Gå til innhold

Så er de lange ventedagene før IKM her igjen : )

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

IKM 13 her i huset

Voksesmerter i lysken vet jeg ikke noe om.

Husker med mine to første at jeg bare hadde litt ømme pupper før IKM...så i uke 6 kom kvalmen , og den varte i mange mnd ; )

Lykke til hvreftfall!

Da har ventetiden min også begynt. IKM 12 eller 13nov. Hadde positiv el-test på mandag. Forrige gang jeg ble gravid fikk jeg ømme pupper en uke etter, og hodepine litt etter det. Voksesmerter i lysken fikk jeg ikke før jeg hadde testet positivt.

Jeg venter mens 10.oktober, og ut fra beregningene er jeg 7 dpo i dag. Er så spent. Har tatt graviditetstester allerede, men de har vært negative, men er vel litt tidlig å teste. Men du som svarte ovenfor at du bare er 2 dpo, hvordan kan det stemme? Så rart at jeg er 7 dpo og du 2 og vi venter mens samtidig..

Annonse

Jeg har mens på samme dato (ca) hver måned. Hadde mens sist 11 oktober, og venter derfor mens igjen 11 november. Har da regnet ut at jeg hadde eggløsning søndag 28 :) Da er jeg 4 DPO i dag (første november). Stemmer ikke det, eller er det jeg som surrer fælt nå?

Hehe, ja, gleder meg til å se om noen av oss blir gravide altså! :) Både mamma og pappa (etter mye prat om "det er vel på tide å tenke litt på barn.." og "åh, se den barnevogna da!" og "gjett om du hadde kledd en slik mage da!", fikk de endelig vite at ppillene mine er kastet) sier at de er sikker på at jeg er gravid nå, så vi får vel bare se.. :)

Jeg har mens på samme dato (ca) hver måned. Hadde mens sist 11 oktober, og venter derfor mens igjen 11 november. Har da regnet ut at jeg hadde eggløsning søndag 28 :) Da er jeg 4 DPO i dag (første november). Stemmer ikke det, eller er det jeg som surrer fælt nå?

Etter min regning så er det rett det ja.

Hehe, ja, gleder meg til å se om noen av oss blir gravide altså! :) Både mamma og pappa (etter mye prat om "det er vel på tide å tenke litt på barn.." og "åh, se den barnevogna da!" og "gjett om du hadde kledd en slik mage da!", fikk de endelig vite at ppillene mine er kastet) sier at de er sikker på at jeg er gravid nå, så vi får vel bare se.. :)

Håper for din del at det er sant og at det går fort for dere. Vi er i vår 14.pp - har ikke sagt det til noen vi kjenner, for vi orker ikke spørsmål og sånt rundt dette.. :( Venter på utredning på sykehuset nå.

Egentlig spiller det liten rolle sånn sett, vi har hatt sex hver eneste dag siden forrige syklus, gjerne flere ganger daglig også :) Tror det er rundt 3 dager i måneden vi IKKE har sex (og selvsagt holdes disse dagene langt unna EL!), så det er ikke så altfor nøye :)

Annonse

Anonym: Huff, det var lang prøvetid! Hvordan foregår det å skulle ta kontakt med det offentlige for hjelp egentlig? Når gjør man dette (etter å ha prøvd i ett år?)? Hva sier man? Hva blir gjort videre? Nå skal jeg overhodet ikke komme i den situasjonen (bank i bordet!) hvor det blir nødvendig å vite alt dette, men..

Anonym: Huff, det var lang prøvetid! Hvordan foregår det å skulle ta kontakt med det offentlige for hjelp egentlig? Når gjør man dette (etter å ha prøvd i ett år?)? Hva sier man? Hva blir gjort videre? Nå skal jeg overhodet ikke komme i den situasjonen (bank i bordet!) hvor det blir nødvendig å vite alt dette, men..

Ja, man må ha prøvd i et år. Også går man til fastlege, du eller din kjære og forteller dette. Han vil henvise dere til nærmeste fertilitetsklinikk. Derifra vil dere få et brev om at dere er i systemet og må ta prøver før første time. Mannen må ta sædprøve og kvinnen må ta hormonprøve (blodprøve). Begge må i tillegg ta blodprøver for HIV og hepatitt. Så er det bare å vente på å få komme inn. Da får dere prøvesvar og de vil finne ut hvilken vei en skal gå videre.

Ja, vi hadde aldri trodd vi skulle komme i denne situasjonen heller. å i ventetiden håper vi bare på å kunne løse problemet på egen hånd. Vi krysser fingrene og håper på å bli gravide snart :)

Hvordan er formen deres? Jeg tør ikke tro eller håpe på graviditet, men er så sliten for tiden. Også prøver jeg å gå ned i vekt - er medlem av vektklubben og der skal jeg gå ned 1kg i uken med det kostholdsopplegget jeg har + at jeg trener og forbrenner 4000-5000kcal i uka. Men jeg har bare gått opp i vekt siden el.. Så det er jo litt merkelig da.. Er så spent kjenner jeg, men tør som sagt ikke håpe for mye. Hvordan har dere det da?

Jeg er mye kvalm, sjokolade er det eneste som frister, ubehagelig mage (stikker, kniper og bobler som bare det), FRYKTELIG oppblåst (skulle jo trodd jeg var 14-15 uker på vei!) og utrolig sliten hele tiden. Fryktelig spent nå, ja! :)

Jeg merker ikke en shit haha..... bare utrolig trøtt, men det tror jeg er pga oppussing og flyttekaos.! Første natt i nytt hus idag faktisk ; )

Er forkjøla da , men det er vel ikke et graviditetssymptom ; )

Vi er også i gang med 14.pp og venter på utredning.. :( er så lei av alle nedturer hver gang tr kommer. Så jeg tørr heller ikke håpe på graviditet denne gangen. Blir spennende å se. Har ikm søndag eller mandag tror jeg. Orker ikke melde meg inn i IKM gruppe - dessuten er jeg usikker på når ikm er. Lykke til alle sammen, håper dere forteller om symptomjakten også - alltid like spennende :)

Åh, morsomt å ha noen på min egen alder her inne! :) Jeg skal prøøøve å vente til den niende med å teste, men sjansen for å få negativt enten jeg er gravid eller ikke er jo fremdeles stor den datoen.. Godt at jeg har 19 tester! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...