Turtelduen Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Skrev om at jeg var sikker på seteleie for noen uker siden. Det var nok riktig for jeg har hatt en følelse av hode nå har ligget på siden min i de siste dagene. Så da er det ennå flere oppfølginer. Skal tilbake om to uker for kontroll for å sjekke om babyen fortsatt er i tverrleie. Hun sjekket om jeg hadde åpning nå, iom dette er 6 mann kunne jeg gå lenge med åpning før en fødsel. Jeg hadde heldigvis ikke det, for da hadde hun lagt meg inn sa hun. Dette var en overlege. Hun forklarte videre at jeg skulle komme tilbake for kontroll av leie om 14 dager, for hvis babyen fortsatt er i tverrleie skulle jeg bli lagt inn og de skulle snu hodet ned og ta vannet. Det tolker jeg som at da blir jeg lagt inn for å føde. Eller hun sa kanskje det direkte også. Så det blir spennende å se. Jeg har satt igangsettingsakupunktur også nå, så jeg håper jo at noe skjer for den kontrollen. Rier kunne nemlig rett leie på babyen. Men ble det vannavgang så måtte jeg ikke finne på å ikke legge meg ned. Sprøtt i grunn, for denne kontrollen hadde jeg kun fordi jeg har fødselsangst, og hva hvis jeg ikke hadde hatt den? Da hadde de jo ikke sett leie på baby. Legen har hele tiden sagt hodeleie. Og når den nå lå på tvers med hodet litt mer ned så hadde ikke legen min kjent det... Men blir spennende å se da, hva som skjer i ukene fremover nå.
Turtelduen Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #2 Skrevet 29. oktober 2012 Hva jeg vil med innlegget, jo mer som et info... Søkte på tverrleie selv og da var det ikke mange personlige erfaringer på dette....
Nordhagenjentene :) Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg har en frøken i tverrleie nå, og skal inn på sykehuset neste uke, da er jeg 36+4. Hvis hun ligger på tvers fortsatt vil de mest trolig bestemme ks, da det så ut som at jeg hadde for lite fostervann for vending. De vil vurdere om det er vits i år prøve vending, om det er sannsynlig at det vil fungere.
Turtelduen Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2012 Det virket på denne overlegen jeg var hos at de ikke gjorde vending uten at de også satte i gang fødsel. For hun sa det at hvis baby lå i tverr nesten gang "blir du lagt inn, vi vender babyen i riktig stilling også tar vi vannet" Så det er nok forskjellig på sykehusene. Syns det var deilig å vite at de ikke sender meg hjem etter en vending. Føler det er litt risiko. Men håper mest at fødselen starter før og at riene retter baby riktig vei. Har babyen din ligget lenge på tvers eller? Har de sagt noe om at den mest sannsynlig vi finne riktig vei? Her forklarte hun grunn til tverrleie var at babyen hadde godt plass ift 5 svangerskap før denne... Men Masse lykke til til deg og da forresten!
Nordhagenjentene :) Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Det virket på denne overlegen jeg var hos at de ikke gjorde vending uten at de også satte i gang fødsel. For hun sa det at hvis baby lå i tverr nesten gang "blir du lagt inn, vi vender babyen i riktig stilling også tar vi vannet" Så det er nok forskjellig på sykehusene. Syns det var deilig å vite at de ikke sender meg hjem etter en vending. Føler det er litt risiko. Men håper mest at fødselen starter før og at riene retter baby riktig vei. Har babyen din ligget lenge på tvers eller? Har de sagt noe om at den mest sannsynlig vi finne riktig vei? Her forklarte hun grunn til tverrleie var at babyen hadde godt plass ift 5 svangerskap før denne... Men Masse lykke til til deg og da forresten! Lillesøster har ligget på tvers eller i seteleie hele tiden, jeg har aldri kjent spark over navelen, eneste jeg kjenner nå er press fra hodet, enten opp under puppene eller ut på siden av magen. Hun har bena ned i skrittet mitt (!) og rumpa ut på siden. :/ Så to jordmødre - og jeg - tviler sterkt på at hun snur seg selv, siden hun ikke har turnet i det hele tatt, slik storesøster gjorde. I tillegg mente legen på sykehuset at det trolig ikke var nok fostervann til vending, og da tenker jeg at det ikke er nok til at hun gjør det selv heller....? Men ikke vet jeg. ;P Har snakket legen om at man lå til observasjon etter vending, men ikke om igangsetting, så vet ikke. Men nå var jeg "for tidlig" til samtale, da jeg var der 34+4. Hun ville ikke ta stilling til fødemåte før ved neste time (36+4).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå