Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på UL i morgen, 12+5. Samboeren min har søkt jobben om fri for å bli med. Noe han fikk innvilget, men sjefen sa at hun mente det var unødvendig av barnefar var med på UL.

Dette provoserte meg, for jeg har et behov for å ha han med meg. Vi opplevde MA før sommeren, og jeg er derfor veldig spent på denne ultralyden.

Har dere med barnefar på ultralyd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985265-har-dere-med-f%C3%B8lge-p%C3%A5-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han var ikke med på første, da var en venninde med meg, jeg måtte tilbake 14 dager senere og da fikk han fri på morgene siden timen var tidli. når jeg fikk blødning sa jeg at han bare måtte dra på jobb, når sjefen spurte om hvorfor han var så trøtt, fikk han beskje om og dra hjem og passe på meg. for min del spiller det ikke noe rolle hvem som er med meg, bare jeg ikke må dra alene.

Vi var på tidlig ultralyd fordi jeg hadde cyste som sprakk, og da var mannen min med.

Vi fikk vite at vi venter tvillinger, og derfor ble det ny ultraltyd allerede halvannen uke etter, den dro jeg alene på fordi mannen har akkurat startet i ny jobb og skulle på teambuilding.

På de neste regner vi med at han er med, om det ikke skulle passe fryktelig dårlig. Jeg synes det er en selvfølge at mannen får være med om begge ønsker dette, jeg hadde stort behov for å ha han med, selv om vi ikke har dårlige opplevelser tidligere.

Så ikke bry dere om sjefen hans, hun har tydligvis uttalt seg om noe hun ikke har greie på!

Var på tidlig ultralyd i uke 13 for å få vite ca. hvor langt på vei jeg var og da gikk jeg alene siden vi ikke hadde gjort det offesielt enda, og ville holde det skjult pga litt blødninger. Han var med på ordinær ultralyd :) Hadde en i uke 32 også og da gikk jeg alene. Han var med på alle 3 i sist svangerskap, men da var alt så nytt og jeg ville gjerne ha han der. Nå gikk det helt greit alene ;) De fleste føler jeg har med følge.

Annonse

For en helt idiotisk ting av sjefen hans å si! Kjenner det provoserer meg! Barnefar har da like mye rett til å være med på ul, både for sin og partneren sin del.

Samboern har ikke vært med på ul i uke 4, 7 og 8...da hadde jeg time mens han lå og sov etter jobb, og jeg følte ikke at jeg trengte å ha han med. men på den ordinære vet jeg at han har veldig lyst å bli med, så da skal han nok ordne det sånn at han kan bli med selv om det skulle være tidlig på dagen :)

Hvis ikke han kunne blitt med så hadde jeg nok dratt alene, men det er jo ingenting i veien for å ha med en mamma, søster, bror, pappa eller venn/venninne :)

Min var med i uke 7, 13 og 18(ordinær). Jeg mista i ma/bo i uke 12 sist og trengte at noen var med og da helst han. Jeg hadde time tidlig alle gangene og den første kom han sent og sa han hadde forsovet seg. På drn neste fikk han fri fordi vi skulle til legen. Sjefen hans visste at vi hadde mista før og syntes det var kjempegøy, han har mannlig sjef. Han likte nok selv de to siste best, da så man jo en baby :) Han blir nok med på 3d i uke 28 også, men da skal han faktisk ha ferie :) om det r viktig for deg å ha han med, eller for han å være med, så burde menn ha like stor rett på fri som oss mener jeg. Teite sjef!!

Min mann var med på alle ul med førstemann fikk 2 tidlige uler pga av 1 sa og 1 ma. Og han var med på den ordinære.

Med andremann var han bare med på en tidlig privat ul i uke 12. Jeg hadde en venninne med meg på den ordinære.

Nå er jeg gravid med nr 3 og vi har ikke hatt noen tidlig ul denne gangen, så venter i spenning på den ordinære den 12 november. Mannen min nekter og være med på den for han er så overspendt at han heller vil heller at jeg skal fortelle han kjønnet :D Han har også tenkt og ta seg fri fra jobben den dagen for han mener at han er så spendt at han rett og slett ikke er i stand til og kjøre :D Så han sitter hjemme og biter negler mens jeg er på ul sammen med ei venninne :D

Annonse

Aller første UL var ikke mannen med på, fordi jeg skulle jo egentlig ta celleprøve bare, så viste det seg å ha satt seg fast en liten spire der ;) Det var ca uke 7 i svangerskapet, og jeg hadde en anelse når jeg bestilte timen til GU.

Andre gang, i uke 11-12 var han med, fordi jeg hadde hatt mye smerter (ala menssmerter, men ingen blod). Han var også med på ordinær UL i uke 19 og på 3D UL i uke 28 ca.

Det har aldri vært noe problem for hans arbeidsgiver å gitt han fri til å være med. Han får også fri for å bli med meg på kontroll om noen uker (på sykehuset, før innskriving til KS), men jeg har gått alene til jordmor/lege da jeg ikke har sett hensikten med han må ta fri en hel dag for å høre om amming, renselse, hvordan jeg opplever graviditeten (det får stakkaren oppleve in real hver dag allikevel :P )

Jeg skjønner ikke hvorfor mannene skal være så ærlige ovenfor arbeidsgiver... Her sier mannen at han har en time til legen og så er det i orden.. Det er jo ikke direkte å lyve.. Det er jo hans barn også! Selvfølgelig skal han være med når han kan! Vi er jo like nervøse begge to når de leter etter hjerteslag :)

Han har vært med på alle, han ønsker det selv, og sjefen hans synes dette er helt ok (han ser nesten på det som en selvfølge :P ). Har opplevd triste ultralyder og ønsker ikke gå alene, og mannen min hadde aldri latt meg gå alene. Kunne aldri tenke meg å ha med ei venninne, men det er fordi at dersom vi skulle få enda en dårlig nyhet så er ikke en venninne, mamma, svigermor, søster eller NOEN like god til å støtte og forstå som mannen.

Som regel er ultralyd koselig og en utrolig fin opplevelse, og ville ikke hatt den opplevelsen uten mannen ;)

Det er noe dritt med kjipe sjefer ! Mannen min blir nesten bedt om å ta fri om jeg skal til jordmor :P men der setter vi ned foten, haha :P

har hatt med barnefaren på begge våre ul. spesielt for han å være med å se vidundret han har vært med å skape. tror ikke han ville gått glipp av det nei. ikke ville jeg at han ikke skulle vært med heller. skal også være med på den neste ul han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...