Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er oppvokst i Oslo og er IKKE vant med julebukk. Aldri opplevd det faktisk.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Jupps Vi gikk julebukk når vi var små, og har hatt besøk av julebukk før vi flyttet til "ødemarka" Er fra Ringsaker
holahopp Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Jepp gikk alltid julebukk...fra Arendal
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Oppvokst i Møre og Romsdal. Jeg er vant med det men har ikke opplevd julebukk på døra mer enn 3 ganger på de siste 5 åra..
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Oppvokst i Møre og Romsdal. Jeg er vant med det men har ikke opplevd julebukk på døra mer enn 3 ganger på de siste 5 åra..
soleia Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Er frå Sogn og Fjordane, og gjekk julebukk kvart år då eg var unge. (rundt 30 år sidan) Var ikkje så mange som kom til oss, men så var jo alle ungane i nabolaget saman med oss på runden. Her i Bergen kjem det nyttårsbukkar kvart år.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er vant til det. Heller julebukk enn halloween ass! Jeg bor i Akershus.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Er fra østfold, og var MASSE julebukker når jeg var liten (er 28 nå). Jeg gikk julebukk hvert år frem til jeg var 11 tenker jeg. Men,nå kommer det ikke julebukker lenger
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Nordland. Kan huske et fjernt minne om noen på døren èn gang men det er sikkert 25 år siden. Verken før eller senere har jeg sett noe av de. Men hvorfor kommer dette opp hver gang det er snakk om Halloween? Helt teit og uten sammenligning? Og må en like bare en av tingene?
pinglo Skrevet 30. oktober 2012 #11 Skrevet 30. oktober 2012 Gikk Julebukk når jeg var liten og bodde på Karmøy. Men her i Bergen, går dei nyttårsbukk.
Mamma til go'jentene Skrevet 30. oktober 2012 #12 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er fra Bergen, og har alltid gått nyttårsbukk, det gjør vi fortsatt her! Veldig vanlig :-)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 30. oktober 2012 #13 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg og ei venninne gikk julebukk én gang da vi var 8-9 år gamle. Utenom det har vi aldri opplevd noen som har kommet til oss Er fra Vestfold (Tønsberg omegn)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #14 Skrevet 30. oktober 2012 Gikk julebukk når jeg var liten,ja.Er dessverre blitt færre og færre julebukker for hvert år.Er fra Lillesand,Aust-Agder.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #15 Skrevet 30. oktober 2012 Er fra Hamar. Gikk julebukk hvert år, men det var alltid noen som bare smelte døra rett i ansiktet på oss.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 30. oktober 2012 #16 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er fra Begen og her går vi nyttårsbukk:) Gleder meg til nyttår for da skal jeg gå med ungene for første gang:)
:o) :o) :o) Skrevet 30. oktober 2012 #17 Skrevet 30. oktober 2012 Her i Bergen er det, som noen skriver over her, vanlig med nyttårsbukk og har vært det i mange år Og det er en kjempekoslig tradisjon! Til du som mener at det "det er helt teit og uten sammenlikning" å ta dette opp i forbindelse med Halloween, så må jeg bare få sagt at jeg er helt uenig med deg. Når man har en tradisjon om å gå rundt på dørene å "tigge" godteri en dag i året, må man da kunne holde seg til denne ene dagen. Hvor spesielt blir dette om man skal begynne med det flere ganger i året da? Der det ikke er vanlig å gå jule/-nyttårsbukk, synes jeg det er greit med den "nye" Halloween-tradisjonen der man går knask eller knep-runden, men der det allerede finnes en slik "tiggedag", så burde man holde seg til det. Er jo alltid kjekt å kle seg ut, og har ingenting i mot å feire Halloween. Invitere venner og feire det hjemme må da være like stas for barna, istedefor å sende de på dørene til naboene.
Gunner Skrevet 30. oktober 2012 #18 Skrevet 30. oktober 2012 Oppvokst i Akershus, i en by. Kan huske at jeg har gått julebukk to ganger selv, men aldri fått noen på døra. Halloween gikk jeg også et par ganger. Det har kommet halloweenunger på døra, men for det meste naboungene, og da har foreldrene deres vært innom på forhånd, sagt ifra og gitt oss noe å gi dem når de kommer.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 30. oktober 2012 #19 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er oppvokst i Bærum, og da jeg var ung gikk vi julebukk hver romjul. Bor nå rett utenfor Drammen, og her kommer det også julebukk hvert år.
KattaVenter..? Skrevet 30. oktober 2012 #20 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er oppvokst i Nordland og vi gikk julebukk.
BettyBoob Skrevet 30. oktober 2012 #21 Skrevet 30. oktober 2012 Ja, vi gikk julebukk i mange år! Oslo øst
☆☆☆ Skrevet 30. oktober 2012 #23 Skrevet 30. oktober 2012 Er sunnmøring, gjekk alltid julebukk nyttårsaften som barn.
Dini Skrevet 31. oktober 2012 #25 Skrevet 31. oktober 2012 Ja, jeg gikk mye julebukk da jeg var liten. Gikk i romjula, sammen med søsken og søskenbarn. Fra Arendal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå