Gå til innhold

Morsomme tips til ekkel Halloween-mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst mat, men også kaker eller snacks om du har tips på det :)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Pølsetupper med ketcup-klin, sånn at det ser ut som avkappet fingertupp med blod?

Gjest Antarctica
Skrevet

Kjøttboller i blodsaus. Det er selvsagt kjøttboller i tomatsaus. Man kan lage dem om til edderkopper ved å stikke saltstenger i dem...

Koke pølser med spaghetti stukket gjennom seg, blir flotte tusenbein med slaskete lange bein.

Gele med drukningslik oppi: legg en Laban seigmann eller -dame i bunnen av et stettglass og hell i geleen før den er stivna. Liket vil se mer drukna og råttent ut hvis blandingen fortsatt er varm... la stivne i kjøleskap, dekorer med jordbær-blod-guffe?

Skrevet

Ifjor hadde jeg halloween fest for barna, og da lagde jeg pizzafingre, muffins som jeg pyntet med "edderkoppspinn" og edderkopper, cakepops som så ut som øyne :)

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

En av ungene har bursdag i den tida, så vi har hatt flere barneselskap med dette temaet. Ett av de vellykka påfunnene var "skrekk-kabinettet": i et mørkt og tomt/rydda rom hengte vi serpentiner fra taket så de kiler når man går gjennom rommet. Uuuuuuhhh, så ekkelt! Og inne i rommet skal deltakerne etter tur stikke hånda ned i tre kasser med et hull i. Der kjenner de på noe skummelt og må prøve å gjette hva det er. I den ene var det noen naturtro lekeedderkopper, i den andre kalde kokte nudler (makk, selvsagt). Husker ikke helt den siste, kan ha vært en hodeskalle? Glade grøss i guttegjengen...

Endret av Pashla
Skrevet

Eggerøre med rød konditorfarge!

Skrevet

Avkappede brødfingre:

Lag en pizzadeig, rull ut til smale fingre, trykk ned en mandel der neglen skal være, smør tomatpurè på enden og litt her og der så ser de avkappa ut.

Ha noen fingre med knekte mandler, rosmarin og timiian for å lage riller/furer i fingrene.

Skrevet

Boller med enten røde eller grønne nonstop i. Da blir det enten blodboller eller buseboller :wacko:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...