Gå til innhold

Endelig gravid!

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Da kommer jeg inn hit! :)

Etter to SA, 4 ivf forsøk og 8 år senere er jeg endelig blitt gravid igjen!

har ingen barn fra før og håper inderlig at den lille spiren/spirene vokser og gror i magen min.

Jeg fikk satt inn 2 fine egg og kanskje blir det tvillinger?

Jeg er kun på rugedag 9/10 i dag så det er jo veldig tidlig, men velger å tro at dette går riktig vei.

Det blir en spennende tid dette....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143984687-endelig-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

( og så bare et lite blondinespørsmål...hvilken dag kalles rugedag 1? )

Det trenger du ikke være blond for å lure på for det har jeg heller aldri helt skjønt! ;)

Jeg regnet alltid rugedag 1 som innsettingsdagen, men så sa noen at rugedag 1 var dagen ETTER og da fulgte jeg det en stund. ;)

Derfor skriver jeg nå RD 9/10 som jeg er på i dag! LURT ikke sant? Hihiii..

Annonse

Gratulerer Lykke:):) eg er i dag 6+5 etter å ha satt inn 2 egg med icsi:) skal på ultralyd om 2 dager for å se om det er liv der:) kjekt å se at du endelig følger med:) var siste forsøke mitt i det offentlige så var heldig:) alt ordner seg nå for deg og meg:):)

Gjest Trulte med to små

Gratulerer Lykke:) :) eg er i dag 6+5 etter å ha satt inn 2 egg med icsi:) skal på ultralyd om 2 dager for å se om det er liv der:) kjekt å se at du endelig følger med:) var siste forsøke mitt i det offentlige så var heldig:) alt ordner seg nå for deg og meg:) :)

Tusen takk! Det blir spennende på UL for deg, da må du oppdatere!

Skal si du var heldig siden dette var ditt siste offentlige forsøk.

Vi krysser fingrene og ønsker alt det beste for oss! :)

Det trenger du ikke være blond for å lure på for det har jeg heller aldri helt skjønt! ;)

Jeg regnet alltid rugedag 1 som innsettingsdagen, men så sa noen at rugedag 1 var dagen ETTER og da fulgte jeg det en stund. ;)

Sååå... jeg hadde innsett onsdag, så jeg er da på rugedag 4? Eller er jeg fremdeles blond? ååååå er så spennende dette! Men stemmer det at du faktisk har fått positiv test så tidlig? Amazing!! <3 Da har spiren klamra seg skikkelig godt fast :D Eller begge to, eventuelt ;)

Gjest Trulte med to små

Sååå... jeg hadde innsett onsdag, så jeg er da på rugedag 4? Eller er jeg fremdeles blond? ååååå er så spennende dette! Men stemmer det at du faktisk har fått positiv test så tidlig? Amazing!! <3 Da har spiren klamra seg skikkelig godt fast :D Eller begge to, eventuelt ;)

Da er du på RD 4/5 ( RD 5 hvis du regner innsettingsdagen som dag 1 og RD 5 om du regner dagen etter innsetting )

Det blir visst gitt litt ulike beskjeder om hvilken dag man skal regne som RD 1....

Det stemmer virkelig at det går an å teste positivt så tidlig ja.

Jeg har fått svakt utslag på test tidlig en annen gang også, men da ble ikke testene sterkere, bare svakere eller negative og tenker da det var kjemisk.

Jeg tok eggløsningssprøyte også denne gangen, men den var ute av kroppen og testene ble bare sterkere.

Jeg fikk svaaaakt utslag på RD 6/7 og etter det ble de gradvis sterkere. Helt rart at det går an, men det er nok muligens mer vanlig å teste positivt senere en dette.

Som sagt når man får inn 2 egg så er det jo mer hcg i sving også ;)

Jeg ønsker deg all mulig lykke til og jeg vet hvordan det er å ruge, vente og lure...tøffe tider, men det kan og vil helst gå bra en gang. Satser på at denne gangen er Nå!

Klem :)

Annonse

Da kan jeg bare si WOHOOOOOOOOOO til deg, Lykke, må jo være fantastisk å se strekene bli sterkere!

Her tar jeg det gaaanske med ro, men er jo en litt deilig følelse å vite at man har vært "gravid" i alle fall bittelitt :P så får vi se om jeg fremdeles er det når jeg tester om 12 (!) dager ;) Regner med vi holder hverandre oppdaterte hehe

Gjest Trulte med to små

Da kan jeg bare si WOHOOOOOOOOOO til deg, Lykke, må jo være fantastisk å se strekene bli sterkere!

