Gå til innhold

5+4 og så bare en oppklarning på UL. Bør jeg være bekymret?

Anbefalte innlegg

Er overstimulert og var å sjekka på kvinneklinikken. Overstimuleringen har blitt bedre fant de ut og så bare en klarning som hun sa tyder på en tidlig graviditet. Men burde man ikke sett mer enn en "klarning" når jeg er 5+4??

Var jo på sykehuset så regner med at de har bra ul-apparat der..

Har fått bare positive tester og ikke hatt blødning (bare bittelite brunt utflod ved ett tilfelle som jeg ikke kom fra livmoren pga jeg ikke fikk noe på lutinusstaven samme kveld). Er ICSI-gravid.Hadde uttak den 5 okt og innsett den 8 så er vel 5+4 nå vel?

Noen med erfaringer? Er veldig bekymra nå kjenner jeg..

Fortsetter under...

teller fra insettingsdagen. 8 okt, da er du 3+2 uker påvei,.du har tesdag på mandag?

er vel for tilig til at de kan se noe tror jeg

Teller fra uttaksdagen og det er jo nesten 4 uker siden, så er 5+4 ja. Regnet ut inne på Terminkalkulator.com

Annonse

sikkert bare jeg som tuller,,,beklager,,,,tror jeg skal legge meg litt istede

Hehe;) Hvis du går inn på Terminkalkulator og velger dato for befruktning og setter inn 5 okt så vil du få opp at jeg er 5+4

hahhaa.snakker om blond...glemte å plusse på 14 dager....herreguuuuud hihihi

men jeg var på ul i uke 8, da var knerten 1,4 cm lang...så er nok kansje for liten til at de kan se noe tydelig.

fått time til ny ul?

Jeg var på tidlig UL 5+4, og fikk kun se tegn på tidlig graviditet (jeg vet ikke hva klarning er, men kanskje det likevel er det samme som jeg opplevde). Ikke noe bankende hjerte, ingenting. Det var rett og slett en dag eller to til hjertet startet å banke ;) eller for smått til å se, er ikke sikker. Er nå 22+3, og har vært på flere UL, og alt er i orden! Be om å få en ny UL i uke 6-7, da ser de i hvert fall et hjerte.

men jeg var på ul i uke 8, da var knerten 1,4 cm lang...så er nok kansje for liten til at de kan se noe tydelig.

fått time til ny ul?

haha tenkte kanskje du hadde glemt det ja:D

Skal på ny UL neste fredag så blir lenge å vente..

fått time til ny ul?

haha tenkte kanskje du hadde glemt det ja:D

Skal på ny UL neste fredag så blir lenge å vente..

da ser du lille :-) tiden går sakte, vet..men plustselig så går det litt fortere. fikk meg en ekstra ul i nesten i 12 uke, bare for å få det bekrefta enda en gang :-)

Jeg var på tidlig UL 5+4, og fikk kun se tegn på tidlig graviditet (jeg vet ikke hva klarning er, men kanskje det likevel er det samme som jeg opplevde). Ikke noe bankende hjerte, ingenting. Det var rett og slett en dag eller to til hjertet startet å banke ;) eller for smått til å se, er ikke sikker. Er nå 22+3, og har vært på flere UL, og alt er i orden! Be om å få en ny UL i uke 6-7, da ser de i hvert fall et hjerte.

Åh så bra å høre at andre enn meg har opplevd dette. En klarning er et hulrom men ikke noe å se inni. Jeg er så utrolig lei meg nå, føler at alt går til h...leser om at nesten alle ser noe på ul så tidlig.

åh så bra å høre at andre enn meg har opplevd dette. En klarning er et hulrom men ikke noe å se inni. Jeg er så utrolig lei meg nå, føler at alt går til h...leser om at nesten alle ser noe på ul så tidlig.

