Gå til innhold

Hvorfor ikke sofa fra ikea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å kikker etter ny sofa. Vil jo ha en bra, men rimelig sofa.

Hørt fra fler at jeg ikke må kjøpe fra ikea, men aldri hvorfor.

Så, har du eller noen du kjenner sofa fra ikea? Er du /de fornøyd? Ikke? =p

Fortsetter under...

Skrevet

De er ikke pene, ikke gode og ikke varige.... De blir fort falmet, slitt og nedsittet.. + som sagt, ikke pene..

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en ikea sofa nå. Synes det er god å sitte i, en farge og stil som passer til stua og lett å "style" slik at den blir koselig.

Har en mye dyrere sofa nå som er ned sitti og stygg i trekket.

Den ikea sofaen jeg skal kjøpe kan man kjøpe nytt trekk til dersom ønskelig også.

Hvis den er så dårlig kan jeg sikker fortelle deg det om 6 mnd i mellom tiden ønsker jeg likevel å kjøpe meg en ikea sofa :)

Skrevet

vi sitter med en stor dyr sofa fra bohus og angrer som bare det på kjøpet.. etter bare 8mnd så var det store groper på omtrent alle sitteplassene, og da hadde vi spurt spesifikt i butikken om den tålte mye og hard bruk, og fikk bekreftet at det gjorde den. Men når vi skulle klage, så viste det seg at det var stoffet som tålte bruk, ikke "fyllet"..

Derimot har vi en ikeasofa, kjøpt for nesten ingenting for 10 år siden, som er MYE brukt, og den er like fin i fastheten og har ikke falmet i hele tatt.. så de 18.000 vi spanderte på sofa til bohus angrer vi veldig på.

Så viktigste leksjon fra oss har blitt å sjekke opp hvilke typer puter som er i sofa, og for all del, ikke kjøpe sofa hvor du ikke kan ta ut puter, bytte om på puter osv. Den vi har nå er nemlig ikke puter egentlig, de er sydd fast, og det er noe dritt når du ikke får ristet de opp og banket de.

Skrevet

Vi har ektorp hjørne sofa fra Ikea og er veldig fornøyd med den :)

Har hatt den i mange år. Har lyst til å kjøpe enda ett trekk slik at jeg vi kan variere.

Skrevet

Jeg har hørt det samme fra flere, men også hørt om mange som er fornøyde. Vi skal kjøpe derfra nå, og jeg synes den vi skal ha er herlig å sitte i og ser fin ut (ikke dødslekker og drømmesofa, men fin), men kan jo ikke uttale meg om varigheten da. Men det skal visst være mulig å kjøpe nytt trekk dersom det skulle bli slitt. Dessuten er det såpass billig på IKEA at dersom den skulle bli utslitt om en 6-7-8 år, så vil det ikke føles altfor ille å kjøpe ny da ;)

Annonse

Skrevet

Vi har en sofa fra ikea vi har hatt i 10år og nå har vi tenkt å bytte den ut. Vil likevel si den var verdt det. Den har hatt trekk som kan tas av og vaskes og det har vært suverent med små barn.

Vi kommer antagelig ikke til å kjøpe noen dyr sofa nå heller, antagelig ikke ikea, men det er fordi de ikke har en sånn sofa som vi ønsker oss, ikke fordi vi har vært misfornøyd med denne (før nå når den er 10år).

Skrevet

Vi ha to Tommelilla sofaer fra Ikea. Kjøpte den ene for snart 14 år siden, den andre (da kjøpte vi nytt trekk til begge) for 10 år siden. Begge lever i beste velgående. De er flyttet inn på henholdsvis barnas stue og loftstue nå da. Kanskje ikke mest moderne nå lenger, men det blir smak og behag da:). De er fremdeles verdens beste sofa til TV-titting, og overnattingsgjester skryter over komforten! Vet at Tommelilla ikke produseres lenger, kanskje kvaliteten var for god;)?

Disse to sofaene er det eneste kjennskapet jeg har til Ikea. Da vi flyttet inn i nytt hus, var vi på utallige plasser for å finne sofa. Da valgte vi bort Ikea sine pga komfort rett og slett.

Skrevet

Er veldig fornøyd med ikea sofaen vår! Det som er så genialt, er at det går an å skifte trekk når du vil ha litt forandring. God å sitte i synes jeg også den er :)

Skrevet

Sofa fra ikea kommer kommer jo med 10 års garanti!:-) så alt som ikke er selvforskylt så klart har du klage rett på. F.eks at stoffer falmet,sømmer går i oppløsning,etc.. Er veldig fornøyd med vår sofa jeg..

Skrevet

Ømt tema....

For å være ærlig kan man jo ikke sammenligne en ikea sofa med en merkesofa som f.eks fra Brunstad eller Formfin...

Har venner med ikea sofa og de er ikke i samme kategori når det gjeller komfort! Men det er jo ett ØkonomispØrsmål også selvfØlgelig:-)

Skrevet

Vi har en Ikea Stockholm sofa, hatt den i 6 år. Like fin og god å sitte i.

Skrevet

Vi har en sånn ektorp sofa (faktisk to) fra IKEA og er veldig fornøyde. God å sitte i, trekket kan vaskes og byttes, putene støvsuges osv. Tåler å bli brukt! Vi har hatt dem i tre år no, og bare man snur ryggputene en gang i blant ser dem ut som ny. For oss er den en perfekt sofa. Tror ikke vi hadde kjøpt noe dyrere selv om vi skulle hatt råd.

Annonse

Skrevet

Vi har karlstad og er veldig fornøyde med det!

Det geniale er jo at en kan vaske trekkene, noe som er en stor fordel når en har småbarn :-)

Putene er like fine og behagelige etter 4 år. Trekket er også usedvanlig slitesterkt!

Vil egentlig anbefale IKEA - Karlstad på det sterkeste for småbarnsfamilier som ikke vil ha skinnsofa ;-)

Skrevet

Å kjøpe sofa til 20.000 nÅr man har smÅbarn er for meg uforstÅelig!

Vi har rÅd til det- og vel sÅ det, men ser ikke vitsen med slikt snobberi. Komforten er ikke Å klage pÅ synes jeg! Sitter bedre i en Ektorp en designer fra Bolia jeg da men!

Skrevet

De er ikke pene, ikke gode og ikke varige.... De blir fort falmet, slitt og nedsittet.. + som sagt, ikke pene..

Nå er du helt på jordet.

Vi har hatt vår ektopr hjørnesofa fra IKEA i 7-8 år nå, den har holdt seg utrolig bra og er fortsatt kjempegod å sitte i! Vi har til sammen hatt 3 ulike trekk, og hver gang vi vaske trekket og tar det på, så blir sofaen "som ny" :)

Anbefaler ektorp sofa på det varmeste!

Skrevet

Vi har to sofaer fra Ikea, og er fornøyd med dem :)

Gjest sug lut
Skrevet

Tull. Jeg har en som er pen, god, varig, slett ikke falmet eller slitt, og langt fra nedsittet. + som sagt, pen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...