Gå til innhold

Tips til å få inn rutiner igjen etter klokkestillingen?

Anbefalte innlegg

Åja, her har vi merket klokkestillingen, og jeg regner med at vi ikke er alene om det. (hÅper ihvertfall).

Etter Matrosen begynte i barnehagen har han vært ganske sÅ sliten pÅ kvelden, sÅ han sovner som regel 18.00, mot 19.00 som det var tidligere. Sover 12 timer, og er oppe igjen som regel 06.00, men noen ganger 07.00.

Men, nÅr vi stilte klokka sÅ ble det morgen 05.00 og 04.30 i dag. Hjelpes! Det syntes jeg var i tidligste laget. Hvordan skal man gjøre dette? Å holde han vÅken lenger pÅ kvelden er umulig. han er helt ferdig 18.00, og jeg vil jo ikke ha en overtrøtt liten gutt heller.

Jeg har tenkt tanken Å gÅ tilbake til to dupper igjen, da han alltid vil ha det i helgene nÅr han er hjemme, og som sagt er utrolig sliten 18.00 i hverdagene. Men vet ikke om det blir riktig heller.

Hvordan sover deres som er rundt 15 mnd? Finnes det noen triks?

Fortsetter under...

Lillegull er 16 mnd, og vi har samme problem! De siste to dagene har han voknet 05.00, jeg har lagt han 18.00 ( vanlig leggetid før klokkeendringen var 18.30-19.00). Idag la jeg han 18.20. Så jeg håper det ordner seg etter hvert. Ingen tips eller råd....

Jenta mi her 18 mnd, og hun bare holdt jeg oppe litt over en time lenger enn vanlig når vi flyttet klokka. Ja, hun ble litt trøtt, men med det unngikk vi i allefall en tidlig morgen, da hun våknet til "riktig" tid etter den nye tida :-)

Her har vi ikke merket noe... Hadde barnevakt natt til søndag og da herjet han med søskenbarn til en time over vanlig legging. Sov en time lengre dagen etter og ble lagt 19 som han pleier. Så smertefritt her. Tror på å holde dem våkne til vanlig leggetid selv om det blir litt surving. 18 mnd.

Her har vi fulgt klokka ifht soving på både dag/kveld.. Litt sutring pga trøtt og tidlige morgener men gikk seg til ila noen få dager. Men hvis han sover to ganger i helgene er det vel ikke noe problem å gi han en ekstra liten dupp på ettermiddagen en kort periode? Min her sover ikke automatisk lenger neste morgen om hun blir lagt senere enn vanlig en kveld, men ved å opprettholde klokkeslettene så går det seg til etter noen få dager :-) Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...