Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har et gresskar jeg skal lage lykt av i kveld, men lurer på hvordan jeg skal bruke innmaten. Tenkte å lage en porsjon gresskarsuppe og å riste gresskarfrøene med salt og kansje chillipuver, men det kommer fortsatt til å være mye igjen. Går det ann å tørke gresskarkjøtt til snacks på samme måte som epler? Kansje med kanel eller noe annet krydder? Kunne kansje være fint å ha i matbuksene innimellom i vinter. Noen som har forsøkt?
Cmyk Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Lage gresskarpai, kanskje? Lage og fryse, eventuelt? http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/frukt-og-barkaker/gresskarpai
MrsMilla Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Heia!! Holder akkurat på med gresskarkake her :-) Rister frøene ja i stekovn, typisk varmluft 160grader med salt. kjempegodt! Ellers lager jeg vanlig kakedeig, type skoff-kak men med en blanding krydder: ingefær, malt nellik, allehånde, kanel, litt pepper, brunsukker og malt muskat-nøtt. Deretter har jeg fyll på toppen: Gresskarinnmat most med moser pluss samme krydder som ovenfor - gjerne litt ekstra brunsukker. Gresskarsuppe har jeg ikke prøvd, men sikkert kjempegodt. Ha en flott Samhain!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå