Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 fordi den ikke gir helsemessige plager. Men jeg sjeneres veldig av den, og har forstått at dette er et ganske enkelt og risikofritt ingrep, så skjønner ikke hvorfor hun ikke bare kan gjøre det. Har man noe mulighet til å oppsøke andre (ikke-private) leger for å få det gjort?
Kyllingbein Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Du kan melde deg ut av fastlegeordningen for deretter å gå til annen lege. ev bare bytte fastlege på nett. Men du må være obs på at det ikke er så mange å velge i når man skal ha ny lege.
Hønemor30 Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Volvat Evn be legen din om å henvise deg til hudlege/evn annen lege avhengig av hvor kulen sitter.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 [quote name=Grisen er høygravid ' timestamp='1351634698' post='144686464] Du kan melde deg ut av fastlegeordningen for deretter å gå til annen lege. ev bare bytte fastlege på nett. Men du må være obs på at det ikke er så mange å velge i når man skal ha ny lege. Nei, det er det som er problemet, det er fulle lister på alle i kommunen, og også i nabokommunen. Og jeg vil jo ikke være uten lege. Her er ikke noe privat tulbud heller. nesten så jeg vurderer å be mannen min gjøre det, men da blir vel arret unødvendig stygt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Kanskje dumt spørsmål, men er du sikker på at det er fettkul? Jeg får rundt øynene, og det har min mor også. Hun har alltid sagt at det er fettkuler. Helt til vi så en episode av 'pinlige sykdommer'. Der kom det ei jente som var full av det, og det kalles milier Bilde her: https://www.google.n...CN-nd4QSR2YHYAw På programmet sa de at det bare var å bruke en sprøytespiss og stikke hull, og klemme ut. Jeg har gjort det med mine og de har ikke kommet tilbake! Bare et tips;)
Kamomille Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Et inngrep betalt av det offentlige, skal ha "medisnk indikasjon", dvs at det må være en medisink grunn til å gjøre inngrepet (fysiske eller psykiske helsemesseige plager). Det er ikke slik at det offentige helsevesentet skal gjøre inngrep bare fordi vi pasienter vil. Hvis legen har konkludert med at det ikke er medisink indikasjon for å gjøre inngrepet,har du egentlig bare to valg: 1) oppsøke en annen offentlig lege. Det betyr som regel at du må bytte fastlege 2) gå til en privatpraktiserende lege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå