Gå til innhold

vektøkning siste ukene (uke 33-40)

Anbefalte innlegg

Hvordan har/vært vektøktningen deres vært på slutten av svangerskapet? Hadde en jevn vekt fram til uke 32.De siste tre ukene har jeg gått opp alt fra 700-900 gram per uke. Er ikke det mye? Er litt vann, da jordmor skrev 1 på ødem forrige uke. Forsetter det slik vil jeg gå opp 3.5- 7 kg til.

Fortsetter under...

Jg gikk opp ca 3 kg fram til sommerferien, da var jg ca 21 uker, på de 4 ferieukene gikk jg opp ca 3 kg, og på de 13 ukene siden sommerferien har jg gått opp ca 3 kg til. Er nå 37+4. Regner m jg går opp litt til, men sliter forferdelig m halsbrann og klarer ik finne noe mat jg ik reagerer på, så spiser mye til frokost og deretter mindre og mindre utover dagen. Å spise mye sent er som å be om ik å få sove og være oppe nesten hele natten. Gleder mg veldig til halsbrannen tar slutt, jordmor har forsikret om at d skjer samtidig m babyen er ute.

Jeg har hatt en gjevn vektøkning fra ca uke 16. Er i dag 33+7 og har hatt et lite vekt hopp den siste uken. Har samtidning hovnet opp i bena. Er spent på de neste ukene, da jeg ikke trenger å legge på meg noe mere som "ikke er baby". Har totalt gått opp 12 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...