Gå til innhold

Tidlig ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig er det egentlig mulig å se på ultralyd om det er en eller to inni magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på ultralyd når jeg var 5+0 og fikk beskjed om at jeg hadde to fosteranlegg i livmoren. Det var visst likevel altfor tidlig å se om det ble tvillinger da det var veldig vanlig med "vanishing twin" og en eller begge fosteranleggene kan være tomme. Fikk ny time når jeg er 7 uker på vei for å sjekke om det er noen baby eller kanskje to :)

Skrevet

:)

Utrolig spennende da!

Som så mange andre skulle jeg helst vært på ultralyd og fått svar i går.. ;) hehe

Skrevet

Jeg var på UL da jeg var 6+6 og da sa legen at det helt sikkert bare var en (satte inn to embryoer).

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg skal på tidlig UL rundt uke 7 fikk jeg beskjed om på fertilitetsklinikken. Regner med de da kan se om der er en eller to og om hjertene slår.

Det er kjempespennende!

Skrevet (endret)

7+0 såg vi ein tydlig bønne. Han såg rundt etter nr 2 siden eg hadde fått satt inn 2 men der var det berre en liten:)

Endret av Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡
Skrevet

Jeg fikk ikke beskjed om det var 1 eller 2 jeg :P

Men han viste bare 1 så regner med det er 1 ;)

Da var jeg 7+3.

Skrevet

Forrige svangerskap så var jeg på tidlig ul 6+0 pga blødning og ny ul da jeg var 7+5. Såg tydelig et lite hjerte som banket begge gangene:) var på tidlig ul nå og var da 7+3 og såg tydelig et hjerte nå også.. Får tidlig ul pga prøverør.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Forrige svangerskap så var jeg på tidlig ul 6+0 pga blødning og ny ul da jeg var 7+5. Såg tydelig et lite hjerte som banket begge gangene:) var på tidlig ul nå og var da 7+3 og såg tydelig et hjerte nå også.. Får tidlig ul pga prøverør.

Så man kan få tidlig ultralyd allerede i uke 6 ved prøverør?

Da må nok jeg spørre om jeg kan få det. Blødde litt i går og syns det var skummelt.

Føler på meg at det går bra, men likevel...det hadde vært godt å få bekreftet graviditeten på en UL ;)

Var det mulig å se hjerte slå da??

Skrevet

Du får ul i uke 7 ved prøverør.. Men jeg fikk 1,5 uke før pga en stor fersk blødning.. Såg hjertet slo da ja. :) De vil helst ha det i uke 7 pga da er det lettere å se noe.. Ikke alle som klarer å se noe så tydelig i uke 6.. Jeg har alltid hatt innvendig ul ved alle ul før uke 12.. De ser bedre da.. :)

Lykke til.. Hvor langt er du nå?

Skrevet

Pratet med klinikken i dag.

Sykepleieren der sa tidligst 21.11 til meg. Vi satte inn den 17.10, så det vil jo da si 5 uker etter innsett...

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Du får ul i uke 7 ved prøverør.. Men jeg fikk 1,5 uke før pga en stor fersk blødning.. Såg hjertet slo da ja. :) De vil helst ha det i uke 7 pga da er det lettere å se noe.. Ikke alle som klarer å se noe så tydelig i uke 6.. Jeg har alltid hatt innvendig ul ved alle ul før uke 12.. De ser bedre da.. :)

Lykke til.. Hvor langt er du nå?

Ok,takk for svar!

Jeg får snakke med de, men det hadde nok vært litt skummelt om de ikke kunne se noe så mye heller. Aller helst vil man jo se hjerteslag <3

Jeg er nylig blitt gravid jeg. I morgen er det 14 dager siden jeg satte inn 2 egg, men har faktisk testet positivt i en liten uke allerede, hvor testene ble sterkere og sterkere.

Hurra for billigtester når man er testoman ;)

Hcg prøven fra dag 12 var på 273 så det er jo bra og gir meg et godt håp om at dette går bra!

Tar ny hcg prøve i morgen for å sjekke stigningen.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Sykepleieren der sa tidligst 21.11 til meg. Vi satte inn den 17.10, så det vil jo da si 5 uker etter innsett...

Ok! da er det forskjellig praksis fra klinikk til klinikk da. Men det er jammen godt vi blir fulgt godt opp under graviditeten, det fortjener vi! :) Lykke til!

Jeg satt forresten inn 2 egg den 19 okt, så vi er ca likt i løypa vi da! ;)

Skrevet

Ok! da er det forskjellig praksis fra klinikk til klinikk da. Men det er jammen godt vi blir fulgt godt opp under graviditeten, det fortjener vi! :) Lykke til!

5 uker etter innsetting så er man jo ca 7 uker på vei.. Så er jo samme som hos st.olav iallfall.. At embryoet er 5 uker ved ul, men mor er 7 uker på vei. :)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

5 uker etter innsetting så er man jo ca 7 uker på vei.. Så er jo samme som hos st.olav iallfall.. At embryoet er 5 uker ved ul, men mor er 7 uker på vei. :)

Ja,da forstår jeg! Da nøyer jeg meg vel med kontroll i uke 7 da ;)

Skrevet

Da har jeg fått bestille tid, og 21.11 kl 7:30 får vi vite noe mer...!

Gleder meg mer enn et barn til julaften tror jeg... ;)

Blir jammen to lange uker...

Hvordan går det med dere damer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...