Gå til innhold

Hva gjør dere med rutiner når klokken skal stilles i natt?

Anbefalte innlegg

... Jeg har forsøkt en 15 min. forskyving til dagen i alle rutiner i 4 dager, slik at vi kansje skulle komme til de samme klokkeslettene som vi til vanlig har. Dette har gått aldeles strålende på alle plan ifht. Leggetider på kveld/dagtid og måltider, men han våkner jammen meg til samme tid om morgenen, og da er det måren i hans øyne. Men når vi voksne kommer i rutine, så synes jeg det blir for tidelig for meg og stå opp kl. 05.30 i fht. 06.30! :-O hva gjør dere??

Fortsetter under...

Vi kommer til å prøve å lure inn en ekstra lur og legge ho 1 time senere, men vil tro ho våkner til samme tid alikevel siden ho har gjort det ved andre anledninger hvor ho har vært lenger våken.

Men er ikke så myr å få gjort noe med, opp må jeg uansett når ho våkner, men krysser fingrene.

Med storebror gikk det seg gradvis til etter noen uker. Håper det gjør det denne gangen også. Hvis ikke må vi stå opp 4:30 i stedet for 5:30... Heldig du som til vanlig får sove helt til 6:30! :-)

Nekter han å stå opp før 7 ganske enkelt.

En må jo sette genser for hvor tid det er natt.

Her er det natt frem til klokken er sju.

Idag ville han stå opp klokken halv 6 å det kommer overhodet ikke på tale!

Så han lå vel å bablet i en time før han endelig sovnet,å da sov han til klokken 8.

Annonse

Så han lå vel å bablet i en time før han endelig sovnet,å da sov han til klokken 8.

Så heldig du er som har mulighet til å nekte ham å stå opp :-D

Det hadde jeg også gjort om hun bare hadde ligget og bablet helt til 7 (!)

Her blir det grining om hun ikke blir tatt opp fort, og jeg lar henne ikke ligge og gråte uten å bli hørt... Her startet dagen halv 5 i dag... Bare å legge seg tidlig!

Vi stod opp 7, altså 6 gammel tid. Det var mye bedre enn fryktet, for han kan starte dagen 5, og vanligvis 5.30. Det var jo en del oppvåkninger mellom 5 og 7, men likevel. Det ble over åtte før han sovnet i går på grunn av diaré osv, så det kan jo være noe av grunnen. I uka må jeg opp senest 6.30 for å rekke frokost i bhg og litt kos hjemme før vi drar, så det er jo greit..

Her blir det grining om hun ikke blir tatt opp fort, og jeg lar henne ikke ligge og gråte uten å bli hørt... Her startet dagen halv 5 i dag... Bare å legge seg tidlig!

Nei jeg hadde heller ikke latt han å ligge å skrike,hadde heller bare gitt han smokken og ellers ikke gitt noe oppmerksomhet.

Etter å gitt han smokken 5-6 ganger så skjønner han at han ikke får stå opp å sovner igjen.

Nei jeg hadde heller ikke latt han å ligge å skrike,hadde heller bare gitt han smokken og ellers ikke gitt noe oppmerksomhet.

Etter å gitt han smokken 5-6 ganger så skjønner han at han ikke får stå opp å sovner igjen.

For de som bruker smokk funker nok det bra... Her måtte vi over på "nattavvenning" på nytt igjen, og holder fortsatt på... håper det går seg til med tiden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...