Her tar jeg det gaaanske med ro, men er jo en litt deilig følelse å vite at man har vært "gravid" i alle fall bittelitt :P så får vi se om jeg fremdeles er det når jeg tester om 12 (!) dager ;) Regner med vi holder hverandre oppdaterte hehe

JIPPIIII!!! Ja, vi må holde hverandre oppdatert selvfølgelig! ;)

Og bittelitt gravid er fint det også, bare gled deg til det blir MYE gravid ;)

Gjør forsåvidt jeg også! ;) Snakkes!

har ingen barn fra før og håper inderlig at den lille spiren/spirene vokser og gror i magen min.

Jeg er kun på rugedag 9/10 i dag så det er jo veldig tidlig, men velger å tro at dette går riktig vei.

Gratulerer så mye og masse lykke til! Jeg får nesten tårer i øyene, 8 år! igjen masse lykke til.

Gjest Trulte med to små

Gratulerer så mye og masse lykke til! Jeg får nesten tårer i øyene, 8 år! igjen masse lykke til.

Tusen takk kjære deg! Det har vært en lang vei ja, men nå ser det ut som vår største drøm virkelig går i oppfyllelse og da er det nesten som alt det vonde er "glemt".

"Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" ;)

Tusen takk kjære deg! Det har vært en lang vei ja, men nå ser det ut som vår største drøm virkelig går i oppfyllelse og da er det nesten som alt det vonde er "glemt".

Det er helt sant, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Jeg har et barn på 3 år som kom på 1.forsøk, og jeg fikk sjokk da jeg hadde en MA i mai, nesten 12 uker på vei...tok det for gitt den gangen at graviditet vil gå bra...nå er jeg 8 uker på vei og tror at det går mot en SA..denne gangen og...men som du sier dersom det mot alle odds gå bra denne gangen eller eventuelt neste gang så glemmes alle vonde ting fort!

Som sagt før lykke til og det er din tur å bli mor ;-)

Gjest Trulte med to små

Det er helt sant, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! Jeg har et barn på 3 år som kom på 1.forsøk, og jeg fikk sjokk da jeg hadde en MA i mai, nesten 12 uker på vei...tok det for gitt den gangen at graviditet vil gå bra...nå er jeg 8 uker på vei og tror at det går mot en SA..denne gangen og...men som du sier dersom det mot alle odds gå bra denne gangen eller eventuelt neste gang så glemmes alle vonde ting fort!

Som sagt før lykke til og det er din tur å bli mor ;-)

Tusen takk!

Men så forferdelig trist at du tror du opplever en SA igjen nå! Samme om hvordan ting er, så er det trist å oppleve å miste.

Det er jo tross alt et lite liv det er snakk om og man gjør seg så mange tanker rundt det å bli mor igjen.

Jeg håper det går bra med deg likevel og sender deg mange gode tanker!

Gratulerer så mye!

Jeg er også gravid etter ICSI, og er ca 4 uker på vei nå.

Vi valgte også å sette inn to egg, så blir spennende å finne ut om vi får et eller to mirakler<3

Mannen min har 2 barn fra før som han har foreldreansvar og omsorg for alene, og en på 3 som vi har annenhver helg.

Jeg har ingen fra før, så dette er utrolig spennende!

Gjest Trulte med to små

Gratulerer så mye!

Jeg er også gravid etter ICSI, og er ca 4 uker på vei nå.

Vi valgte også å sette inn to egg, så blir spennende å finne ut om vi får et eller to mirakler<3

Mannen min har 2 barn fra før som han har foreldreansvar og omsorg for alene, og en på 3 som vi har annenhver helg.

Jeg har ingen fra før, så dette er utrolig spennende!

Oj,Gratulerer så mye til deg også da! :) Da er vi nesten likt i løypa vi da. Satser på at vi får tvillinger begge to ;)

Masse lykke til!

Hehe, ja...

Har en utrolig ubeskrivelig følelse av at det er en gutt og ei jente inni der, og får ikke bort følelsen...

I tillegg får vi besøk av nevøene våre til helga, tvillinger på 1 år og broren på 4, som alle er resultat av ICSI akkuratt som vår/våre inni magen...<3<3

Gjest Trulte med to små

Wow, ja jeg har en sterk følelse av at det er to gutter jeg får om jeg får tvillinger.

Hadde en sterk opplevelse en gang for en tid tilbake om at de to små guttesjelene kom til meg og ga meg navnene deres, så kommer de til meg nå, så skal jeg kalle de det de sa de skulle hete. <3

Gjest Trulte med to små

Æsj! Da har jeg begynt å blø litt....Jeg var til legen, men fikk ingen undersøkelse da det ikke er mulig å se noe som helst så tidlig :(

Jeg vet jo det, men hadde håpet det gikk an å se hvor blødningen kom fra.

Uansett er det ikke annet å gjøre en å håpe det beste og krysse fingrene.

SUKK....:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...