Gjest Ziva Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Nå krever du mye syns jeg. Men ettersom det er deg så skal jeg telefonere til muttern og høre hva hennes heter. Det låner jeg i ny og ne, og det steker godt og jevnt.
Gjest sug lut Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Nå krever du mye syns jeg. Men ettersom det er deg så skal jeg telefonere til muttern og høre hva hennes heter. Det låner jeg i ny og ne, og det steker godt og jevnt. Da blir jeg veldig glad, juleglad, faktisk!
Gjest Ziva Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Nå krever du mye syns jeg. Men ettersom det er deg så skal jeg telefonere til muttern og høre hva hennes heter. Det låner jeg i ny og ne, og det steker godt og jevnt. Da blir jeg veldig glad, juleglad, faktisk! Ikke gled deg for tidligt. Hennes heter Ventolette og etter et par søk så viser det seg at de ikke produseres lenger. Men hennes tips var følgende: - tungt lokk, da blir det tynne fine som er lette å rulle. - står stødig og ikke vingler. - gjerne med termostat men ikke noe must. - og en god røre, det er nesten det viktigste. Hun har sett seg ut et nytt jern, da det gamle skranter litt. Det er visst nesten like gammelt som meg. Det nye hun har sett på er en Wilfa cc.
Gjest amandine Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg vil helst ikke steke dem selv, da brenner jeg meg på fingrene. Men spise er jeg med på!
Gjest pupp and go Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg fikk lyst til å anbefale et sånt 100 år gammelt støpejern som du må snu på komfyren. Har du i tillegg vedfyr med kokeplate som du kan steke dem på, er jeg sikker på at du har de beste og koseligste krumkakene i hele verden. (har ikke prøvd selv da, men det høres så koselig ut:)
Gjest sug lut Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg fikk lyst til å anbefale et sånt 100 år gammelt støpejern som du må snu på komfyren. Har du i tillegg vedfyr med kokeplate som du kan steke dem på, er jeg sikker på at du har de beste og koseligste krumkakene i hele verden. (har ikke prøvd selv da, men det høres så koselig ut:) Ikke sant? Har egt ønska meg sånt vaffeljern til hytta (hvor det ikke er strøm). Men jeg har idiotkomfyr med keramisk topp så jeg tror ikke støpejernsriping er det jeg har mest lyst på.
bIomstre Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 På Lørenskog kan du kjøpe både krumkake-, vaffel-, og gorojern til hytta http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37057835 ... Og norgesglass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå