Gå til innhold

Huff,dette burde ikke være "lov",men jeg..

Anbefalte innlegg

Håper så inderlig at jeg får en jente denne gangen.

Føler meg skikkelig stygg bare av tanken,men etter flere gutter ønsker vi oss en jente.har bestemt oss for at dette blir siste barnet så det er vel derfor vi håper litt ekstra denne gangen.

Skal på ul i uke 14, om 10 dager å skulle så gjerne blitt kvitt disse følelsene:(

Fortsetter under...

Selfølgelig har du lov til å ønske jente! Med første barnet mitt håpet jeg på jente, men ul viste gutt, ble lei meg, men det betyr jo ikke at jeg ikke elsker gutten min høyere enn livet selv... Man må få lov å føle det man føler.. man skal jo ikke få lov å vise glede om å bli fort gravid, for det er jo andre som sliter, man skal ikke få ønske det ene eller det andre kjønnet, for andre får barn som er syke... Ditt svangerskap, sine tanker og din, og dine følelser OG DE har du lov til å ha :)

Selfølgelig har du lov til å ønske jente! Med første barnet mitt håpet jeg på jente, men ul viste gutt, ble lei meg, men det betyr jo ikke at jeg ikke elsker gutten min høyere enn livet selv... Man må få lov å føle det man føler.. man skal jo ikke få lov å vise glede om å bli fort gravid, for det er jo andre som sliter, man skal ikke få ønske det ene eller det andre kjønnet, for andre får barn som er syke... Ditt svangerskap, sine tanker og din, og dine følelser OG DE har du lov til å ha :)

helsikkens autocorrect.... Men du skjønner.... Hehe

Takk for svar.

Elsker selvfølgelig guttene mine og kommer til å elske denne babyen like mye uansett kjønn.så det er jeg ikke redd for:)

Føles bare ikke riktig å håpe på en jente.og jeg er helt sikker på at vi begge to kommer til å bli skuffet om det blir en gutt igjen:(

Frem til fødselen såklart,men allikevel.

Å så vet jeg at alle rundt oss kommer til å håpe på en jente når jeg til slutt må fortelle at jeg er gravid.(utsetter det så lenge jeg kan denne gang for jeg vet at både familie og venner synes vi har nok.)

Hei! Går skyldbetynget og ønsker meg en jente selv. Har to gutter og ei jente fra før, så hadde vært helt supert å få to av hver. Men når jeg får tenkt meg om så ønsker jeg mest av alt at det er en frisk og fin baby der inne, da kan det godt være en gutt også:)))

Hvor mange barn har du fra før, ariel 78?

Annonse

Alle har da lov til å håpe. Ikkje dermed sagt at ein ikkje vil ha/bli glad i det motsatte. Kjenner sjølv på at det hadde vore fint med ei jente no. Har 2 gutter og ei jente fra før. Minsten har ein alvorlig medfødt hjertefeil, så ja- eg veit kor mykje høgare eg- og andre- bør sette pris på å få friske barn, men er ikkje dermed sagt at me ikkje "bør" eller "har lov" til å ønske oss gutt/jente! Lukka til på UL. Med 4 gutter skjønner eg godt at de ønsker ei lita prinsesse med i flokken :-)

Gjest Mammantil2prinser

Håper så inderlig at jeg får en jente denne gangen.

Føler meg skikkelig stygg bare av tanken,men etter flere gutter ønsker vi oss en jente.har bestemt oss for at dette blir siste barnet så det er vel derfor vi håper litt ekstra denne gangen.

Skal på ul i uke 14, om 10 dager å skulle så gjerne blitt kvitt disse følelsene:(

Vet du hva.

En kan Ikke noe noe for hva en føler og tenker, vi er bare mennesker! :) du sier du har 4gutter, selvfølgelig har du lov å ønske deg en jente. Du har også lov å bli skuffet hvis det viser seg å være en gutt der inne. Du sier jo at du kommer til å elske dette barnet like mye som alle de andre! :) det som er det viktigste.

Jeg selv har alltid ønsket meg en jente, da jeg fikk vite jeg ventet gutt førstegang begynte jeg å hylskrike (derfor ville ikke jeg vite det inne på UL) var 110% sikker på at jeg ventet gutt, og visste at jeg kom til å gråte. Men det tok meg 1dag så var jeg innstilt på gutt, og kunne ikke byttet han mot den søteste, snilleste lille jente! Han er det beste som har hendt meg! <3

Nå er jeg gravid igjen, vet ikke kjønn denne gangen. Mye fordi jeg da kan gå i håpet om en jente helt til han/hun ligger i armene mine på føden, fordi da bryr jeg meg ikke i det hele tatt :) fikk vite jente på tidlig ul i uke 13/14 men dette tror jeg ikke på. Og selvfølgelig ønsker jeg meg veldig en jente, da har jeg en av hver. Men hvis det er enda en gutt inni der så kommer jeg garantert til å ville ha enda et barn. Jeg vil jo oppleve det å bli jentemamma jeg også :) det er helt naturlig!

