Gå til innhold

Kan man spise restepizza?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis jeg virker hysterisk nå altså! Men vil bare spørre for sikkerhetsskyld.. ;)

Lagde pizza i går, med kjøtt på (godt stekt!) (kjøttdeig /pepperoni).

Den stod ute imens vi spise og en liten stund etter det. Nå har den stått i kjøleskapet natten over. Og jeg har lyst på pizza til frokost.

Er det trygt?

Leste et sted at maten burde serveres rykende varm, da dør alle bakterier osv. Hva mener dere?

Fortsetter under...

Skrevet

jeg har ihvertfall spist restepizza maaange ganger :P

Skrevet

Nei, for all del! Du kan jo dø av bakteriene!!

Spis pizzaen du og kos deg :)

Skrevet

Spiser restepizza hver eneste helg vi, aldri noen som har blitt syke her ;)

Skrevet

Spiser det hver gang vi har hatt hjemmelaga pizza jeg :P ofte har den stått ute på benken hele natta og uten at jeg har dødd enda :P

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Klart du kan det :) Ser ikke hva som er farlig med det..

Annonse

Skrevet

Takk for svar!

Har spist mange ganger jeg og, men tenker på spiren i magen og bakterier ;) Hehe..

Gjest Antarctica
Skrevet

Er den bederva, vil du merke det fort. Men jeg regner med dere har vannklosett, så det går nok bra!

Skrevet

Det vil jeg tro, ja! Vi lager pizza hver fredag, og ungene har av og til et restestykke med seg i matpakken på mandag. Da spises den til og med kald! Barna mine har så godt som aldri magetrøbbel, så jeg tror nok ikke restepizza er noen bakteriebombe.

Skrevet

Så lenge det ligger i kjøleskapet er alt bra :) i alle fall i 3 dager :)

Skrevet

[quote name=Mummimamma :)' timestamp='1351419617' post='144677184]

Tuller du?

Ja, selvfølgelig tuller jeg.

Jeg ville bare kaste bort tid på å skrive et innlegg om dettes om anonym og også kaste bort tid på å lese svarene :) !

Nei, jeg tullet ikke ;) Men har fått mange fine svar, tusen takk!

Skrevet

Restepizza er en fantastisk søndagsfrokost. Både oppvarmet og kald. Kos deg.

Annonse

Skrevet

Pepperoni er jo det samme som salami og det skal IKKE spises når man er gravid... Så jeg tror ikke restepizza er det du bør bekymre deg mest over, for å si det sånn...

Skrevet

Pepperoni er jo det samme som salami og det skal IKKE spises når man er gravid... Så jeg tror ikke restepizza er det du bør bekymre deg mest over, for å si det sånn...

Kan fint spises når det er stekt - og det er det jo på pizzaen. Grunnen til at man ikke kan spise spekemat når man er gravid er jo at det er rått kjøtt, og dermed fare for toksoplasmose. Har du varmebehandlet det er du trygg.

Skrevet

Pepperoni på pizza har stått i ovnen på minst 200 grader en god stund så den er trygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...