Gå til innhold

Kreative måter å fortelle det på?

Anbefalte innlegg

Vi er ikke gravide ennå, men det er jo lov til å drømme litt :) Apropos drømme; i natt drømte jeg at jeg ble gravid, og midt blant all lykke og boblende glede, var jeg så stresset over at jeg ikke kom på noen artige måter å fortelle det til familie og de nærmeste venner på, haha!

Noen eksempler jeg har tenkt ut er:

1. Sette èn bolle i ovnen, og sende det som MMS til både mine og hans foreldre en dag vi inviterer begge parter på middag eller lignende.

2. Ta bilde av graviditetstesten min, og si "Se det søte bildet jeg tok av katten i sted" - og viser bildet av testen.

Til de nærmeste kommer vi til å fortelle det rimelig kjapt, ettersom vi vet at vi vil komme til å trenge støtte dersom noe skulle skje.. Med alt jeg leser her inne, føles det som en evig kamp å få spiren til å klore seg fast i 9 mnd..

Fortsetter under...

Om du blir gravid før jul, gi de hvert sitt bilde av testen i gave under treet, be alle åpne samtidig, eller felles gave. Det hadde jeg planer om, men fortalte det allerede etter uke 4. Hehe, klarte ikke vente. Samboer hadde bursdag dagen etter jeg testet positivt, så jeg pakket inn testen og en babypysj til han, som han da fikk dagen før bursdagen :-) han ante absolutt ingenting! Var veldig gøy, tror jeg var mer spent enn han da han åpnet gaven :-D han ble veldig glad, hadde fortalt han i forveien at jeg ikke hadde betalt så mye for gaven, men at den var veldig verdifull, og det var noe han hadde ønsket seg lenge, og at jeg hadde fått god hjelp av en han kjente veldig godt (det var jo han selv som hadde hjulpet meg med å bli gravid) haha! Han lurte og lurte, kan du tru :-D var den artigste gaven jeg har gitt!

Jeg visste det allerede dagen før han fikk gaven også, så han holdt meg våken halve natta fordi han prøvde å gjette hva det var :-) angrer for at jeg ikke filmet det. Det var veldig artig :-) du får fortelle hvordan det går da. Håper du snart blir gravid :-D

Har allerede fortalt det til brødrene mine, med streng beskjed om å holde munn. Skal prøve å holde det hemmelig for mine foreldre frem til jul. Vil da være 13 uker hvis dette går bra. (tviler på at jeg klarer å holde det hemmelig så lenge da...hehe)

Mamma strikker og strikker, og kanskje jeg kan pakke inn litt garn og en oppskift på en babyjakke og spørsmålet "vil du strikke denne til meg, bestemor?"

Annonse

Hos oss skal lille tulla vår på 13 mnd få lov å vise frem UL bilde til besteforeldrene (om alt går som det skal) Skal på tidlig UL på torsdag :-) Ellers har jeg tenkt å vente med å offentliggjøre det til 1.desember - da skal jeg ta bilde av lille tulle sin julekalender (luke 1) der det ligger en lapp: "Du skal bli storesøster i juni! ;-)

Våre to barn ordnet saken med å fortelle det til våre nærmeste:) Jeg er 10+2 nå og vi fortalte det til barna for ca 1 1/2 uke siden da de lurte på hvorfor mamma var trøtt hele tiden og magen hadde begynt å vokse:) Så var vi hos mine foreldre for å feire min mors bursdag, jentene var ganske lure og forsvant stille på toalettet begge to.. Plutselig så hører vi de rope i kor at de skal bli storesøsken igjen ;)

Så det ble vår måte å fortelle det til de på, mannen min ringte til sin mor og søsken etterpå og fortalte det til de slik at de skulle slippe å høre det fra noen andre i stedet for oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...