Gå til innhold

7. Graviditet og er 2 barns mor. Hvordan glede seg over graviditeten da?

Anbefalte innlegg

Er bare 5+? Uker i dag men ul for å sjekke at graviditeten sitter der den skal. Så skal på ul senere i dag. Gruer meg :/ ønsker så gjerne at dette skal gå bra!

Men etter en sa, 2 ma, og en exu. Hvordan skal man kunne slappe av og glede seg?

Fortsetter under...

Tror jeg hadde stilt meg det samme spørsmålet om jeg var deg! I Man er så redd for å miste det man ønsker og man er så sårbar og skjør i en sånn situasjon! Tror det er veldig mange som er bekymret av en eller annen grad. Jeg har aldri mistet, men føler meg slett ikke trygg jeg heller så jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det må være for deg.

Synes du er utrolig modig og tøff som tør prøve igjen og igjen! Det står det respekt av! Mange som ikke hadde villet ta den sjansen! Jeg er sikker på at du takler det og jeg håper for alt i verden at du beholder frøet ditt og at du om litt over 8 måneder måneder har et nydelig barn i armene dine!

Varm klem til deg

Hei kjære deg!

For fire år siden mistet jeg barnet i magen i uke 23, ble gravid på nytt noen mnd senere, men det viste seg å være en exu som endte i hasteoperasjon. Da jeg noen mnd etter det ble gravid på nytt klarte jeg ikke å glede meg over å være gravid, jeg var hele tiden sikker på at noe skulle gå galt. Men jeg fikk god oppfølging gjennom hele svangerskapet, mange ekstra kontroller, og jeg gikk til en jordmord på sykehuset som jobbet som en slags psykolog for gravide. Jeg var like redd hele tiden, men dette hjalp meg masse. Da jeg var gått forbi uke 23 og de ikke kunne se noe galt på ul klarte jeg mer og mer å puste ut. Jeg fødte en frisk og sunn gutt til terminen og tenker idag at jeg skulle ønske jeg hadde slappet mer av i svangerskapet og nytt tiden mer, selv om det er lettere sagt enn gjort. Jeg er nå gravid på nytt og et ikke er like stressa nå, men jeg blir redd innimellom. Dersom det blir for ille blir jeg å søke samme hjelp og støtte som jeg hadde sist.

Du må huske at selv om det har gått galt før, så betyr ikke det at det må gå galt igjen! Dersom du sliter mye med negative tanker må du huske på at det finnes hjelp. Ta kontakt med lege, be om å få ekstra oppfølging med ultralyd, sjekk av hjertelyd osv. Snakk med jordmord der du bor om å få komme inn til ekstra samtaler bare for å få luftet dine bekymringer.

Jeg håper at alt vil løse seg for deg, og jeg håper at du kanskje får det bedre når du går inn i 2. trimester og du ser at det som gikk galt sist ikke skjedde denne gangen. Jeg ønsker deg masse lykke til! Klem :)

Jeg er også 2-barnsmor og gravid med nummer 3.

Vi har mistet 2 ganger før førstemann og 3 ganger før nummer 2 kom. Nå er jeg 14+4 med nummer 3 og denne gangen har vi ikke mistet.

Men jeg skjønner godt følelsene dine. Håper at du får god oppfølging med flere tidlig ultralyder. Det har vært til god hjelp for meg. Jeg har hatt en gynekolog (med tilskudd fra det offentlige) som jeg har hatt "direktelinje" til. Har fått kommet inn til en kontroll ekstra om redselen for at noe skulle være galt har tatt overhånd.

Denne gangen har vi vært 2 ganger til han. Alt har vært stabilt og fosteret har vokst som det skulle, så har vi vært en gang på tidlig ultralyd (pga alder) på lokalsykehuset og 1 gang på St.Olav i forbindelse med duotest (også på grunn av alder).

Har også vært mer avslappet denne gangen - vi har to og er fornøyd med disse barna våre, så en tredje er bare bonus om alt går bra!

Lykke til og håper at du finner roen etterhvert!

Klem :)

Takk for gode råd og svar! På ul i dag kunne de ikke utelukke ny exu, og de ville heller ikke utelukke sa. Det var lite å se, så en fortykket slimdanning, ellers lite. Men vet ikke hva man kan se på dette stadiet. Og hun fant noe hun kaldte graviditetssyste- noen som vet hva det er?

Fikk ny ul neste torsdag og tok hcg prøver nå. For ta tiden til hjelp og krysse fingrene for at de ser mer på rett plass da!

Gjest Trulte med to små

Jeg ønsker deg lykke til og håper du snart finner ut av om det er noe levedyktig der eller ei. Så vondt med denne usikkerheten.

Jeg må si jeg beundrer alle dere som har opplevd å miste barn i magen og SA gang på gang, dere er sterke som orker å fortsette!

Heldigvis så går det som oftest bra og det må man jo bare prøve å tro på når man blir gravid. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...