Gå til innhold

Hvor lenge er det lurt å vente før neste prøverørsforsøk? Hva har dere hørt?

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene

Noen leger sier det er greit å begynne på første mens, andre sier andre mens, tredje mens osv...

Vi vurderer Aleris nå, og de ønsker oss i gang på andre mensen, er redd det er for fort.. tror dere sjansen for å få færre og dårligere egg er større hvis vi gjør ting forhastet?

Fortsetter under...

Legen min på st.olavs mente at det ikke var noe vits å utsette noe. Jeg hadde lyst på ei pause og det gjorde jeg også. Var ihvertfall godt for hodet mitt, men jeg vil nok tro at det er godt for dei andre tinga også bra å ha noen månader uten medisin, men jeg er da ingen lege ;)

Hvis dere er klare, er det bare å sette i gang. De lar deg ikke begynne før kroppen er klar igjen, men hvor klare dere er mentalt må dere vurdere.

Vi har også hatt forsøk ved Aleris, og er veldig fornøyde!

Lykke til!

jeg ville ha ventet en mens før du begynte igjen, slik at kroppen kan få lov til å slappe litt av før du begynner med hormoner igjen.

ønsker deg lykke til.

Annonse

Det vil være individuellle forskjeller her på bakgrunn av diagnoser etc.

Medisinsk sett har jeg lest man kan starte opp på neste syklus/mens etter mislykket forsøk da kroppen lager nye follikler hver syklus. Klinikken vil ta en tidlig ultralyd, helst på dag 3 for å se om det er en tynn slimhinne der og undersøke om det er cyster der før stimulering med hormoner starter opp igjen.

Har selv gått igjennom 6 stimuleringsforsøk hvorav 2 var rett etter ett annet stimuleringsforsøk. Hadde like mange follikler som andre forsøk, samme befruktningsrate og kvaliteten på embryoene som ble satt inn. I tillegg ble jeg gravid på ett etterfølgende stimuleringsforsøk (men mistet men det er en annen sak).

Du får kjenne på kroppen men mest av alt psyken om du føler deg klar for et nytt forsøk. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...