Mango86 Skrevet 28. oktober 2012 #1 Skrevet 28. oktober 2012 Føler meg som verdens dummeste, men en må jo spør for å lære Hvordan er det med størrelse på sokker og luer? Hva passer nyfødte og oppover i mnd? Hva er egentlig størrelse 19 i sokker og 37 i lue? Har skjønt dette med body, bukser osv, men luer og sokker er jeg helt på jordet med! *Blond*
Oktoberbabyen Skrevet 28. oktober 2012 #2 Skrevet 28. oktober 2012 sokker mener jeg må være cm.. har enda ikke kjøpt sokker til mini, men var innom HM og kjøpte en gave til en vennine, og der stod det en plakat om at 0-1mnd var vel 13-15, 1-3mnd var 15-17 eller no sånt. De hadde flere plakater rundtomkring på stativene over størrelser og alder, veldig fint for sånne som meg som ikke aner størrelse i forhold til alder og sånt
katha90 Skrevet 28. oktober 2012 #3 Skrevet 28. oktober 2012 godt å se at det ikke er bare meg som ser ut som ett spørsmålstegn på butikkene om dagene ;p
Mango86 Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2012 Men hvor stor/lang er en babyfot normalt sett ved nyfødt da? *blond, blondere, blondest* hehe...
Pesta Skrevet 28. oktober 2012 #5 Skrevet 28. oktober 2012 I sokker er det ihvertfall ikke cm det er snakk om når det gjelder størrelsene, min gutt har nå 13,5 cm fot og bruker 22-24 i sokker/sko. Men nyfødt er 13-15 Og i luer så er det hodeomkretsen som måles 37 passer nok en nyfødt vil jeg tro
Nikamo Skrevet 28. oktober 2012 #6 Skrevet 28. oktober 2012 Sokker går etter "skostørrelsen", ja 13-15 er ofte passe til nyfødte, og hvis du kjøper frottesokker (vet det mangler en aksent her, men hvor f... Er den på en iPad?!) så er de mer strechy, og vil derfor passe greit selv om de kanskje er litt små/store... Luer går etter hodeomkrets; mine har vært 36 cm rundt hodet ved fødsel, sånn til sammenligning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå