Gå til innhold

Istanbul 1 uke på hotell med 6 mnd gammel baby - kan noen se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og babyen skal reise til Tyrkia, Istanbul i januar. Fordi det er så vanskelig å finne turer utenfor sesongen (enkle turer) så ble det hotell i Istanbul.

Jeg bekymrer meg da ifht at babyen da har begynt med litt mat. på hotellet er det jo ingen kokemuligheter. Kan jeg ta m vannkoker hjemmefra og koke vann på den? er det bra nok koking ller skal vannet helst kokes i 5 min på kjele? Er det rent nok å ta med seg skåler og bestikk fra frokostsalen? eller skal bestikk og skåler kokes helst?

Skrevet

Dere må kjøpe flasevann, kan bli syke av det i springen. Koster ikke mange kr.

Skrevet

Ta med litt Zalo, 7 middagsglass (det finnes jo noe i plastikbeger fra Nestle... husker ikke om de også er for 6 mnd) og noen grøtpakker. Du kan helt sikkert få kokt vann fra hotellet, evt ring reiseselskapet og be om å få en vannkoker på rommet (hvis du ønsker 5 minutter koking, noe jeg ikke tror er nødvendig, kan du jo bare koke opp flere ganger :-)).

Det er jo ikke så varmt i Istanbul i januar (rundt 8 grader tror jeg) så jeg ble litt nysgjerrig på hva du skal i Istanbul i Januar? He he... bare nysgjerrig altså :-)

Skrevet

Ta med vannkoker og kjøp flaskevann på butikken. Bestikk osv på hotell blir nok vasket i vaskemaskin så det tror jeg nok du kan bruke.

Bare lurer, hva hotell skal du bo på?

Skrevet

Ok, takk for svar! Ja skal selvsagt ikke drikke springvannet der, men flaskevann. Hvis jeg vasker kopper og kar i springen der med Zalo er kanskje ikke det bra heller? Jeg burde kanskje skylle det etterpå med flaskevann? Han kommer jo ikke til å spise så mye, så kanskje lurt å ta med en del ferdigmat ja, pure og slikt.

Vi fullammer nå, og skal amme da også.

Hva jeg skal ??? Hehe, jeg skal treffe en mann der... :P

Skrevet

Ta med vannkoker og kjøp flaskevann på butikken. Bestikk osv på hotell blir nok vasket i vaskemaskin så det tror jeg nok du kan bruke.

Orient Mintur Hotel tror jeg at det blir :) Reiser med Ving

Skrevet

Det ligger i gangavstand fra grand bazar så der må du virkelig ta deg en tur:)

Skrevet

Ok, takk for tips! Hva er det og har du noen flere tips å dele? Hverken jeg eller han jeg skal møte er kjent i Istanbul .

Skrevet

Ok, takk for svar! Ja skal selvsagt ikke drikke springvannet der, men flaskevann. Hvis jeg vasker kopper og kar i springen der med Zalo er kanskje ikke det bra heller? Jeg burde kanskje skylle det etterpå med flaskevann? Han kommer jo ikke til å spise så mye, så kanskje lurt å ta med en del ferdigmat ja, pure og slikt.

Om du koker vannet du skal vaske med er det ingen fare. Kos deg på tur :-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Uff, mulig jeg er kjempestygg nå, men kjenner du denne mannen? Jeg hadde synes det var litt skummelt å reise med en liten baby til et fremmed land for å treffe en fremmed (?) mann...?

Skrevet

Tusen takk for alle svar! UndrendeUllteppe : Ja, jeg kjenner denne mannen, vi har vært sammen i flere måneder i Norge :) Og barna mine er halvt tyrkiske også.

Skrevet

Om du koker vannet du skal vaske med er det ingen fare. Kos deg på tur :-)

takktakk :)
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Tusen takk for alle svar! UndrendeUllteppe : Ja, jeg kjenner denne mannen, vi har vært sammen i flere måneder i Norge :) Og barna mine er halvt tyrkiske også.

Hehe ja, da stiller jo saken seg en smule annerledes. God tur da! :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar! UndrendeUllteppe : Ja, jeg kjenner denne mannen, vi har vært sammen i flere måneder i Norge smile.png Og barna mine er halvt tyrkiske også.

Hehe ja, da stiller jo saken seg en smule annerledes. God tur da! smile.png

Takk ! :)
Skrevet

Ok, takk for tips! Hva er det og har du noen flere tips å dele? Hverken jeg eller han jeg skal møte er kjent i Istanbul .

Grand bazar er en av verdens største markeder. Er over 4000 butikker, de selger alt der, klær, gull, suvenirer, Er virkelig verdt en tur. Andre steder jeg kan anbefale i Istanbul er:

-Hagia Sofia: var tidligere en katedral, bygger i år 500, ble omgjort til en moské etter ottomanerne inntok byen. Inne i moskeen er det en blanding av kristen og islamsk kunst. Den er nydelig:)

-sultan ahmet( den blå moské) der er det gratis å gå inn og se. Får ikke komme inn når de kaller til bønn. Trenger ikke å være tildekket. Eneste er at du må ta av skoene. De ligger du fra deg utenfor.

-krydder bazaren:

Her selger de te, krydder, dadler nøtter, osv

Vil også anbefale topkapi palasset. Dette var midtpunktet i det ottomanske riket og sultanene bodde her. Du får se hvor de hadde haremet, hvor evnukkene bodde osv. Hvis du er interessert i historie bør du gå her:)

Skrevet

Grand bazar er en av verdens største markeder. Er over 4000 butikker, de selger alt der, klær, gull, suvenirer, Er virkelig verdt en tur. Andre steder jeg kan anbefale i Istanbul er:

-Hagia Sofia: var tidligere en katedral, bygger i år 500, ble omgjort til en moské etter ottomanerne inntok byen. Inne i moskeen er det en blanding av kristen og islamsk kunst. Den er nydelig:)

-sultan ahmet( den blå moské) der er det gratis å gå inn og se. Får ikke komme inn når de kaller til bønn. Trenger ikke å være tildekket. Eneste er at du må ta av skoene. De ligger du fra deg utenfor.

-krydder bazaren:

Her selger de te, krydder, dadler nøtter, osv

Vil også anbefale topkapi palasset. Dette var midtpunktet i det ottomanske riket og sultanene bodde her. Du får se hvor de hadde haremet, hvor evnukkene bodde osv. Hvis du er interessert i historie bør du gå her:)

Tusen takk for svar! Vil oppleve alt! Skal prøve å skvise noe av det inn iallefall, mellom baby og all sexen jeg skal ha! :D haha

Skrevet

anbefaler å ta med bilstol til baby!! De har kun slitne stoler som er regnt for 2 år og oppover og fremovervendt. Var selv i tyrkia me baby og jeg glemte det. Veldig dumt!

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvorfor fortsetter du ikke bare å fullamme? Så slipper du å tenke på både vannet og grøten. Jeg har vært i andre land med babyer også, og fullammet alle til 7 mnds alder etter rådføring med barnelege. Ikke noe problem så lenge der er melk nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...