Gå til innhold

IVF-start på Riksen rett over nyttår... noen flere?

Anbefalte innlegg

Har tittet så smått innom forumet her av og til, og lagt fra meg ett par spørsmål. Kanskje noen gjenkjenner meg;-) Jeg er 25 år, og gift med mann 34 år.

Jeg var egentlig veldig sikker på at det skulle bli inseminering på meg, men så ville riksen at vi skulle gå rett på IVF (prøverør) likevel. Var til samtale i uken som gikk, og det kunne ikke bli noe oppstart før rett over nyttår. Håper og tror at vi har en god sjans på graviditet. Jeg ble lett gravid på naturlig vis med nåværende barn (f. i 2005), men på grunn av at min mann kort tid etterpå måtte i gang med kreftbehandling, så frøs han ned spermier i forkant. Det skal vi nå i gang med å bruke! Det var god kvalitet og rikelig med svømmere da, så jeg håper de vil tåle og bli tint opp igjen.

MEN. Siden jeg var så "sikker" på at vi skulle ha inseminasjon, så har jeg ikke lest meg så mye opp på IVF enda. Fikk riktignok plenty med info på riksen, men det begrenser seg med hva som blir husket der og da.

Noen som vil dele erfaringer med IVF (gjerne på riksen!), og er det flere som skal i gang rundt samme tid som meg? Håper og høre fra dere! :-)

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg venter på svar fra Riksen for å komme i gang med ICSI. Håper å komme inn på nyåret vi også, men på grunn av tull med søknaden har denne blitt avglemt. Ble lovet at den skulle behandles i dag og håper derfor på at vi kan komme inn til forsamtale nå før jul. Kan jeg spørre om hvor lang tid dere måtte vente etter at søknaden var behandlet?

Hei! Vi gjennomgikk IVF (som ble til ICS.. etter vurdering av sædprøven der og da) i 2010. Det gikk over all forventning. Trur vi hadde oppstartsamtale i februar og jeg var gravid i mai. Særdeles fornøyd med behandling på Riksen. Flinke folk og svært effektive. Vi fikk en gutt som blir 2 nå i februar. Jeg ringte inn för å forhøre meg om det å starte opp på fryseforsøk, fikk beskjed om at de ikke startet opp nye behandlinger nå, siden de skulle ha stengt fra midten av nov og ut året. Så vi kommer tidligst igan i mars.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...