Men selvfølgelig er en liten gutt også mer enn velkommen, får storebror en lekekamerat! :)

Jeg har en gutt og ALLE sier, jente denne gangen da? Jeg svarer at det er ikke nøye, vil bare ha et barn. Blir ikke trist uansett hva det blir.

Skjønner deg utrolig godt jeg, er helt lov å føle det sånn, gjør deg ikke til en dårlig mor det.

Jeg er også overrasket over alle de fine svarene du har fått. Husker et lignende innlegg for noen år siden, og da ble vedkommende regelrett slaktet. Godt å se at det er voksne folk på forumet nå :) Jeg synes nesten det er rart når folk som har flere av samme kjønn IKKE ønsker seg det andre kjønn. Det er helt normalt å ønske seg. Helt normalt og kanskje kjenne på skuffelsen. Det er nok ingen her inne som tviler på at barnet blir høyt elsket selv om det skulle vise seg å være en gutt. Jeg håper du klarer å forsone deg med tankene dine og ikke tenke at du er en dårlig mor. Jeg ønsker deg lykke til på ul, og jeg håper sammen med deg at det er jenta som ligger der inne og koser seg. Og er det ikke det så vet jeg at du kommer til å bli en god og stolt mamma til fem flotte gutter!

Annonse

Det har du lov til..... Vi har 3 jenter ( to sammen og mannen min har ei fra før) Vi legger ikke skjul på at vi ønsker oss en gutt denne gangen... Det er vårt siste forsøk og. Eller forsøk og forsøk... det blir feil å si, i og med at ingen av barna er planlagte.....(ønsket, men ikke planlagt)

Får vi jente så blir vi jo glad for det og, ingen tvil, det viktigste er a babyen er frisk, men jeg mener det er lov å håpe på et kjønn :-) lykke til med ul, håper det blir jente for dere... :-)

Tusen takk for fine svar alle sammen:)

Kjekt å kunne fortelle om det her,har ikke fortalt til noen at jeg er gravid enda.

Tenkte å utsette det noen uker til om jeg klarer å skjule det,tror ikke det er så mange så blir glade for graviditeten denne gang.

Men,men,jeg er ihvertfall glad:)

Tusen takk for fine svar alle sammen:)

Kjekt å kunne fortelle om det her,har ikke fortalt til noen at jeg er gravid enda.

Tenkte å utsette det noen uker til om jeg klarer å skjule det,tror ikke det er så mange så blir glade for graviditeten denne gang.

Men,men,jeg er ihvertfall glad:)

hehe... her og... jeg tror det blir et oppgitt sukk fremfor et gledeshyl denne gangen....(3 barn, 2010, 2011, og 2013) så har mannen min en 99 modell i tillegg :-) Men det er bare fordi foreldrene mine og svigers er bekymret for oss, de elsker jo barna år de først kommer :-).... men jeg venter så lenge jeg kan :-)

jeg har to gutter og er gravid for siste gang. Selvsagt ønsker jeg meg en jente, det er ikke til å stikke under en stol! derfor kommer vi ikke til å sjekke kjønn denne gangen, for jeg vil ikke bli skuffet. jeg tror at om vi ikke vet kjønnet og dagen kommer der fødselen er i gang og man møter barnet sitt for første gang så blir kjønn uvesentlig, for det er jo babyen som er viktigst! Da tror jeg ikke at jeg blir skuffet, så vi lar være og heller gleder oss til å møte den lille,samme hva det er.

Og forresten, om vi fikk vite på ul at det ble en gutt til tror jeg mange vil bli skuffet på min vegne, og det vil jeg iallefall ikke! da blir liksom ikke "enda en gutt" noe spesielt, og det er sårende.hvert barn er spesielt!

Så for å spare oss alle for skuffelse venter vi til fødselsdagen til å se hva det blir:)

hei du "ett til!"

Det var akkurat det jeg også gjorde forrige gang.

Valgte å ikke vite kjønn på UL av akkurat samme grunn som du gjør nå.

Og da gutten kom var vi selvfølgelig ikke skuffet:)

Men jeg synes graviditeten er litt "kjekkere" når jeg vet hvem som er i magen. Klarer liksom å knytte meg til babyen på en annen måte,har fått navn og alt da:)

Men jeg forstår virkelig hva du mener og det kan sikkert være lurt.

Denne gangen er ikke tålmodigheten på min side;)

Kjenner også på at folk rundt oss kommer til å bli skuffet over enda en gutt:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...