Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei damer, jeg gledet meg så ti å flytte over til 2 trimester tidligere mest fordi jeg nådde de magiske 12 uker men også i håp om at formen skulle bedre seg. De siste 2 ukene har formen vært ganske bra men forrige uke kom kvalme, hodepine og trøtthet tilbake. Blir forsatt kvalm av middagsmat så holder meg til brødskiver, kjøleskapet lukter pyton ( selv om mann og barn ikke synes det) og jeg blir bilsyk.

Er i dag 19+ 3 og trodde ting skulle vært bedre.

Noen andre som har det likt?

Hva gjør dere for å ha gode dager?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143985224-er-dere-i-god-form/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det slik i mitt svangerskap.. Jeg var kvalm hver dag fra uke 6, spydde ca sett en gang daglig fra uke 9... Sånn pågikk hele svangerskapet mitt (selv om det ikke varte lengre enn til uke 25+2 når vesla be forløst med keisersnitt grunnet svangerskapsforgiftning)

I grunn har jeg ikke så mange råd til deg, jeg prøvde det meste, akupunkturarmbånd, unngå mat som lukter (levde stort sett på brødmat og kokt makaroni til middag en god stund)

Kvalmen roet seg litt rundt uke 18 og gikk over til uggen for det meste og kvalm kun innimellom... Men jeg har desverre ingen gode råd til deg, jeg sov på de værste dagene og prøvde å gå tur med hunden for å få frisk luft (lite skjarmerende å henge over en busk å spy forresten...) og drakk mye vann...

Sambo måtte lage middag (jeg orket ikke steikelukt i det hele) og slutte å bruke parfyme, og så sant jeg kunne sendte jeg sambo til frukt og grønnsaks disken når vi var på butikken (greit å ikke trigge kvalmen ytterligere)

Men nå var jeg heldig at dette var første barnet mitt, så jeg kunne faktisk sove en del på de aller værste dagene, som jeg følte kvalmen var uutholdelig...

Kunne nok vært MYE bedre. Siste uken har jeg ligget på sofan 80% av dagen, de andre 20 har gått til og kare meg opp for og levere og hente jenta på skolen, og prøve og gjøre litt små plokk av husarbeid.

Er kun 15 uker og håper at energi og formen skal bli bedre snart.

Føler jeg har gått full syk i 3 måneder nå, og bekkene har allerede begynt og gjøre fryktelig vondt.

har vondt i hodet og magen, halsbrann og treg mage som gjør det tror jeg.

kjenner stikkingen ned i livmoren enda, og hvis vært stikk er at den strekker seg er den lang nok til og gå fra der jeg bor til nordpolen nå:P

Hormonene er på vill spor, har ikke mye kontroll på humøre.

Skal til lege i morgen og høre om råd, for nå er jeg på briste punktet av og bli gal:p

Er andre gangen jeg er gravid og første var en fantastisk opplevelse, denne gangen har det vært bare jævlig så langt.

Holder mote oppe av og tenke på det vidundere som kommer ut av alt dette:)

Sorry klagingen:P

Wow cath1978, det høres helt fantastisk ut :)

Jeg er 12 uker på vei og merker at formen er på vei opp, har tilbrakt siste 6 ukene på sofan omtrent og vært kvalm og trøtt.

Fortsatt litt kvalm, men ikke så ille som det har vært..så nå håper jeg på å ha noen fine uker framover :)

Første gang så kasta jeg opp fra 6 uker til 16 uker, og kvalmen ga seg helt etter uke 18. Etter det var det kun småvondt i bekkenet, kynnere og halsbrann..ikke så ille så vidt jeg husker.

Har sånn sett vært heldigere denne gangen siden jeg kun har kasta opp 3 ganger i løpet av de siste 6 ukene :P Men føler at kvalmen og trøttheten har vært vell mye innimellom.

Annonse

Føler med dere damer. Jeg var grisekvalm fra uke 6 til uke 10. Spydde flere ganger om dagen, men klarte å tvinge meg gjennom arbeidsdagen. Så var kvalmen litt mildere og jeg hadde 2 uker uten oppkast, men ekstremt trøtt og sliten, og i helga var det påan igjen med kvalme og oppkast. Måtte krype til korset og be om sykemelding i dag da jeg var helt utslitt. Håper det gir seg fort nå....

Jeg er i veldig god form. Er i uke 24. Har vært i kjempegod form siden uke 11-12 - frem til det var jeg småkvalm, litt uggen og generelt trøtt. Nå går jeg til og fra jobb (30 min hver vei), trener styrke etc. Mitt eneste problem er at jeg har begynt å våkne nesten hver natt - ikke alltid lett å sovne igjen.. Men generelt føler jeg meg veldig heldig med svangerskapet. Har fortsatt ganske liten mage også.

Jeg var kvalm uten å kaste opp fram til uke 12 ca. Jippi tenke jeg. Men da tok hodepine over. Har det nesten hver dag, samtidig som søvnkvaliteten er veldig varierende. Kan våkne 4 på natta og ikke få sove mer, enda jeg er så trøtt at jeg ikke klarer å holde øynene åpne. Merkelig.

Ellers er energien begrenset, klarer kun små økter med husarbeid. Er i uke 15.

Annonse

her ble kvalmen bort i uke 9 :) utrolig stygg i huden i ansiktet. bekkenløsning og låsning som hemmer meg utrolig mye. bare det å støvsuge blir til ett sant mareritt. husarbeidet går utrolig seint og med en meget opptatt mann så blir det nok derretter også i venningen ;) har endel hodepine og er litt tørst. meget sigen/trøtt. men nyter å kjenne liv fra turbo pia i magen da <3 er vist 18 uker i morgen ifølge ul. (mener selv 18+5 imorgen)

Hei damer, jeg gledet meg så ti å flytte over til 2 trimester tidligere mest fordi jeg nådde de magiske 12 uker men også i håp om at formen skulle bedre seg. De siste 2 ukene har formen vært ganske bra men forrige uke kom kvalme, hodepine og trøtthet tilbake. Blir forsatt kvalm av middagsmat så holder meg til brødskiver, kjøleskapet lukter pyton ( selv om mann og barn ikke synes det) og jeg blir bilsyk.

Er i dag 19+ 3 og trodde ting skulle vært bedre.

Noen andre som har det likt?

Hva gjør dere for å ha gode dager?

Uff, unner ingen å ha det sånn, men kjenner til det.

'Jeg har ekstrem sv.kvalme. Hadde håpet at det skulle gi seg etterhvert men er i uke 23 og jeg går fortsatt på medisiner, kaster fortsatt opp hver dag.

Jeg føler at gode og dårlige dager lever sitt eget liv og at jeg vare må gripe de gode dagene når de kommer.

Men kan nok påvirke formen ved å sove mye/ hvile, gå turer og spise lite og ofte :)

Vi får håpe det snart går over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...