Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 38+3 idag, var hos jordmor i går, å hadde da 140/90 i blodtrykk. Hun var redd jeg hadde fått svangerskapsforgiftning, men hadde ikke proteiner i urin. Har hatt en del hodepine di siste dagene, å er blitt plaget med vann i føtter og ansikt. Har vært i mye aktivitet di siste ukene, gått i fjellet, å vært i go form.. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985616-svangerskapsforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titter inn fra 2 tro. jeg :)

Hadde det samme med nr 2 i fjor. Var høygravid midt i julestria og på kontrollen hadde jeg både fått mye vann i kroppen og høyt blodtrykk, tror det lå på omtrent det samme som ditt, men ingen proteiner. Jeg fikk streng beskjed om å gå og legge meg og la mannen ta seg av julestellet. Gikk på kontroll annenhver dag gjennom hele romjula og da dalte blodtrykket igjen :)

Så ta det med ro, sov og ikke se for mye på tv, data eller les så går det nok ned igjen :)

140/90 er den magiske grensa for høyt BT/sv forgiftning. Jeg har det samme men ingen proteiner. Legen på ahus sa BT stiger normalt mot slutten og de tolererer høyere BT enn dette før de gjør tiltak uansett. mEN steng beskjed om å ta kontakt om formen skulle plutselig bli dårlig da sv skapsforgiftning utvikler seg svært raskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...