Gå til innhold

Fortelle om barnet og stjele dagen til søstera mi?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Lurer på en ting.

Skulle gjerne fortalt familien min litt tidligere om barnet i magen, men har ikke fått alle samlet.

I går merket jeg att mamma og pappa såg det på meg for de sto og såg på magen min som en mann som ikke klarer å slutte å kikke ned på puppene :P

Så jeg tenkte jeg kunne fortelle det i morgen når lillesøstera mi som er blitt 8 skal ha familieselskap, (bare til mamma, pappa og søstera mi) men typen sa det ble dumt å stjele dagen fra henne.. Synes dere jeg gjør det?

Jeg tenkte ikke på det på den måten, og det tror jeg ikke familien gjør heller. Det blir jo en fin bursdagsgave til henne.. Dessuten hadde hun tidenes barneselskap i går på dagen sin.

Blir det dumt å si det i morgen? Skal jeg heller vente til mitt eget selskap på torsdag?

Jeg har en fin måte jeg skal fortelle dem det på så vill ikke at de skal komme meg i forkjøpet heller..

Fortsetter under...

Du klarer fint å vente til ditt eget selskap på torsdag!

Du er bra egoistisk hvis du velger å fortelle det i søstra di sin bursdag siden du skal ha selskap selv om mindre en uke..

Du ønsker vel ikke at hun skal føle seg til sidesatt av din nyhet på sin bursdag?

Ok, takk :) Nei, ville ikke være egoistisk, og ville ALDRI gjort noe som kunne såret søstera mi, så var derfor jeg ville ha deres synspunkt.. Jeg er ikke oppdratt til å ta meg nær av slike ting, er vell litt spesielle slik vi i vår familie, men søstera mi kan jo ha andre tanker om det.. Så takk for svar, da venter jeg :)

Litt begge deler, men samtidig kan det bli veldig stas for lillesøsteren din å få vite at hun skal bli tante på bursdagen sin :) vanskelig å si, du som kjenner familien din best :)

Ha ei fin feiring av både bursdager og fortelling av nyheten (",)

Annonse

Liljeduft: syns du over reagerer veldig, jeg syns ikke det er egoistiskt i det hele tatt, det er en stor nyhet å de vil helt sikkert hele familien bli glad for, viss jenten er en helt vanlig 8 åring så tror jeg hun vil bli veldig glad å få vite at hun ska bli tante.

Laluuna: du kjenner henne best, viss du tror hun vil bli glad så hadde jeg fortalt det :-)

Lykke til uansett hvilken dag du velger.. =)

Jeg ville fortalt det til henne, som en slags bursdagsgave. Både at hun skal bli tante, og at hun er den første som får vite det. Hvis hun ble kjempebegeistra, ville hun garantert fortalt det videre, og da var det jo greit. Hvis ikke, kan du vente til torsdagen.

Hvis jeg har blitt gravid denne måneden (som jeg ikke tror, men likevel), har jeg lyst til å fortelle det til min bestemor på lillejulaften, som en slags gave. Jeg vet hun kommer til å bli glad for å bli oldemor, og kanskje blir det et lyspunkt i hennes første jul som enke. Så kan hun få fortelle familien (inkludert mine foreldre og søsken) det på julaften om hun vil. Hvis ikke forteller jeg dem det bare en dag senere i jula. Hvis jeg er gravid da, hehe..

Men om du har planlagt noe spesielt, kommer vel denne måten litt i veien for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...