Oi, huff da, et hulrom ute noe inni? Mente ultralyddama at det kunne være tidlig graviditet da, tidligere enn 5 uker, eller at uke 5 også kunne være slik? Jeg hadde en slik da jeg hadde en MA... Det var i uke 4 det så slik ut, og så utviklet det seg bare aldri... De kalte det ikke klarning da heller, men de sa et tomt hulrom, tegn på tidlig, tidlig graviditet. Ikke meninga å gjøre deg bekymra! Men hadde det vært uke 4, hadde det vært normalt at det så slik ut, fikk jeg beskjed om (jeg skulle vært i uke 6 den ganga). MEN! Det kan for all del være det så slik ut i min uke 5+4 også, bare at jeg ikke fikk beskjed om det. MA'en ble gjort hos jordmor, den andre ble gjort hos gynekolog. To forskjellige altså, så er jo vanskelig å si om det så likt ut eller ikke, da jeg ikke fikk se skjermen...

Men det er jo noen ganger sånn at egget kan gå litt i dvale, og vente litt med å utvikle seg? Jeg har lest folk som har skrevet det, som har hatt prøverør etc, og vet nøyaktig når befruktning skjer, og så er dem likevel litt kortere på vei...

Jeg håper alt går fint, og at tiden til ultralyden går superfort, så du får vite mer! ønsker deg masse lykke til :)

Annonse

Det samme skjedde meg for ca 2 uker siden. Men på fredag så jeg et bankende hjerte. Var bare for tidlig å se noe. Skulle vært 5+4 på første UL. Men blir nok satt tilbake 1 uke.

Lykke til! Alt er nok i orden. Men ventetiden er forferdelig....

jeg fikk høre at den dagen jeg skulle teste meg var jeg 4 uker gravid. dagen jeg satte inn egget fikk jeg høre at jeg nå var 2 uker gravid. var på UL i uke 4 og 5 og fikk ikke se så masse bare en klump og synes di ukene gikk veldig sagte til jeg endelig fikk se ett hjerte banke.

åh så bra å høre at andre enn meg har opplevd dette. En klarning er et hulrom men ikke noe å se inni. Jeg er så utrolig lei meg nå, føler at alt går til h...leser om at nesten alle ser noe på ul så tidlig.

Oi, huff da, et hulrom ute noe inni? Mente ultralyddama at det kunne være tidlig graviditet da, tidligere enn 5 uker, eller at uke 5 også kunne være slik? Jeg hadde en slik da jeg hadde en MA... Det var i uke 4 det så slik ut, og så utviklet det seg bare aldri... De kalte det ikke klarning da heller, men de sa et tomt hulrom, tegn på tidlig, tidlig graviditet. Ikke meninga å gjøre deg bekymra! Men hadde det vært uke 4, hadde det vært normalt at det så slik ut, fikk jeg beskjed om (jeg skulle vært i uke 6 den ganga). MEN! Det kan for all del være det så slik ut i min uke 5+4 også, bare at jeg ikke fikk beskjed om det. MA'en ble gjort hos jordmor, den andre ble gjort hos gynekolog. To forskjellige altså, så er jo vanskelig å si om det så likt ut eller ikke, da jeg ikke fikk se skjermen...

Men det er jo noen ganger sånn at egget kan gå litt i dvale, og vente litt med å utvikle seg? Jeg har lest folk som har skrevet det, som har hatt prøverør etc, og vet nøyaktig når befruktning skjer, og så er dem likevel litt kortere på vei...

Jeg håper alt går fint, og at tiden til ultralyden går superfort, så du får vite mer! ønsker deg masse lykke til :)

Var en utydelig runding. Så utydelig at det ikke gikk an å se noe inni. Sa det kunne se sånn ut nå ja, det kom litt an på hvordan embryoet utviklet seg osv. Men tror nok jeg har en ma nå, føler det bare på meg:(

Jeg var på ul i uke 5 og da kunne man bare se et sort hulrom i livmoren. Var på ul to uker senere og da kunne man se et foster på 1 cm med fin hjerteaktivitet :)

Når du sier uke 5, mener du 5+ et eller annet da? Eller 4+?

• 2 uker senere...

Da var det heldigvis bare for tidlig å se noe sist gang for i dag fikk vi se et bankende hjerte:D gått å bekymret meg for ingenting! Var forresten to dager kortere på vei enn jeg trodde så det kan jo også være en årsak. Letta og overlykkelig nå ihvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...