Gå til innhold

Placenta previea,hvilken oppfølging har dere hatt?

Anbefalte innlegg

Var på kontroll ved 28 uker i går, og den ligger fortsatt foran. Visste egentlig det, går til spesialist så han tar jo ul hver gang. Men jeg ble overrasket da legen sa, da blir det keisersnitt. Jeg hadde trodd det ble flere oppfølgingen for å se om den flyttet på seg, men hun sa sannsynligheten for det så langt ut i svangerskapet var minimal.

Jeg skulle uansett ha keisersnitt pga tidligere ruptur,så nå er det jo bare årsaken som endres. Skulle tilbake om 6 uker bare for en sjekk. Fikk også beskjed om at de tar minsten ut i uke 37, da risikoen for store blødninger øker etter dette.

Hva fikk dere andre beskjed om?

Fortsetter under...

Fikk ultralyd i uke 32 og fikk beskjed om at de innkalte såpass sent nettopp fordi den ofte brukte litt tid på å flytte seg :) Og det hadde den jamensann også. Har hørt om flere som har fått enda senere hvis den ikke ha flyttet seg da. I de fleste tilfeller ordner det seg.

Jeg har delvis forliggende, fikk jeg vite i uke 18. Var på oppfølging i uke 30 og da hadde den ikke flyttet seg. I dag, uke 34+1 skal jeg på ny UL hos lege, ikke jordmor. Min dekker altså ikke 100%, men såpass at det er aktuelt med keisersnitt. Gah! Men godt det blir fulgt opp! Tenk på hvordan det var før ultralyd... Hjelpes.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...