempegodt motatt! Thaier elsker små barn. MEN jeg har blitt matforgiftet, med feber og diare i mange dager. Det er ganske vanlig å bli. For små barn er det mye værre, særlig i varmen. Kan ganske fort bli innlagt på sykehus - og hvilken ferie blir det for familien? Ser noen anbefaler Phiphi - dit ville jeg IALLFALL ikke reist med så små, "sykehuset" der er ikke akkurat ett sykehus. Da hadde jeg i det minste holdt meg i Phuket. Jeg sparer eksotiske reisemål til barna er over 5 år. De har det like fint på badeferie på Gran Canaria - og helt ærlig er det ikke mye mer enn hotell og strand man får se i Thailand heller når man reiser med så små. For ikke å snakke om at flyreisen er mye kortere!! Er ikke mulig å snakke til fornuft en 1 åring som er lei av flyturen, det er ikke så hyggelig for de andre som sitter på flyet med små barn som skriker halve turen. Jeg ble matforgiftet i Tyrkia. Var veldig dårlig og lå på sykehus i 4 dager. Ble også matforgiftet på ferie i Portugal. Så uansett hvor man reiser så er det en risiko for å bli matforgiftet. Det er ikke noe verre i Thailand enn f. eks Spania. Man må uansett se an hvor man spiser. Det er ikke nødvendig å kjøpe kylling på gata i Bangkok. Vi har vært i Thailand med små barn flere ganger, og det finnes få steder hvor det er så mye ferske råvarer og frisk frukt. Vår jente var 8 mnd første gang vi var der, og da fikk hun morsmelk, frisk frukt og kokt ris. I tillegg hadde vi med grøt. Er enig med deg i at Phi Phi ikke er et anbefalt reisemål. øya har blitt helt ødelagt etter de bygde den opp etter tsunamien. Nå er det kun en turistmaskin der Thaiene vil tjene mest mulig penger. Jeg var der i 2001 og da var den en "øde øy" uten særlig turisme og vi bodde i små stråhytter med saltvann i dusjen. Når vi var der sist ble jeg utrolig skuffet - man kan like godt reise på marked på Gran Canaria. Vil anbefale å bo noen minutter utenfor Phuket med små barn. Da bor man ganske sentralt og har tilgang til det meste, samtidig som man er skjermet fra mye trafikk og støy. Der tar du feil. Det er helt andre og mer alvorlige bakterier i Thailand enn Spania. Bakterier som ikke er farlige for barn som er født i landet men som kan være livstruende for oss. Link?
2 Mini oss Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #34 Skrevet 31. oktober 2012 De fleste som nordmenn som dør i Thailand er middelaldrende menn som er overstadig beruset. Så er trafikken et "problem" motsatt kjørefelt og andre regler.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #35 Skrevet 31. oktober 2012 http://mobil.abcnyheter.no/nyheter/helse/091117/en-trussel-mot-moderne-medisin http://www.nettavisen.no/yeye/kultur/article2039552.ece http://m.dinside.no/895197/kraftig-okning-av-kolera-i-thailand http://www.myggfeber.se/20110223469/Sjukdomar/multiresistenta-bakterier-mrsa http://www.oslofjordklinikken.no/ViewCategory.aspx?ProductCategoryId=39
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #36 Skrevet 31. oktober 2012 Venninna mi loffa rundt i Sør-Amerika i to mnd med barn på 1 og 3 år. Ifølge henne selv ville hun ha ventet til de var litt eldre om hun skulle gjøre det igjen, men det var fordi yngste var i "pelle-på-alt-stadiet" og det var litt problematisk når de bodde hos folk. Så.. å bo på et hotell i Thailand i tre mnd hadde jeg ikke vært noe redd for med små barn! Det jeg hadde vært mest redd for er at barna skal bli urolige på flyturen og man burde ikke droppe en slik sjanse pga en sånn "tulleredsel". Jeg syns det er merkelig at vi ikke hører om alle disse norske barna som dør i Thailand.
hol(L)y COW Skrevet 31. oktober 2012 #37 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg ville ikke reist til Thailand med så små barn. Har selv vært der - og elsker Thailand Og barna blir selvsagt kjempegodt motatt! Thaier elsker små barn. MEN jeg har blitt matforgiftet, med feber og diare i mange dager. Det er ganske vanlig å bli. For små barn er det mye værre, særlig i varmen. Kan ganske fort bli innlagt på sykehus - og hvilken ferie blir det for familien? Ser noen anbefaler Phiphi - dit ville jeg IALLFALL ikke reist med så små, "sykehuset" der er ikke akkurat ett sykehus. Da hadde jeg i det minste holdt meg i Phuket. Jeg sparer eksotiske reisemål til barna er over 5 år. De har det like fint på badeferie på Gran Canaria - og helt ærlig er det ikke mye mer enn hotell og strand man får se i Thailand heller når man reiser med så små. For ikke å snakke om at flyreisen er mye kortere!! Er ikke mulig å snakke til fornuft en 1 åring som er lei av flyturen, det er ikke så hyggelig for de andre som sitter på flyet med små barn som skriker halve turen. Jeg ble matforgiftet i Tyrkia. Var veldig dårlig og lå på sykehus i 4 dager. Ble også matforgiftet på ferie i Portugal. Så uansett hvor man reiser så er det en risiko for å bli matforgiftet. Det er ikke noe verre i Thailand enn f. eks Spania. Man må uansett se an hvor man spiser. Det er ikke nødvendig å kjøpe kylling på gata i Bangkok. Vi har vært i Thailand med små barn flere ganger, og det finnes få steder hvor det er så mye ferske råvarer og frisk frukt. Vår jente var 8 mnd første gang vi var der, og da fikk hun morsmelk, frisk frukt og kokt ris. I tillegg hadde vi med grøt. Er enig med deg i at Phi Phi ikke er et anbefalt reisemål. øya har blitt helt ødelagt etter de bygde den opp etter tsunamien. Nå er det kun en turistmaskin der Thaiene vil tjene mest mulig penger. Jeg var der i 2001 og da var den en "øde øy" uten særlig turisme og vi bodde i små stråhytter med saltvann i dusjen. Når vi var der sist ble jeg utrolig skuffet - man kan like godt reise på marked på Gran Canaria. Vil anbefale å bo noen minutter utenfor Phuket med små barn. Da bor man ganske sentralt og har tilgang til det meste, samtidig som man er skjermet fra mye trafikk og støy. Det er faktisk langt færre som blir matforgiftet i Spania og Hellas enn i Asia. 30% på toukers ferie blir matforgiftet i Asia. DET er en risiko jeg ikke vil ta med en ettåring. Dessuten vil en ettåring spise på egne hender og putte alt mulig i munnen. Så da hjelper det ikke alltid å bare passe på hva han får å spise. http://www.abcnyhete...turen-ga-i-dass Endret 31. oktober 2012 av T82
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #38 Skrevet 31. oktober 2012 Noen som kan anbefale en utleier av leiligheter der nede? Ikke HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå