Gå til innhold

Kan man bestemme selv om man vil ha inn 2 egg?

Anbefalte innlegg

Jeg går og tripper og venter på å komme i gang med mitt første IVF forsøk, regner med å starte på spray ca 9.november... :)

Er det noen som vet om man kan velge selv om man vil sette inn 1 eller 2 egg? (Jeg tilhører i utgangspunktet Riksen, men dette forsøket blir på Ullevål mens Riksen er stengt)

Jeg drømmer om tvillinger... (er det selv!), og etter at vi har slitt så lenge ser jeg på det nå som en lettelse å kunne få to samtidig, og ikke minst dobbel lykke ;)

Hva er deres erfaringer?

Fortsetter under...

Gjest Trulte med to små

Jeg har selv 4 ivf forsøk bak meg, og er forhåpentligvis gravid nå ;)

Jeg er snart 38 år og begynte sent med ivf og fikk dermed satt inn 2 egg hver gang. Jeg sa selv at jeg ønsket dette og har også blitt spurt fra gang til gang om jeg ønsker 2 egg inn.

Jeg holder til i Porsgrunn og det er nok pga alderen min + at jeg har noe endometriose ++

Kommer nok an på situasjonen din, historien, alder osv. Men du kan jo spørre de på klinikken og høre hva de sier.

Masse lykke til! :)

Gratulerer med graviditeten!! Jeg krysser alt for deg :)

Selv er jeg 35 år, og kjenner også litt på dette med alderen.. Hva om vi må prøve like lenge på alle (drømmer nemlig om minimum 3 barn..!)

Jeg (eller vi..mannen min er enig!) kommer også til å be om 2 egg hvis muligheten kommer.

Vi er begge friske, men jeg fjernet noe mikroflekker med endo på Lap i fjor, så kanskje det teller "positivt" ;)

Gjest Trulte med to små

Tusen takk! :) Jeg jubler litt stille enda, men satser på at alt går bra denne gangen og at jeg får beholde det/de :) :)

Ja,jeg forstår deg godt ang alder og barneønske om flere.

Det er derfor det hadde vært greit å fått to på en gang når man først er i gang, selv om det selvfølgelig er en risiko også i dette.

Jeg velger likevel å gå for at alt går bra og man har aldri noen garantier om at alt går slik det skal...

Det er viktig og ikke miste håpet, men også prøve å leve innimellom alt dette prøverørsstyret også.

Jeg håper dere lykkes dere også og at dere får ønskene deres om flere barn oppfylt!

Skal bli spennende å høre hva det blir til med dere og ivf da!

Du får oppdatere ;)

Det er nok sjelden man får sette inn 2 egg på første forsøk om man går offentlig. Jeg var 37 når jeg startet og har både tette eggledere og masse endometriose og mannen har noe nedsatt sædkvalitet. Ved siste offentlige forsøket fikk jeg spørsmålet om jeg vil sette inn 2. men kan jo hende at det har noe med legen å gjøre man møter den dagen?

Gjest Trulte med to små

Det er nok sjelden man får sette inn 2 egg på første forsøk om man går offentlig. Jeg var 37 når jeg startet og har både tette eggledere og masse endometriose og mannen har noe nedsatt sædkvalitet. Ved siste offentlige forsøket fikk jeg spørsmålet om jeg vil sette inn 2. men kan jo hende at det har noe med legen å gjøre man møter den dagen?

Oj, det var da rart at ikke du fikk 2 egg inn med en gang!

Hvilken klinikk hører du til?

Men er du gravid nå?

Annonse

St.Olavs. Har blitt gravid 2 ganger. Den ene gangen hadde en SA i uke 5+ og den andre gangen (nå nettopp for en mån sida) hadde en MA som ble oppdaga på UL i uke 9.

Jeg har noen egg igjen på frys, men egentlig har jeg lyst å gå over til Hausken.

Gjest Trulte med to små

St.Olavs. Har blitt gravid 2 ganger. Den ene gangen hadde en SA i uke 5+ og den andre gangen (nå nettopp for en mån sida) hadde en MA som ble oppdaga på UL i uke 9.

Jeg har noen egg igjen på frys, men egentlig har jeg lyst å gå over til Hausken.

Huff føler med deg ang at du har mistet to ganger. :(

Jeg kjenner ingen andre klinikker en den i Porsgrunn hvor jeg er, men har jo lest mye positivt om Hausken.

Du må ha masse lykke til med neste forsøk, om det blir her eller der.

Håper du lykkes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...