Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er et kjempe fint og stilig navn:-) vurderte det selv da vi fikk gutt.

Skrevet

Synes det er utrolig fint :). Kunne gjerne kalt sønnen min det,men pappan var helt i mot,så valpen min heter det :)

Skrevet (endret)

Tenker hund med en gang - men er jo pga av venindens hund heter Mio.

Vakkert men klinger litt som et kjælenavn.

Endret av Giss
Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Mio er ett nydelig navn :) men sliter litt med å se for meg en velkledd ung mann i dress, på jobbintervju, i ett akademisk yrke (feks) som presenter seg som Mio:p

Antar at det jeg prøver å si er at det er ett nydelig guttenavn, men ett lit rart mannenavn? Hmmm... Men meg om det da:)

Skrevet

Nydelig navn:) Et av mine absoluttfavoritt guttenavn:)

Skrevet

Nydelig, men synes det er litt for feminint og har et kosenavnspreg.

Skrevet

Det var nydelig da jeg kunne forbinde det med Mio, min Mio. Nå har det mistet all sin kraft, og er redusert til vokalhysteri og pusete babynavn, gjerne kombinert med Leander, Matheo eller lignende. Trist, for det er egentlig et pent navn.

Skrevet

Jeg synes ikke det er så fint. Men jeg er så kjedelig at jeg ikke er så glad i de moderne guttenavnene med masse vokaler i: Noah, Neo, Theo, Leo, Liam, Matheo, Elias, Leon..... Synes Mio går rett inn i denne navnetrenden.

Skrevet

Enig i det som er sagt om at det er litt veikt/feminint (på en mann), og at det har koselydspreg.

Skrevet

Veldig enig med alle over her egentlig.. Veldig fint navn, men tenker hund eller et dyr med en gang og er et litt vanskelig navn sånn for fremtiden som flere poengterer

Skrevet

Vi har faktisk også Mio på navneblokka, men går dessverre litt vekk fra det igjen. Jeg liker det kjempegodt, og det har vært en av våre favoritter. Men jeg signerer hun som nevner jobbintervju og dress over her. Er litt usikker på om det funker like bra på en 40-50 åring... Nå vokser nok navnet med generasjonen, men jeg er ikke heeeelt overbevist ennå.

Skrevet

Jeg synes Mio er puslete og kosedyraktig, som flere har sagt. Jeg synes nok også at det passer som hundenavn og kjælenavn, men ikke som navn på en voksen. Så nei, jeg liker ikke Mio.

Skrevet

For et par år siden var det på lista mi (men vi fikk en jente) - Men nå er det uaktuelt, fordi det har blitt litt sånn trend- og kjendisungenavn... Ungene til Mira Craig og Gro Hammerseng heter Mio feks.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg kjenner en Mio Emanuel, og syns det er fint. Er sjelden for dobbeltnavn, men bare Mio går nesten ikke.

Skrevet

Jeg synes Mio er kjempe fint. OG det er ikke rukket å bli aldeles oppbrukt heller.

Men som flere over påpeker så er det et veldig søtt navn som kanskje blir litt rart på en voksen mann. Men jeg tror jo det vil fungere uansett...

• 1 måned senere...
Skrevet

Noen flere meninger om navnet Mio?

Gjest Antarctica
Skrevet

For kort, smått, søtt og pusete med for mange vokaler.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg synes det er kjempefint! Hadde hatt det på lista selv om jeg ventet gutt.

Skrevet

herlig navn :) om vi får gutt blir han hetende det :)

Skrevet

Rørleggeren Mio blir liksom feil... Et krevende navn, som ikke passer hvem som helst, og heller ikke hvilket som helst etternavn... Mio Gundersen klinger ikke så godt...

Skrevet

Ikke helt min stil. Sikkert fint til en liten gutt, men kanskje ikke like fint for en voksen mann?

Skrevet

blir jo det samme som at jeg syntes det høres helt rart ut å kalle en baby randi? men det var jo normalt når mamma var liten? å samme med hans eller åge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...