Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Har bestilt en ting hos møbelringen som var bestillingsvare. Fått faktura nå med forfall for en uke siden, men har jo enda ikke fått det som er bestilt.... Vanlig?
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg synes ikke det hørtes helt riktig ut! Har aldri bestilt noe fra dem, men kjøpte akkurat masse hvitevarer. Og fakturaen ble levert her sammen med varene. Tror nok jeg ville tatt en tlf til Møbelringen. Kan jo ikke stemme at du får en faktura som allerede har forfalt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 De kan ikke kreve at du betaler før du får varen, men det er normalt at de ber om hvertfall et depositum (selvom de ikke har lov å kreve det heller).
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Akkurat at jeg har fått en faktura som har forfalt er ikke overraskende. Det er bestilt på jobb, så det må via-via før den kommer meg i hende Og det var nok ikke så lang betalingsfrist på den i utgangspunktet. Forsøkte å ringe de istad, men etter 20 minutter i telefon måtte jeg gi meg
Gjest Gullguttene Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Hvis varen leveres til deg er det mange steder vanlig å betale på forhånd. Men hvis du skal hente den selv i butikk er det vel vanlig å betale når du henter. Noen steder tar også depositum. Jeg bestilte noe fra Ikea som skulle leveres på døra og da forhåndsbetalte jeg i butikk. Tenkte ikke noe over det, syns ikke det var rart i det hele tatt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Hvis varen leveres til deg er det mange steder vanlig å betale på forhånd. Men hvis du skal hente den selv i butikk er det vel vanlig å betale når du henter. Noen steder tar også depositum. Jeg bestilte noe fra Ikea som skulle leveres på døra og da forhåndsbetalte jeg i butikk. Tenkte ikke noe over det, syns ikke det var rart i det hele tatt. Det skal hentes, men må betales med faktura. Skal ringe de i morgen.
Gjest Gullguttene Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Hvis varen leveres til deg er det mange steder vanlig å betale på forhånd. Men hvis du skal hente den selv i butikk er det vel vanlig å betale når du henter. Noen steder tar også depositum. Jeg bestilte noe fra Ikea som skulle leveres på døra og da forhåndsbetalte jeg i butikk. Tenkte ikke noe over det, syns ikke det var rart i det hele tatt. Det skal hentes, men må betales med faktura. Skal ringe de i morgen. Da ville jeg ringt å hørt om jeg heller kunne betalt når jeg henter varen. Er ikke fan av å forhåndsbetale hvis det ikke er nødvendig. Men nå er ikke dette en privatperson, men et kjent firma så det går nok bra.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Hvis varen leveres til deg er det mange steder vanlig å betale på forhånd. Men hvis du skal hente den selv i butikk er det vel vanlig å betale når du henter. Noen steder tar også depositum. Jeg bestilte noe fra Ikea som skulle leveres på døra og da forhåndsbetalte jeg i butikk. Tenkte ikke noe over det, syns ikke det var rart i det hele tatt. Det skal hentes, men må betales med faktura. Skal ringe de i morgen. Da ville jeg ringt å hørt om jeg heller kunne betalt når jeg henter varen. Er ikke fan av å forhåndsbetale hvis det ikke er nødvendig. Men nå er ikke dette en privatperson, men et kjent firma så det går nok bra. ja jeg må ringe.... det rare var jo at de ikke kunne garantere for at den kom før om 2 uker fra i dag, mens fakturaen hadde frist for en uke siden. Kan ikke betale kontant uansett, så får bare se hva de sier. Synes bare det var rart...
Gjest Gullguttene Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Hvis varen leveres til deg er det mange steder vanlig å betale på forhånd. Men hvis du skal hente den selv i butikk er det vel vanlig å betale når du henter. Noen steder tar også depositum. Jeg bestilte noe fra Ikea som skulle leveres på døra og da forhåndsbetalte jeg i butikk. Tenkte ikke noe over det, syns ikke det var rart i det hele tatt. Det skal hentes, men må betales med faktura. Skal ringe de i morgen. Da ville jeg ringt å hørt om jeg heller kunne betalt når jeg henter varen. Er ikke fan av å forhåndsbetale hvis det ikke er nødvendig. Men nå er ikke dette en privatperson, men et kjent firma så det går nok bra. ja jeg må ringe.... det rare var jo at de ikke kunne garantere for at den kom før om 2 uker fra i dag, mens fakturaen hadde frist for en uke siden. Kan ikke betale kontant uansett, så får bare se hva de sier. Synes bare det var rart... Hvis de ikke kan si noe om når varen kommer ville jeg ikke betalt på forhånd. Bedre å ha muligheten til å finne en tilsvarende vare et annet sted dersom det skulle bli nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå