Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med fraværet fra jobb..?

Anbefalte innlegg

For min del har jeg vært borte 10 dager allerede denne "lønningsmåneden". 3dager med influensa og resten grunnet ivf. Skriver dere egenmelding for sykehusdagene? Hvordan blir det da når jeg har overstiget antall egenmeldingsdager...? Jeg skal jo ha lønna mi!

Fortsetter under...

Hva er fravær grunnet ivf? Har du kun vært til samtaler og UL, eller har du hatt uttak og innsett? Høres jo ut som det siste, og da skal klinikken gi deg sykmelding. Fatter ikke hvis du ikke har fått det! Men spurte du ikke? Slik info fikk vi uten å spørre.

Jeg har vært sykemeldt 50% pga smerter i to uker nå, og skulle hatt 100% sykemelding for den uken vi var i Danmark, men legen gjorde feil og jeg har fått 50% for den også, så da blir resten avspasering og permisjon uten lønn :(

Trodde ikke man fikk sykemld for slikt jeg :s Iallefall ikke fra st.olavs. Må man ikke til fastlege for det..?

Jeg har ikke faste lønninger, så jeg skriver timeliste, og aner ikke hvordan jeg skal gjøre det nå. I tillegg er begge sjefene sykemeldt! Haha :P Men må vel spørre hun som styrer med lønningen da eventuelt :s Null peiling på dette ass!

Annonse

Det er mulig å få fritak fra arbeidsgiver til å betale ved spes sykdommen da relatere det til infertilitet/graviditet. Da betaler Nav ved fravær, men det må søkes om. Verdt å spørre fastlegen om set hvertfal.

Samtaler/ul har jeg enten avspasert før eller etter jobb, alt ut i fra hvilken time jeg har fått på sykehuset.

Etter uttak fikk jeg tilbud om sykemelding i tre dager, noe jeg takket nei til. (Hadde tatt en ferie uke)

Nå med fryseforsøket avspaserte jeg den dagen jeg innsett.

Jeg fikk tilbud om sykmelding ved st.olav, men siden jeg allerede er sykmeldt takket jeg nei til den...

Fastlegen min har vært bestemt på at jeg skal være 100% sykmeldt under alle forsøkene og iallefall første 3 mnd av evt graviditet.. Dette er arbeidsplassen min enig i..:-) har vell snill lege og arbeidsgiver.. Men er jo litt annen bakgrunn med tanke på kreften osv...:-) men var i jobb mellom 1 og andre forsøk, men nå har jeg vært sykmeldt 100% siden mai pga forsøk, graviditet og abort osv osv osv...

Jeg holder ogsp ved st.olavs. Under uttak/innsett får jo man sykemelding derifra. For ul og sånt får man et ark at man har vaert på behandling der og den leverer jeg sjefen min. Så ikke noe problem på grunn av det. Om du ellers er hjemme, så må nok du gå til fatslege.

Men jeg lurer på hvordan det er ved Hausken. Har lest på nettet at dei ikke gir sykemelding under uttak/innsett. Bruker dokke egenmeldinger der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...