Gå til innhold

Noen som har måtte bruke pencelin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke brukt selv, men husk at mye bruk av antibiotika når du er gravid kan ødelegge tennene til babyen.

Tipper at ingen bruker AB for moro skyld... Jeg brukte en annen type AB sist, det var mot UVI, rundt uke 26-27 tror jeg. Å ta en kur å bli frisk, er nok bedre enn å la være og la infeksjonen dra ut i langdrag, både for deg og baby.

Det er tetracycliner som kan ødelegge tenner og beinvev hos babyen. Kontraindikasjon for tetracykliner er graviditet, og man vil derfor unngå bruk av dette i svangerskapet. Weifapenin er penicillin og kan brukes under graviditet.

Jeg har brukt både Selexid og Apocillinn i perioden hvor jeg har satt inn egg. (ved ivf- behandling, og altså potensielt gravid.) dette har vært helt uproblematisk da begge typer kan brukes ved graviditet.

Annonse

Jeg tåler ikke penicilin og er resistent mot ERY MAX, så legen har det gøy med å finne medisiner til meg. Plages med bihulene men AB funket ikke godt nok så da stoppet jeg. Så får heller gå med vondt i hodet...

Håper det funker og du blir fort frisk :D En kur for å bli frisk er bedre enn en lagtidssyk mamma :)

Er igang med 3 kuren mot lungebetennelse nå. Er 23 uker på vei. De to første fikk jeg apocillin, men utviklet allergisk reaksjon mot de, så etter å ha vært syk i snart 3mnd og stigende infeksjonsverdier igjen så fikk jeg nå amoxillin. Legen mente at dersom jeg ikke reagerte allergisk, men ikke ble frisk etter ti dager så skulle jeg ta de i 30!! dager!

Håper jeg blir frisk nå, kan jo ikke være bra for lillemann heller å ha en syk mamma som verken orker særlig med mat eller aktivitet, ender jo bare opp med hosting til jeg brekker meg:(

Endret av Follo Feb 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...